Gambar-Gambar Mayat Lelaki Hampir Reput dalam Tangki Air di Tawau Yang menyebabkan penduduk Di Situ Menyaman RM100 Juta

WARGA facebook di Tawau hari ini dikejutkan dengan khabar pasukan bomba sedang berada di Flat Sri Titingan Tawau untuk mengeluarkan mayat lelaki yang ditemui di tangki perumahan PPR itu.
Setelah membaca infonya, aku berasa loya dan bersimpati dengan nasib penduduk flat itu yang beberapa hari lalu telah menggunakan air yang ada mayat.
Aku bersetuju dengan beberapa pendapat yang diluahkan warga FB yang mengatakan ini bukanlah masanya untuk menyalahkan si mayat tetapi perlu cepat bertindak mengatasi masalah bekalan air di situ.

Alhamdulillah tindakan segera telah diambil YB Datuk Tawfiq Titingan dengan mengarahkan agar bekalan air perlu disegerakan penghantarannya. Dalam berita juga ada mengatakan Jabatan Kesihatan dan Jabatan Kimia perlu sentiasa memeriksa tangki simpanan air di kawasan perumahan.

Gambar dan cerita diatas dipetik dari SINI yang diterbitkan pada 12 mei 2012.
Maka sahlah cerita ini yang aku anggap selama ini hanya sebagai tuduhan saja. Hehe.

Namun aku tabik kepada ADUN BN disitu yang segera mengambil tindakan proaktif bagi membantu penduduk di situ yang terkena penangan air mayat ini.
Aku harapkan kes tuntutan saman penghuni taman perumahan tersebut sebanyak RM100 juta dapat diselesaikan secara baik. Perkara ini bukannya sengaja dilakukan.

Namun pihak yang bertanggungjawab seharusnya lebih peka dan cepat bertindak jika aduan yang mencurigakan dari penduduk. Harap dapat beri iktibar kepada pihak berkuasa/berkenaan yang lain.

Yang misterinya, bagaimana mayat boleh berada dalam tangki tersebut???
1. Samada mat gian tanpa disedari nak melepaskan giannya di situ.
2. Mayat dibunuh ditempat lain dan dicampakkan ke dalam tangki tersebut.

 337 penghuni perumahan Taman Titingan di sini hari ini memfailkan tuntutan saman berjumlah RM100 juta terhadap Presiden Majlis Perbandaran Tawau (MPT) dan Jurunilai & Perunding Hartanah Sabah (JPHS) atas dakwaan cuai sehingga menyebabkan mayat hampir reput dijumpai di dalam tangki simpanan perumahan berkenaan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...