Kisah sebenar yang sungguh menyayat hati di sebalik 3 gambar ini..




Muhriz Marzaidi, 10 tahun, anak kepada Allahyarhamah Mastura Mustaffa tidak dapat menahan air mata di sisi keranda ibunya. Semoga Allahyarhamah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin.

 Anak nya minta buka sedikit jer..nak cium pipi mama pas tu mama tggu adik ....aduii sedihnya..mlm semlm nenek sedara dia ckp bila mama nk sampai..adik nk peluk mama puas2..tu yg nenek sedara dia cerita td...

7 comments:

Anonymous said...

Allah hu Akhbar...

Siapalah yang tergamak nak bagitahu anak ni, yang jenazah ibunya mungkin sudah tiada pipi untuk dicium...

Mungkin sudah tiada badan untuk dipeluk...

Sedangkan orang dewasa pun ramai yg tak faham bahawa jenazah mangsa2 pembunuhan kejam MH17 telah 3 hari berada di lokasi dalam keadaan terdedah kepada suhu dan persekitaran alam, sebelum akhirnya dikutip oleh Puak Pemisah. Selepas tu jenazah disimpan di dalam gerabak keretapi yang walaupun dikatakan berhawa dingin (mungkin suhu gerabak tidak serendah yang sepatutnya), namun ketika pegawai OSCE pergi check, mereka kata mayat2 berbau.

Kerana itulah JAKIM menasihatkan, lebih baik jangan dibuka keranda...jangan dibuka iab arwah.... lebih baik kita ingat arwah sebagaimana hidupnya.

Jakim berkias begitu untuk beritahu kita secara lembut yang jenazah tidak lagi sempurna setelah melalui pelbagai proses.

Anonymous said...

Allahuakbar. Sedihnya

Anonymous said...

al fatihah,

kepadanya jua kita kembali. semoga allah memberi kekuatan dan ketabahan kepada anak ini dan juga keluarga alahyarhamah.

Semoga ditempatkan bersama-sama orang yang beriman

Anonymous said...

Ya Allah..

Anonymous said...

Terharu sebak dan pebagai perasaan meliputi di hati ini.buat warga MH17 selamat pulang ke tanahair.semoga anda semua bersemadi dalam keadaan tenang dan damai.Buat warga Malaysia yg berkabung..sesungguhnya kerinduan ini yg di inginkan.bersama sama bersatu dlm keadaan apa jua.Buat keluarga arwah Mastura..Kehidupan mesti di teruskan...bersabarlah dgn ujian Allah.Al Fatihah

Anonymous said...

Alhamdulillah. Pemergiannya disambut pembesar negeri, disembahyangkan dek Yam Tuan dan kenamaan N9. Bukankah beliau telah dimuliakan setelah pemergiannya?!

Anonymous said...

Itulah bahagian arwah didunia..dimuliakan..jangan ingat alim ulama dan pembesar negara aje dimuliakan..kalau kemuliann itu hak arwah Allah makbulkan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...