Dr M Cermin Muka Anda!


Masa pemerintahan Mahathir, tidak ada sesiapa yang berani tanya soalan mengenai cara pemerintahan atau kerja Mahathir. Bila masa pemerintahan Najib tiba-tiba Mahathir jadi seorang yang bermoral. Setiap perkara dia ingin persoalkan, walaupun perkara benda kecil. Perangai yang sama juga Mahathir buat bila zaman pemerintahan Abdullah Badawi.

21 comments:

Anonymous said...

Apalah punya bengap anak seberang Indon ni? masa Tun M dulu duit hilang tak dikesan 42 billion ke? Yang aku tau economic growth tinggi masa dia. Sebab tu cina pun sokong BN masa tu. Anak Seberang dok taruk hari2 Tun M tapi takda point. Makin hari makin bodo kerana nak support Najib.

ayah said...

Pak Lah mana dengar Tun M berucap? Dia selalu tidor!

Anonymous said...

Anak Seberang, berapa hang dapat? Banggap betul.

Anonymous said...

Tun dulu lagi kuku besi.. Najib kira ok lg.. Cuba jawab sebyk mungkin soalan..

Anonymous said...

Bukan dailog. Suruh jawab soalan sahaja.

Anonymous said...

Ramai orang tanya Tun pasal Perwaja Steel, MAS, IPP, Proton, AP dan banyak lagi....tapi Tun rasa diri dia tak boleh dipersoalkan sebab dia tu la paling bagus kat Malaysia ni.

PORRRRAAAHHH!

Makin menyampah aku tengok tiap2 hari orang tua sewel ni meleter. Dulu Tun Siti Hasmah sentiasa bersama beliau di setiap majlis..tapi sekarang Tun Siti Hasmah pun dah malas nak layan orang tua yang tenggah meroyan sebab takut anak dia tak merasa jadi PM!!!

Come on la Tun...kalau ikhlas nak membantu negara, banyak cara lain Tun boleh membantu. Tapi kalau hanya nak menaikkan anak sendiri, Tun terpaksalah meroyan 24/7 untuk menjatuhkan kepimpinan sedia ada.

PATHETIC!

Labu8455 said...

Anon June 14, 2015 at 8:52 AM yang PATHETIC to ko dan semua anjing anjing belaan Najib kerana ko sudah biasa makan taik sebab tu la taik pun ko rasa wangi. Sebab tu jugalah kerana deria rasa dan bau ko ni semua sudah rosak maka ko tak dapat nak membedakan antara mana satu makanan dan mana satu najis. Bodoh punya anjing !

amir zahini Sahrim said...

Dulu org x berani nak berdebat sebab tdm dah kasitau sebab n buah pikiran dia lebih baik dr the whole cabinet.nak berdebat dgn pm kena ada substance yg lebih baik dr tdm.he is a thinking pm."kalau aku bertuankan org yg lebih bodoh daribaku,baik aku aja jadi ketua"...comprende!!!

Anonymous said...

Ketua-ketua bahagian yg melafazkan sokongan kepada Pahlawan Bugis tempohari di KL, saya ada satu soalan;

Adakah apa-apa mesyuarat atau pun undian dilakukan dengan ahli-ahli akar umbi UMNO di Bahagian/Cawangan masing-masing sebagai kayu pengukur sokongan yg hendak dilafazkan ?

Setahu saya sebagai ahli UMNO tidak pernah mendapat apa-apa notis drp Bahagian/Cawangan saya bagi maksud soalan yg tersebut di atas. Olih itu bagi saya sokongan yg dilafazkan olih Ketua-Ketua Bahagian adalah hipokrit sebab takut hilang ?????? Bagi Pahlawan Bugis saya ingin memberi nasihat supaya janganlah terlalu bangga sangat dengan sokongan-sokongan hipokrit itu. Itu bukan kayu pengukur yg sebenarnya. Kami rakyat marhaen berasa sangat tertekan dengan peningkatan kos sara hidup kami dengan cukai GST, kenaikan harga petrol, barang, rumah, pengangkutan awam dan sebagainya. Jadi kalau GST itu benar-benar dapat membantu rakyat, gunakanlah ia bagi mengurangkan kos petrol, tol, penjagaan kesihatan, pendidikan, makanan dan sebagainya. Kalau ini benar-benar diterjemahkan olih Pahlawan Bugis, saya yakin rakyat akan memberi sokongan yang tidak berbelah bagi kepadanya dan juga gelaran Pahlawan Bugis akan menjadi lebih nyata dan kekal selama-lamanya!!!!!

