Aku Mahathir Buat Apa Pun Boleh!


Dr. M.amak

Anifah Aman mengecam Mahathir kerana menjatuhkan negara sendiri melalui media asing.

Apa yang dah jadi dengan Mahathir ni?

Dah ludah jilat balik..sedihnya lihat Mahathir terdesak hingga guna media asing untuk burukkan imej Malaysia demi menjayakan agendanya.

Semasa zaman Mahathir, dia dah tetapkan bahawa sesiapa yang berkata buruk tentangnya, akan disumbat kedalam penjara ISA dan dipukul. Era Mahathir telah menanam "yes men", kini segalanya telah berubah, orang tidak akan tunduk dan berkata "yes" pada Mahathir lagi.

Sistem kuota diperkenalkan oleh Mahathir untuk sesiapa yang ingin bertanding dalam jawatan Presiden UMNO untuk menhalang pencabar yang lebih menonjol kelebihan mereka dalam menguatkan parti UMNO. Setelah itu Najib masuk ke dalam parti dan ubah menjadi demokrasi.

Berhenti dari tuduh orang yang mereka "mendekati jenayah", Anda macam mana pula?

Jangan berlagak macam suci tapi sebenarnya dia penuh dengan kejahatan.

21 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

betoi la tu..mmg Ah jib gor yg bina negara ni 22tahun dgn penat lelah..lps tu mahathir senang2 je nak hancorkan..apa nak jadi la skang ni...

Anonymous said...

admin..di penang..nama UMNO kat pejabat penang kena buka hg buat apa. nganga je..telor mana???UMNO Penang klu bacul..elok panggil Chegu Bard yg bertelor tolong..mcm ni semangat nak menang penang!!kesian kena kaki je dgn DAP!! mengemis dibumi sendiri!! UMNO penang dipenuhi BACUL!!

Katakana puru said...

Hmm, sapa lebih Hero!.

Katakana puru said...

Hmm, sapa lebih Hero!.

kluangman said...

Kita agak kecewa dengan tindakan Mahathir tetapi tidaklah kita sampai sakit hati sangat kalau dibandingkan dengan 42B yang dinajibkan.

Siapa yang punya kerja seperti ahmadmaslan ini.

Anonymous said...

admin lg haprak drpd madey... ape jasa hang pada negara... sama sj mcm PM yg ko bodek tu... elek... nothing... sifar... kosong.. betul la UMNO skrg sdh jd bangsat dik ahjib n sekutu mcm admin ni... padan la klu org runtuhkan Papantanda UMNO pun ko tengok dengan putih mate pun... like president like balaci/blongang... hancus Melayu/Malaysia dengan orang2 mcm admin ni... setia buta..

Anonymous said...

Mhuah ha ha...sejahat2 madey masih mempertahankan UMNO...sebaik baik pemimpin sekarang LOGO UMNO pun xak boleh pertahankan...apalagi agama islam... so admin tolong komen

Anonymous said...

ADMIN JGN BERTELOR DLM BLOG!!JAWAB LA!HANG UMNO PENANG DOK DIAM JE MARUAH UMNO DICABAR!! MMG DASAR ZURIAT UMNO YG TINGGAL HARAM JADAH PONDAN!! NI BUKTI DAP PUN TAHU PONDAN YG PANDAI MEMEKAK JE!! KESIAN UMNO PENANG!!DIPIMPIN PUN OLEH ORG YG DAH KALAH 2 PENGGAL!! MENGAKU JE LA UMNO PENANG DIPENUHI SI BACUL DAN PONDAN!!MALU LAH ADMIN UMNO PENANG!!

amir zahini Sahrim said...

Pm buat apa pun boleh

Anonymous said...

