Gambar Wanita Negara Poojaan Anwar Bogel Beramai-Ramai Sebagai Tanda Sokongan Kepada Blogger Berbogel!

GAMBAR di atas, 40 wanita Israel menanggalkan pakaian mereka pada hari Sabtu sebagai satu bentuk sokongan kepada seorang blogger wanita Mesir 20 tahun, Aliaa Magda Elmahdy, yang memposting foto telanjang dirinya di blognya.

Aliaa bertindak demikian, sebagai protes terhadap sekatan kepada aktivis kebebasan di negaranya, tahun lepas. Tindakannya itu menyebabkan kegemparan di dunia Arab, dengan ancaman dan kritikan pedas. Maka bangunlah wanita-wanita Israel tersebut menghasut dengan menyokong blogger itu. Walaupun begitu, mereka tidak sepenuhnya menampilkan bahagian intim mereka untuk kamera, seperti Aliaa.

“Untuk menunjukkan sokongan dengan cara non-kekerasan dan sah bagi wanita yang seperti kita” tutur Or Tepler (28), yang merupakanketua dalam aksi ini.

“Wahai wanita, mari kita memberikan dunia alasan yang baik untuk memperlihat keindahan unik dari wanita Israel. Tidak kira apakah mereka Yahudi, Arab, normal atau lesbian.” tulis Tepler.

“Saya mendapat idea pada hari foto blogger tersebut diposting. Saya tidak percaya dia dapat respon kasar. Ini membuat saya geram, dia (Aliaa Magda Elmahdy) menerima seperempat juta komen kasar dan ancaman kematian. Saya merasa ketika seorang wanita di Cairo tidak boleh mempamerkan dirinya dan mendapat ancaman dari negara, saya perlu tunjukkan sokongan!” tutur Tepler kepada Ynet.

Tepler, yang aktif dalam gerakan protes sosial selama musim panas, berusaha menghubungi Aliaa tetapi gagal. Menurut Tepler, mereka ingin menunjukkan kepada Aliaa bahawa banyak kumpulan yang menyokngnya.

***************

Aduhai
Apa nak jadi..
jenis-jenis kelakuan macam nilah puak penyokong Anwar seperti pejuang LGBT suka sangat..
Atas hak asasi kononnya....


Korang semua Jangan silap memilih dalam PRU13 nanti, kelak atas nama kebebasan dan kesamarataaan, perkara sebegini tak mustahil boleh berlaku di Malaysia

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...