Mahathir kaki putaq belit?


Seorang lelaki yang pandai menabur pembohongan dan andaian yang tidak masuk akal mengenai kerajaan, 1MDB dan juga Malaysia tanpa bukti yang kukuh. Mahathir, seorang yang dihormati sesuatu masa dahulu kini dirinya telah dilihat sebagai seorang yang nyanyuk.

Dengan tuduhan yang tak berkonsisten dan bercanggah setiap kali 1MDB keluar dari mulutnya mengenai RM 42 billion yang hilang, itu hanyalah fiksyen yang bermain di mindanya. Pinjaman Syarikat sebenarnya adalah sebahagian operasi perniagaan yang biasa dipraktikkan dan Mahathir sendiri sepatutnya arif mengenai perkara ini. Semasa Mahathir menjadi PM dia menepikan isu akauntabiliti dan menjelaskan bahawa pinjaman yang diberikan oleh Bank Bumiputra Finance (BMF) kepada Kumpulan Carrian dan 2 syarikat Hong Kong adalah sah kerana syarikat-syarikat tersebut adalah “amat terkemuka”. 

Mahathir mungkin terlupa kerana umurnya, semasa dia PM negara ini Malaysia nyaris kekurangan wang akibat beberapa kes penipuan kewangan yang melibatkan Kementerian Kewangan, Bank Negara Malaysia dan KWSP. Salah satu skandal terbesar yang pernah dilakukan oleh Mahathir dalam sejarah dunia perbankan ialah urusan BMF yang mengakibatkan Malaysia kehilangan AS $ 800 juta. Pinjaman lain yang berjumlah AS $ 163 juta telah dibuat oleh syarikat di Hong Kong. Ini adalah kerugian di awal tahun 80-an dan kerugian ini jika dinyatakan dalam nilai pasaran hari ini akan menjadi lebih daripada jumlah yang dikenakan 30 tahun yang lalu.

21 comments:

Anonymous said...

Mahathir ni hanya manusia biasa. Memang pernah berjasa membangunkan negara tetapi beliau juga BANYAK membuat kesilapan.

Masalah sekarang, Mahathir ingat dia tu perfect sangat. Superman yang tak pernah buat silap dan secara sendirian telah memajukan Malaysia TANPA sebarang kesilapan.

Padahal banyak masalah negara sekarang diwarisi akibat daripada kesilapan beliau yang bertimbun timbun. Pemimpin2 selepas Mahathir, termasuk menteri2 semuanya menghormati Mahathir dan lama berdiam saja setiap kali Mahathir membebel. Malah ramai yang melayan segala kerenah Mahathir. Hormat menghormati adalah budaya Melayu. Mahathir ada menghormati sesiapa?

Enough is enough! Mahathir buat bising2, nanti tempias akan terkena pulak kepada anak dia sendiri. Kesian Mukhriz. Bapak dia buat bising sebab nak cepat naikkan dia, tetapi akan backfire kalau Mahathir terus meroyan.

AwangLiku said...

Sebagai manusia biasa TUN pun ada membuat kesilapan..tetapi tidak menyusahkan rakyat pemimpin yang mempunyai wawasan bukan seperti Najib yang menyusahkan rakyat ..sombong langsung tidak boleh ditegur..perlu diingat ahli UMNO akar umbi pun sangat menyampah dengan Najib ..

Anonymous said...

salam , awak tahu kesihankan mukriz kenapa tak menasihati najib supaya kasihankan orang melayu esok pru 14 kecundang orang melayu kalau najib tak undur

Anonymous said...

Teori mana ko pakai klu najib undur umno menang..cukup2 la zaman paklah dulu madey pakai alasan bangang ni..akhirnye makin teruk jadinye..dia sendiri yg rosakkan umno..dia bukak sgala pekong kluarga..padahal dia sendiri banyak pekong..aku pun kesian mukriz..mungkin dia da bley setat pujuk bapak dia

Anonymous said...

Bodoh nak mampus kaki jilat Najib ni..rakyat x susah zaman tun.kena tekan pun dgn negara luar ada jln keluar.x pi la main2 golf dgn pres amerika.yahudi pon goyang.malaysia pon terkenal.Cina pun sokong x lari undi,yg penting bini x siku2,bini x jd queen kontrol.musibah pun allah dah tunjuk satu2 Kat Najib..x sedar2 lagi..

