Beza Jelas Semasa UMNO Memerintah P.Pinang Dulu Dengan PAS/PKR Melayu Sekarang!

Kampung tradisional yang telah lama bertapak di sekitar Georgetown, Kampung Jalan Pokok Asam pula bakal lenyap disamun oleh Guan Eng. Kesian A.S lihat penduduk-penduduk. Tiada siapa yang membela mereka! Mana pergi suara orang Islam dari PAS dan PKR yag sekarang ada kuasa dalam hal ehwal tanah?

Itu pasal la, dulu semasa BN memerintah, Jawatan Exco Tanah dipegang oleh wakil dari UMNO (orang Melayu). Dapat kat pakatan haram, serah kat Guan Eng hangpa pikir la sendiri.

Dulu masa BN, Exco Melayu 6, non melayu,4 jadi bila mesyuarat exco untuk buat sesuatu perlaksanaan, sudah pasti majoritynya milik melayu. Berbanding kini tinggal 2 (DUA) orang dari 10 saja yang jelas dan terang terpaksa jadi pak angguk kepada DAP.

Jika mereka bantah sekalipun, mereka hanya minoriti dan tetap akan tewas dalam sesuatu pertimbangan keputusan yang akan merugikan orang melayu Pulau Pjanang.

Inilah beza walaupun dulu UMNO tak menjadi Ketua Menteri, tapi portfolio yang penting dipegang oleh UMNO. UMNO tidak menjadi keldai tunggangan Gerakan tidak sepertimana sekarang melihat melayu PKR dan PAS jelas menjadi hamba DAP!

6 comments:

Anonymous said...

babi DAP...mmg meggelegak aku tgk DAP ni....mmg tahap kurang ajar,xkenang budi dah dibagi tanah kt malaysia ni...celeka btl...nak je aku silatkan diorg ni...dasar mkn babi!!!mampus ko aku kerjakan..bllah nk bertemu dgn setan ni?kecik2 xnk mampus...woi org melayu, bersatulah...jgn jadi baru cina,tlg bangsa kita...

Anonymous said...

Inilah akibatnya kalau nak cuba "Beralih Angin", dulu elok-elok BN memerintah, ada yang mengatakan BN tak bagus..,sekarang macam mana..??, Pulau Punang dan Kedah mengalami nasib yang sama...., akibat nak "Beralih Angin", rakyat itu sendiri yang menderita...,sama2 lah kita bergabung dan bersatu untuk mengembalikan negeri2 ini kepada kepimpinan yang benar2 membela rakyat dan bukan yang menyusahkan rakyat seperti kepimpinan yang ada sekarang..."Hidup Barisan Nasional".

Anonymous said...

Inilah akibatnya kalau nak cuba "Beralih Angin", dulu elok-elok BN memerintah, ada yang mengatakan BN tak bagus..,sekarang macam mana..??, Pulau Pinang dan Kedah mengalami nasib yang sama...., akibat nak "Beralih Angin", rakyat itu sendiri yang menderita...,sama2 lah kita bergabung dan bersatu untuk mengembalikan negeri2 ini kepada kepimpinan yang benar2 membela rakyat dan bukan yang menyusahkan rakyat seperti kepimpinan yang ada sekarang..."Hidup Barisan Nasional".

Anonymous said...

Pilih lagi parti sewel untuk memerintah....,elok2 UMNO memerintah nak cuba sesuatu yang baru..., inilah masalahnya...,apa saja hak milek orang Melayu semua dia nak kebas...,sikit hari lagi semua orang Melayu di Pulau Pinang si Ah Chong ni akan hantar ketempat lain...,P/P akan jadi milik kaum dia sahaja..,Wahai rakyat Pulau Pinang... marilah kita pastikan Pulau Pinang kembali ke tampuk peperintahan asal (UMNO),jangan biarkan kita terus ditindas oleh mereka2 yang bersifat kejam...!!.

praha2 said...

eden nak cakap sikit lah. perpatah kito: nasi dah jadi bubur, cempodak dah jadi nangko. dulu bilo BN memerintah ekou tak pusa hati. marah kan Tsu Koon . jadi pado 2008 ekou terajang BN bori kat pr. ini lah balo nyo. jangan marah kan nyamok bakar kelambu. apo yang hondakkan kito fikir dulu. jangan menyosak kemudian tak berguno.
ado lagi dua tahun dio jadi km dalam duo tahun macam macam bolih jadi. najib akan bubur oparlimen tahun dopan-tapi dio tak akn bubur dun samo jugo selangor. lain ingat jangan sobab tak dapet habuan kito marah kan bn, tapi sealmo ni bn lah yang menjago rakyat.

Mohd said...

Melayu mudah lupa ..........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...