Anak Seberang,

Kalau kita belajar dari pengalaman lalu,biasanya yg menggunakan media asing , adalah merupakan gulungan yg kalah dan terdesak.Jadi janganlah di hairankan.Baru-baru ini saya berpeluang menghadhiri satu perjumpaan 'tertutup' yg di hadhiri oleh beberapa puluh orang 'jemputan'.Saya di bawa bersama dgn harapan mahu di turnover oleh rakan yg membawa.Dalam perjumpaan tersebut kelihata air muka M sangat keciwa,kerana kehadiran tidak seperti yg beliau harapkan,bukan dari segi kuantitinya tapi dari segi kualiti individu yg hadhir.Tak memenuhi standard yg beliau inginkan sebagai mantan PM,yg mahu menurunkan PM yg ada.Mungkin dalam hati beliau'kalai ini je muka yg sanggup dibawa dan hadhri,tobat lahum aku akan gagal...'.

Langkah demi langkah M dah buat silap,mendedahkan niat sebenar beliau,bila sanggup ketahap menjual diri kepada pihak yg di musuhinya selama ini iaitu media asing.

Anonymous said...

setuju....banyak bercakap makin mendedahkan perlaku buruknya....biar dia dan kuncunya bermaharajalela....akan sampai masanya kebenaran akan terbukti.Move on Najib...bolayan golongan ini.

Anonymous said...

Najib memusnahkan UMNO. Persepsi dikalangan Rakyat (bukan UMNO), imej Najib sudah hancur.

Lihat di Pulau Pinang, satu lambang yang gah iaitu UMNO dengan senangnya DAP pijak-pijak. Najib dan pemuda UMNO ada berani lawan?

Harapan Rakyat pada UMNO sudah lenyap. Rasa nak beralih angin pada PRU14 nanti.

Makin ramai blogger macam Anak seberang, GPB, MMI, Idealis dll ni, agaknya, bukan saja logo umno, bangunan PWTC pun mungkin akan dirobohkan oleh cina dapigs.... inilah sokong membawa rebah!!

Anonymous said...

yang komen bahawa harapan rakyat pada Umno dah lenyap ni tentulah penyokong pakatan rakyat....usah menipulah kerana bila masa pulak kamu sokong umno ,fitnah adalah...pirahhh

Anonymous said...

anon 2;05,

Persepsi sekarang Najib musnahkan Umno,tapi itu hanya persepsi buan realiti.Namun orang Umno sendiri tak lupa Mahahtir yg telah mematikan Umno,menubuhkan Umno Baru,kemudiannya menghidupkan balik Umno ,utk dapat mengawal harta pesaka Umno.Ini kebenaran bukan persepsi.Orang yg secara mudah menghentam orang itu dan mengkritik orang ini,mudah juga memmatikan Umno menghidupkan Umno adalah kaki putar alam yg hanya mahukan kuasa.Tak ada Presiden dan mana-mana pemimpin dunia lain yg sudah tamat perkhidmatannya,secara sembrono mahukan penggantinya meletak jawatan atas sebab hanya dia yg tahu.Kalau bukan kerana kehendak pribadi apa lagi?.

Sebenarnya sudah tidak ramai orang yg tidak memahimi siapa Mahathir ,itulah sebabnya tak ada yg mahu terpaut dalam kem beliau dgn meletak jawatan dari kabenit dsb.Mewngani siap Mahathir pun bukan persepsi lagi ,tapi raliti.Pisang sudah berbuah berkali-kali bukan hanya dua kali,sama seperti siap Anwar dalam kes yg membawanya ke penjara.Berkali-kali.

Anonymous said...

anon 2:38,

Biarlah kalau pun betul rakyat sudah tidak mengharapkan Umno lagi.mungkin mereka sudah boleh berdikari,bersaiang di padang yg sama rata,menggunai pakai sistem meritokrasi.Selama ini pun Umno terlalu di bebankan dgn 'harapan' sedangkan yg berharap hanya mahu senang dgn goyang kaki.Dapat projek di jual beli utk mendapat untung mudah,dapat subsidi tak cukup henakan lagi,dapat pinjaman tak mahu di bayar keran wang kerajaan kononnya.itulah mentaliti oeragn yg mengharapkan Umno selama ini.Bila mereka masih ketinggalan Umno yg di maki hamun,elok juga mereka merasa hdiup tanpa Umno yg berkuasa.Tengoklah nanti.

jgn jadi bodoh!!! said...

