Kita Asyik Bersengketa. Tapi Lupa Nasib Saudara Myanmar Di Sana (Gambar-Gambar 18SG)

Di MaLaysia kita asyik bersengketa sesama Islam yang tak berkesudahan nampaknya.
Tapi ramai yang terlupa nasib saudara kita di Myanmar sana

Bolehkah anda membantu muslim Burma yg dilupakan..??
 jika anda tak mampu membantu mereka walau dengan apa jua cara..bolehkah sekurang-kurangnya anda ceritakan sahaja nasib dan keadaan mereka kepada teman anda/dunia..?
ngerinya..imej kanak-kanak muslim di perlakukan begini...ummah benar-benar rindukan seorang Khalifah...penjaga dan pelindung kebajikan mereka..maaf kalau imej mengerikan


KAUM buddha Burma sedang menyembelih saudara-saudar kita di sana..dihadapan pihak-pihak berkuasa tanpa ada pembelaan dari mereka..mereka membawa pedang senjata2 tajam membunuh setiap muslim yg ditemui lalu mayat dibakar.. ALLAHUAKBAR..







.



Sebenarnya sejarah duka bangsa Rohingya ini juga panjang..
sudah lebih 200 tahun lamanya mereka dizalimi oleh pemerintah Buddha..yg bersilih ganti hinggalah ke zaman junta tentera kuku besi saat ini..

Banyak kenalan dari sana..menceritakan keadaan sedih mereka..berbagai cerita duka bersama mereka.. cuma baru-baru ini siri kezaliman di sana meningkat semula..maka kali ini sahabat-sahabat dari arab sendiri yg inform maklumat terakhir di sana..


3 comments:

muslim said...

Kita minta tentera kita campurtangan di sana.Kalau di bosnia kita pernah hantar ATM untuk menggempur serb kenapa saudara kita yg dekat ni kita tak boleh bantu?

Kalau BN nak menang dan dapat sokongan umat Islam Malaysia seluruhnya,inilah masanya kita bertindak.Kita mesti hantar tentera secara tertutup mahupun terbuka.Myanmar bukanlah siapa2 sangat.

Anonymous said...

kita tuntut dgn pembalasan kaum bangsat yg berada disini...
aku penah hentam puak lakhanat ni dulu sebab kucing kat kampung aku selalu hilang.kaum ni suka makan kucing...
info ni lambat sikit la...
kalau aku baca lagi awal confirm lakhanat nie jadi red carpet...

thanx 4 the info bro...

gambar ngeri ni akan menguatkan semangat pejuang2 ditanahair kita...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Perlu usir myanmar buddha yang berada di Malaysia. Jangan benarkan mereka bekerja di Malaysia. Sepatutnya peluang tersebut boleh diberi kepada pelarian Rohingya Islam. Orang islam malaysia perlu celik mata nasib saudara islam di Myanmar. Jangan asyik nak bergaduh sesama sendiri. Kita semakin lemah!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...