Kebangkitan dan ketidakpuasan hati warga Nibong Tebal terhadap ADUN DAP tidak dapat dibendung lagi..

Bantahan kebangkitan rakyat Nibong Tebal Terhadap ADUN JAWI (Dalam kawasan Parlimen Nibong Tebal)

Yang telah dilakukan jam 3 petang tadi di Perkarangan Pusat Khidmat Rakyat ADUN DAP Jawi Taman Bukit Panchor Nibong Tebal.

Dianjurkan oleh Persatuan Kaum India Maju Nibong Tebal Pulau Pinang (PPM-035-07-29032010) & NGO Melayu Nibong Tebal.

-tidak mengambil berat tentang orang-Orang melayu di sekitar N.Tebal dan di dalam kawasan Dun Jawi. FOKUS BELIAU adalah di kawsan perkampungan cina Sungai Udang dlm kwsn Dun Sg Acheh dan kawasan luar.

-Soon tidak mempedulikan kebajikan org melayu dan India dimana rakyat yg memerlukan bantuan kurang dilayan dan sikap egonya membuatkan ramai tak berpuas hati.

-program2 yg dianjurkan oleh adun Jawi bukan utk org tempatan di kwsn Jawi malah byk utk org luar.

-Apabila ada kematian di kg2 spt Kebun Baru, Kampung Changkat dan Bagan Buaya beliau langsung tidak menziarah walaupun telah dimaklumkan.

-Adun Jawi tidak menghormati langsung kaum India apabila org India pergi ke pejabatnya. APABILA MEMINTA bantuan langsung tak dipedulikan.

-Adun Jawi tidak membawa sebarang pembangunan di ladang2 yg didiami olem masyarakat India mahupun dari segi sosioekonomi. Kaum melayu dan india masih dipinggirkan.

-Adun Jawi seorg yg kuat perkaumannya sebab sikap biadap dgn masyarakat India. Dia adalah seorg filem aktor.

-Apabila masyarakat India menjemput YB Soon utk menghadiri program, dia selalu mengelak dan ada shj alasan mengatakan tidak senang dan sibuk.

-Adun Jawi hanya memandang kwsn perumahan taman shj utk beri peruntukan. Kawsan kampung dan estet terus dipinggirkan.

-Apabila dibandingkan dengan Adun Dap sblm ini iaitu Tan Beng Huat dan Adun Mca Tan Cheng Liang, Soon jauh lebih teruk! Ini adalah kerana mantan2 Adun tersebut adalah anak tempatan yg memahami denyutan nadi akar umni. YB Soon adalah org luar yg tak tahu menghormati org tempatan dan sukar utk dibawa bekerjasama.

-YB Soon jarang sangat berada di Pusat Khidmat dan jika ada sekalipun dia selalu mengelakkan diri dari bertemu dgn kaum India.

-Kerana sikap ego dia kami harus tolak dan perlu ubah. Jika jadi calon pada pru14 sekalipun kami akan tolak dan tidak akan sokong dia lagi.

-kesimpulannya, selepas pru13, YB Soon tidak membawa sebarang perubahan kpd masyarakat melayu dan india di kawasan dun jawi.

Ubah ubah ubah

Ini kalilah... Soon
Ini kalilah... Soon

5 comments:

Anonymous said...

Bagus ADUN tu pandai...?

Yang BODOH hampa yang kena tipu....

Baru padan muka...Ada akal ke...?

Undi lah DAP lagi pada PRU 14 NI....

Anonymous said...

Undilah DAp lagi..parti yang paling bagus..anda yag pilih kan..

Anonymous said...

Apa ni..dah undi dap..baru nak bising itu dan ini..dap kan paling demokratik..

Anonymous said...

Padan muka hampa....

Anonymous said...

25 kampong kena rampas, banjir kilat sana sini, bantuan sekolah agama kena henti, syiar islam dimasjid2 dihentikan, sikap biadap pd penguasa, harga rumah melambung tinggi. Itulah ulamak PAS banggakan, dah la pecahkan undi. Sekarang hang dapat malapetaka...
PAS & PKR parti bodoh!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...