GIANT milik DAP Akan Membuka 500 Kedai Runcit Yang Akan Bunuh Perniagaan Melayu! Boikot..


1.Giant DAP milik syarikat GCH Retail yang dipunyai oleh Dairy Farm Group telah mensasarkan 500 kedai runcit mini untuk dibuka berdekatan atau bersebelahan dengan mana-mana kedai runcit Melayu di seluruh Malaysia. Keputusan Giant ini dibuat berikutan kesan kempen boikot keatas pasaraya Giant dan ada pihak telah melaporkan kadar kerugian Giant semakin hari semakin meningkat.

2.Persatuan Pengguna Islam Malaysia dan Peruncit Muslim Malaysia (MAWAR) telah melakukan bantahan demonstrasi di hadapan kedai runcit milik Giant DAP disekitar cawangannya dikawasan Selangor.

3.Kita harus memboikot kedai runcit mini milik Giant DAP ini dengan sepenuhnya. Ini bukan kerana takut bersaing secara sihat, tetapi peruncit kecil akan kalah dari segi harga kerana kedai runcit Giant akan membeli dalam skala besar untuk 500 kedai runcit mereka. 

Jadi bagaimana peruncit Melayu hendak mendapatkan harga yang murah untuk 1 kedai runcit mereka, berbanding 500 kedai runcit Giant yang akan membeli borongan pukal berskala besar? 
Pasti sekali harga pembekal barang akan memberikan harga yang murah kerana kedai runcit Giant akan memborong barangan untuk 500 kedai runcit berbanding kedai runcit yang hanya memborong untuk 1 kedai runcit mereka sahaja.

4.Ini diibaratkan seperti pertandingan antara kelab gergasi bola sepak Real Madrid lawan dengan kelab wakil sekolah. Untuk jangka masa yang pendek ya, pengguna akhir akan menikmati barangan yang murah tetapi dalam jangka masa yang panjang, melayu bumiputera akhirnya tidak akan dapat berniaga buat selama-lamanya dan hanya akan jadi pengguna atau pembeli kerana ketidak mampuan untuk berniaga.

5.Jadi Giant DAP ini akan membunuh keseluruhan kedai runcit Melayu pada masa akan datang. Dengan membunuh kedai runcit Melayu ini akan membuatkan ekonomi penduduk tempatan yang berniaga kedai runcit akan merudum kerana keterpaksaan untuk tutup kedai runcit mereka, akhirnya ini akan membawa mereka untuk bekerja makan gaji kerana tidak mampu lagi berniaga hasil taktik pembunuhan Giant DAP terhadap perniagaan runcit Melayu.

6.Dan satu lagi persoalan adalah, mengapa Giant DAP mahu melancarkan 500 kedai runcit mini ini mesti berjaya dibuka sebelum PRU14?-PPIM


A.S KATA, JOM PAKAT PI TESCO, KITA SAMA SAMA BOIKOT GIANT MILIK DAP INI.. MELAYU KUASA MEMBELI TERBESAR DI MALAYSIA INI..

8 comments:

Anonymous said...

Saya serta semua Ahli keluarga akan menyambut seruan BOIKOT GIANT..

`

gerak313 said...

Boikot Giant, boikot DAP, utamakan kedai melayu, kedai cina pilihan terakhir

Anonymous said...

Ngapa Mydin tak buka 1000 kedai runcit?

Kan pengguna akan manfaat jika ada persaingan.

Bodoh dan bangang kalau tak erti bersaing tak?

Kan dunia dah berubah.

hisham said...

Masa cafoure buka mini market puak cina pukimak ni buat bantahan..kononya bolih membunuh perniagaan runcit bangsa cina..dan kerajaan pun ikut telunjuk cina..sekarang giant milik cina sial ni buka bolih pula..kenapa kerajaan bolih benarkan?..menteri2 terbabit dah cukup kenyang ke disumbat mulut olih cina...mydin bolih buka banyak mini market tetapi di mana nk dapatkan premis yg bolih di sewa..kebanyakan bangunan di miliki olih kaum cina..

Anonymous said...

Acheh jugak yg untung

Unknown said...

Melayu harus bersatu membina kejayaan
jgn ada sengketa..doa sabar dan usaha
insha'allah pasti melayu akan berjaya
seperti kegemilangan melayu zaman dulu
tak hilang melayu di dunia
pepatah hang tua

Anonymous said...

kt tempat aku ni..sekali tf(tong foong) bukak..habih sekali sekali dgn cina, melayu..tak leh meniaga..tu camana plk...mydin pun bukanye melayu....x abihh racist puak amno bodo ni...

Unknown said...

Kalau tesco kata milik israel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...