Kisah Rara yang lara..


...DULU MELAYU TAK BERTUDUNG BANGKIT BANGGA SOKONG DAP TOLAK HUDUD...KINI KITA TUNGGU PULA YANG BERTUDUNG BANGKIT BANGGA TOLAK HUDUD DEMI DAP...

kalau politik kampus memang sapa cantik atau handsome akan menang. dap nak jadikan pilihanraya macam pilih wakil pelajar. rakyat lebih matang untuk pilih wakil rakyat.

yang lebih penting, ahli dap berpegang kepada falsafah, "asalkan bukan melayu". india bertanding boleh menang, cina bertanding pun menang, bila melayu muda cantik bertanding, kalah.

orang kata generasi y anti BN, tak juga. itu cuma degar2 yang tak berasas. masih ramai yang kental sokongannya kepada BN. buatlah kaji selidik bebas kalau tak caya. jangan harapkan Merdeka Center atau UM.

Sebagai sebuah parti yang berteraskan cauvinistme Cina, DAP bijak mengatur langkah untuk mengambil hati orang-orang Melayu yang merupakan penduduk majoriti di Malaysia. Setelah mereka hampir berjaya dengan formula yang mereka gunakan di PRK Teluk Intan dengan memperkenalkan gadis Melayu bernama Dyana Sofya, DAP tidak berpaling lagi. Formula yang sama akan turut digunakan pada masa hadapan.

Ini dapat dilihat melalui sessi pengenalan ahli baru DAP yang bernama Young Sefura Othman atau panggilan manjanya Rara. Satu ketika dahulu beliau dikenali sebagai gadis BERSIH. Beliau adalah penyelaras segmentasi wanita muda SAMM. Beliau tidak pernah menyertai mana-mana parti politik. Setelah lama memerhati, semalam beliau menyertai DAP. Bukan calang-calang gadis kalau Ahli Parlimen DAP Segambut, YB Lim Li Ping sendiri turun padang untuk menerima borang keahlian.

Pastinya Rara akan merupakan salah seorang calon yang bakal mewarnai PRU14 yang akan datang. Formulanya mudah, cantik, bertudung, berpelajaran pastinya tiket yang mudah untuk menarik pengundi-pengundi Melayu. Namun teringat kata-kata seorang sahabat ketika PRK Teluk Intan, Rakyat hendak memilih Wakil Rakyat, bukannya Ratu Cantik.

TAPI APA PUN WALAU PUN RARA PR YG BODOH SOKONG DAPIG & BAKAL LUNYAI, NAMUN RARA CALON DAPIG LEBIH BAIK DARI DYANA YG SENGGAL-Design To Think

6 comments:

sarjan misai said...

tapi kat telok anson tu calon cina yg menang dari bn gak...tak yah le main isu kaum kat sini..

Anonymous said...

biasalah isu2 kaum kan makanan ruji umporno untuk kekal kuasa haramnya....kikikiki

Anonymous said...

apa kata lepas ni Umno tubuh satu pasukan sama macam Unit Amal Pas..Kerja dia simbah asid kemuka calon melayu yg bertanding atas tiket DAP , PKR dan PAS

Anonymous said...

Hidup gerakan!!hidup mca!!!puihh bodoh punya admin

Anonymous said...

Biarlah melayu si kitol barua dapih menghina admin skrg. Mereka akan menangis kemudian hari mnusia2 kufur nikmat dan tak tahu erti bersyukur ini.

Anonymous said...

Belajar la dari kesilapan Melayu Singapura.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...