haha..ini la masalahnya bila dkritik dikatakan pnyokong pmbangkang..sbb otak dok fikir Umno kuat..ahli Umno berapa juta??klu semua ahli undi Umno..adakah Umno akan mng pru??jika kau xprcaya kekuatan Umno semakin menurun..minta Umno bt survey di kalangan rakyat dan bentangkn pada org umno sendiri!! ttg Mahathir sokongan Rakyat kuat..mmg xbleh dinafikan..klu pasal knapa mnteri kabinet atau org Umno tidak nampak..masa zaman Pak Lah jatuh..yg nmpak muhyiddin n mukhri saja pada ketika itu..lps tumbangnya pak lah mcm cendawan org sokong tindakan yg asalnya digelar pngkhianat oleh bberapa org umno..gerakan mmg sdang brlaku..harap brsabar..Umno parti keramat..PELIWAT pn gagal ni kan pula PEMBOHONG!!

#AhJibGor

Anonymous said...

jgn jadi bodoh,

Faktanya dalam piliharaya k 13 Umno memang kuat kuat bila memenangi bilangan kerusi yg lebih banyak berbanding PRU sebelumnya ,tetapi sekarang mahu di lemahkan oleh orang yg kononnya sayangkan Umno,walhal sudah terbukti pernah membunuh Umno.Saya sangat yakin Umno akan kembali kuat menjelang pru 14 nanti,selepas isu 1MDB yg di tomah oleh manta PM selesai dan kesan perlaksanaan GST menampakan kebaikannya terbukti,ekonomi dunia juga kembali pulih dan meningkatkan semuala harga komoditi termasukalah minyak ,getah dan kelapa sawit.Itulah sebabnya ada orang yg tidak sabar mahu PM Najib meletak jawatan ,kerana masa depan akan menyebelahi Najib.

jgn jadi bodoh!!! said...

kita tunggu n lihat...UMNO mng lebih sbb mngbil blk kerusi2 yg majoriti melayu yg sblm ni ditanding parti komponen dan ketika itu Tun juga sama berkempen..bagaimana pula dgn undi cina 98% mngundi PR..bolehkah kita mndabik dada mngatakn UMNO kuat sedangkn Umno merupakan tunjang kpd BN yg dianggotai oleh pelbgai kaum..1MDB smpi skang Audit negara belum masuk..audit kewangan syarikat juga belum dibuat dari mac 2014..jadi bila kptusan audit nrgara dpt kita lihat 4-5 tahun lagi?? ak malas nk ceruta masalah harga barang,harga rumah,tanah rezab melayu,ekuiti melayu,pecahan biasiswa jpa,prniagaan melayu..

Anonymous said...

Kalau 98% Cina menyokong PR tapi Umno/BN terus berkuasa,apakah itu tanda Umno lemah ke?Bagi saya ianya adalah sebaliknya.Kita kena ingat masa tu Anwar masih di luar,dgn bantuan kewangan di keliling pinggang,jet pribadi pun ada yg sponser mankala PAS,PKR dan DAP pun masih cukup kamcen.tapi mereka masih gagal utk berkuasa .Baik lah kita tengoklah,tunggu saja masanya nanti.Tapi pasal 1MDB ,penyata kewangan 2014 sudah pun di bentangkan,yg belum ialah bagi tahu berakhir mac 2015.PAC sudah menemui auditor Delloitte berkaitan penyata Kewangan 2014,tapi tidak ada apa-apa isu besar seperti yg di bangkitkan oleh Mahahtir yg di temui oleh PAC dalam pertemuan dgn Delloitte tersebut.Mahahtir pun tak nyatakan tahun yg mana satu yg beliau mahu kaitkan isu yg di bangkitkan.Bermakna Mahahtir pun tak pasti,macam mana kita nak terus pecaya.Setakat ini saya lebih percaya auditor dari apa yg di katakan oleh Mahahtir.

Anonymous said...

Umno terakhir dan selama nya..bye2 Umno.

Anonymous said...

heh..heh..heh..pi main jauh-jauh laa penyokong pakatan rakyat ooii!!

pergimu tak ku tangisi dan kenangi malahan kubenciiii

datang mu pula langsung tak ku sukaii

malah kalau boleh..lekas-lekaslah kau-kau rba pergiiii

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...