Anonymous said...

Saya nak Tan sri Muhyidin jd Pm,Tpm kasi pada Tok pa,naib presiden seekor pun x layak.Gst kasi turun ke 3%,minyak kasi turun sikit,cina kasi ajar.umno dgn pas kasi join..menteri semua melayu.penang n perlis kasi pas.1mdb kasi tutup.rd tax kereta kasi nsik,rokok alkohol,perjudian cukai2 yg haram kasi naik.memajukan usahawan melayu2 untk pasaran yg dikuasai cina.Najib kasi turun.

Anonymous said...

Apa bukti yang Najib ada nak jawab Tun M? Ada pernah Ahjib tunjuk bukti? Pusing-pusing,tunggu audit. Lagi hau siau, Anak sebarang ni otak macam unta berpenyakit. Hang tarik teloq hang sampai putus pun Ahjib dok camel shit tanpa bukti. Orang macam hang telan saja. Dia bagi taik pun hang telan. Sepatutnya pihak 1MDB tunjuk bukti. Habis cerita. Macam dulu minta Anwar bagi DNA dan buktikan bukan air mani dia kan? So bukti apa yang Ahjib sembunyi di 1MDB. Minta tuan tuan hang kasi buktilah! Blogger unta!! Janagan dok suruh tunggu audi. jawab solan parlimen pun boleh tukar. Apa bukti tukar2? Main masak2 ke? Mangkok!

Anonymous said...

tak abis2 tunggu audit.smua pemimpin umno dah kena chai ngan najib.MONEY IS KING.kerana undi rakyatlah bangang2 ni jadi pemimpin.enough is enough RAKYAT WANT ANSWER NOT EXCUSE.

Anonymous said...

kehidupan sekarang makin terseksa ! makin susah !!
najib banyak main wayang,...najib kena pergi !!

mengutuk tun mahathir tidak akan membuat hidup akan lebih senang...sebaliknya menambah dosa.

Anonymous said...

Yang putar itu, bukan yang sekejap kata tunai, sekejap kata unit ke?

Anonymous said...

Bebudak madey masih dgn denial syndrome..dulu kata 42b lesap..da tunjuk ada putar crita lain pulak..apa kecohnye unit dgn cash yg penting mendanye ada..ceo baru je sbulan ambik tugas..silap ckp tu biasa la..kecoh je lebey korang ni,tunggu je la august nanti..perasan ckp mewakili rakyat konon..rakyat bkn kira penyokong madey je bahlol..ko cuma mewakili madey bkn rakyat

Anonymous said...

Yang sokong Mahathir bagai nak rak tu bukan orang UMNO pun. Mereka-mereka ini adalah anjing-anjing DAP & PKR.

Mahathir mana ada bagi sumbangan kepada rakyat memperkayakan sahabat-sahabat rapat adalah. Dah kaya raya mereka ini tubuhkan pula Yayasan-yayasan Kebajikan untuk tutup keburukkan.

Mukhriz pula bukan gelojoh macam Pak dia. Bagi kami Mukhriz telah menampakkan kebolehannya dalam mentadbir. Najib pula tidak mudah melatah hingga memecat Mukhriz.

Anonymous said...

Skang ni ko nak jilat najib camner pun ko jilat la...tp jawab ler dlu soklan che det tu...

1) TIA dan Bon jaminan Kerajaan yang Goldman Sach uruskan tu.
2) Pembilan IPP Oleh 1MDBD tu
3) Pembelian TRX Oleh 1MDB dan Penjualan kepada Tabuing Haji

Itu pun kalo penjilat2 najib ni tau isu yang aku maksudkan.

Anonymous said...

Najib is a failure Pm.1Mdb is to his kronis not for Rakyat.He is a Bugis son of Hell.

Anonymous said...

Najib is a failure Pm.1Mdb is to his kronis not for Rakyat.He is a Bugis son of Hell.

Anonymous said...

Najib banyak bela anjing dan anjing anjing Najib berada dimerata rata tempat untuk melindungi semua pekong yang di buat Najib tapi anjing anjing ini semua terlupa apabila Najib tertonggeng tidak lama lagi maka anjing anjing ini akan kehilangan tuan dan bertukar menjadi anjing pariah.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...