Anonymous said...

Dulu kata Tun M kuku besi, sekarang PM kuku apa?, sampai hendak tanya pun boleh, asyik mengaku dia yang seolah-olah yang 100% betul, Menteri pun masing-masing nak tunjuk gelagat samseng dalam membela dia, kat kebebasan bersuara, Namewee yang kurang ajar pun Menteri bela, apahal? Blogger ni pun kena Cermin Diri juga, melalut tak tentu pasal, ada habuan besaar punya ke? Kita bukan mahu gaduh tapi mahu Malaysia aman dan tenteram bebas daripada perbuatan yang merosakan negara? Meluat tenguk orang politik semua isu nak dipolitikkan.

Anonymous said...

Anak Seberang,

Tengoklah betapa kuku besinya Mahathir ,ianya di turuti juga oleh anak buah beliau.Apa hak mereka nak menghalang Anak Seberang mengeluarkan apa artikel sekali pun ini blog sdr.Tak ada hak lansugn orang lain marah dan nak maki hamun,kecuali orang yg sudah hampir tewas.Seperti mana budak sekolah rendah yg berkelahi,bila sudah terduduk di kalahkan oleh lawan,hanya maki hamun,sumpah seran dan carut marut saja yg mampu keluar dari mulutnya.

Anonymous said...

Tun M nak tanya soalan tanyalah. Kat mana2 pun boleh tanya sekarang kan zaman IT. Tun M ada blog sendiri. Tun M boleh buat press conference dsbg. Tapi kalau Jabatan Audit Negara belum siap dan PAC pun belum soal balas macamana jawapan yang tepat dan betul nak diperolehi. 1MDB bukan syarikat kontraktor Class A. Business dan transactionnya complex. Saya tak rasa ramai yang faham penjelasan 1MDB oleh DS Huzni Haznalah dalam TV malah pengacara2nya pun terkial-kial untuk memahaminya.

Anonymous said...

ALAH HAI MAHATHIR...HANG BERANI MASA ANWAR IBRAHIM MASUK PENJARA JA,,MASA ANWAR TAK MASUK PENJARA HANG DIAM MENIKUS,,LA NI NAK TUNJUK BAIK KONON...SERANG SANA,SERANG SINI,,KONON ADA INTEGERITI..HANG TUNGGU MASA ANWAR BEBAS NANTI,,BARU HANG TAU

Anonymous said...

aimple answer to all the problems above...masa zaman mahathir...internet takde..so serang menyerang takde...cuma pakai surat layang jer...tp skrg serang menyerang menjadi2 sbb smua dh celik IT. Maka yg perlu skrg...kerajaan kite perlu memikirkan satu formula bagaimana utk mengekang masalah IT or blog2 yg bolih merosakkan negara...so face the facts that DAP cannot rule the country..no experience same goes to PKR or PAS...Just let BN handle the country as long as the country prosper. Leaders changed but not the party.No matter how u hate the leaders it doesnt make any difference because somehw and sometime u also may hate your wife.

Anonymous said...

Kenapa pula nak menghalang Dr Mahathir bertanya?
Ini lebih besi dari kuku.

Anonymous said...

Siapa yg halang...?
bila?

Anonymous said...

Skandal BBMB yang berbilion apa cerita..

Anonymous said...

Tun M tanya mana 42billion hilang. Awatlah hampa ni tak cerdik langsung. Kenapa Najib tak boleh jawab soalan yang simple macam tu.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Anonymous said...

Fasal 1MDB ni dah banyak jawapan bertebaran. Bacalah, jangan asyik tanya benda yg sama je...bosanlah.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...