Abby Menuruti Jejak Pok Nik Yang Riak Dalam Berdoa?


Entry ni tadak niat sikit pun aku nak mengata. Cuma nak ajak hangpa semua perhalusi dan renungi kewajaran gambar diatas untuk kita berkongsi bersama.

Abby Abadi kini sudah mengikut jejak Nik Aziz menjadi seorang yang riak (menunjuk-nunjuk) kononnya mereka saja yang pandai berdoa..

Rasulullah SAW dalam sabda bermaksud: Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil).

Sahabat bertanya: “Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak.” (Hadis riwayat Imam Ahmad)

Riak ialah memperlihat atau menyempurnakan ibadat dengan tujuan mendapat pujian serta perhatian orang lain seperti solat dan puasa. Baginda SAW bersabda yang bermaksud: Mahukah kalian aku beritahu sesuatu yang lebih aku takutkan daripada Dajal? Kami katakan: Tentu.

Baginda bersabda: Syirik yang tersembunyi iaitu apabila seseorang mengerjakan solat lalu dia menyempurnakan solatnya kerana melihat seseorang memandangnya.” (Hadis Riwayat Ibnu Majah)-ADC

2 comments:

Anonymous said...

Kalau guru tu kencing angkat satu kaki macam anjing Abby pun akan ikut pasal itu saja cara terbaik yang di di ajarkan oleh guru kepercayaan dia.

Itu lumrah orang berguru.

Ada juga orang berkata, kalau berguru dengan guru cacat kita pun cacat sama.

Berhati hati mencari guru.

QalamQabut said...

Aku tak mau kata MakCik Abby riak. Bagi aku dia cuma buat publisiti diri sendiri. Serupa Nik Ajis jugak, kalau tak mau boleh tukar gambar lain, TAPI gambar itu yang dia nak, yang dia pilih, yang dia suka nak bagi orang tengok. Takde salah mempromosi diri sendiri, ramai orang buat. Sebelum orang memuja kita, kita perlu memuji diri kita dulu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...