Musti Baca! 15 Fitnah Pakatan Haprak dan jawabnya....

1.BN punca gegala sosial.

Jawabnya :Tiada seorang pun pemimpin UMNO ajar rakyat jadi bohsia,menonton filem lucah,berzina,minum arak,beromen dalam panggung,merempit,kaki lepak dan sebagainya...

2.BN punca pengangguran.

BN telah memajukan ekonomi dan penganggur yg tak mahu kerja apa nak buat?Bak kata pepatah omputih kalu kuda tak nak minum hang tarik sampai kolam pun dia x nak minum...

3.BN punca pelacuran.

Negara mempunyai undang2 mengharamkan pelacuran dan ianya berlaku kerana ada orang jahat yang suka jadi bapak ayam...
Di mana-mana negara ada org jahat hatta di negara Arab pun ada kelab pelacuran walaupun diharamkan.

4.BN punca remaja buat maksiat.

Sama jawapan 1

5.DR Mahathir bapa maksiat.

Dr Mahathir adalah pemimpin Islam yang mengamalkan islam sejak kecil hingga kini.Beliau menunaikan solat 5 waktu,puasa Ramadhan,pi haji dan sebagainya.
Dr Mahathir tidak pernah meinum arak atau mmebuang masa.
Sepanjang ajdi pemimpin tidak pernah Dr Mahathir ajar rakyat buat maksiat.

6.Umno parti kebangsaan.

BN mempunyai pelbagai parti mewakili kaum.MCA jaga cina,MIC jaga India,Umno jaga Melayu....sekarang UMNO jaga semua bangsa Melayu dan bukan Melayu yang masuk islam boleh join UMNO.Jadi UMNO mmg untuk org Melayu dan Islam.

'
7.Pembangunan membanyakkan maksiat.

Pembangunan adalah penting untuk kemajuan negara.Kerajaan bina pusat memebli belah untuk memudahkan rakyat membeli belah dan mendapat hiburan seeprti menonton wayang,bermain bowling dan sebaaginya.

Punca masalah adalah individu yang suka melepak,buang masa dan berpeleseran.Kerajaan bina kemajuan untuk kemudahan rakyat namun segelintir yang tidak tahu menghargai kemajuan dan pembangunan.

8.BN bina projek membazir.

KLIA dikatakan membazir sedangkan jumlah penumpang bertambah dan pelancong.Airpot subang tidak mampu menampung jadi KLIA dibina.

KLCC dikatakan membazir sdgkan ia banyak membawa nama negara ke seluruh dunia.Singapura yg kecil lebih ramai melancong.Apabila wujudnya KLCC ramai pelancong datang .Pengusaha hotel,tauke kedai makan,pemandu teksi dan lain-lain mendapat manfaatnya.


9.UMNO kafir.

AHli UMno beragama Islam menunaikan solat,puasa,haji dan lain-lain.Umno dikatakan kafir tanpa bukti.Adakah ada pemimpin UMNO islam menyembah berhala?

10.BN rasuah.

Ramai pemimpin BN terlibat dalam rasuah ada yang dimasukkan penjara dan ada yang dibicarakan.BN mempunyai ramai pemimpin dan ahli apabila ada yg rosak dan kaki rasuah itu adalah kesalahan individu...BN tidak pernah mengalakkan rasuah atau menghalalkan rasuah.

SPRM dijadikan suruhanjaya demi membanteras rasuah habis-habisan.Itulah kejayaan BN.



11.UMNO mengutamakan kroni.

UMNO tidak pernah mengamalkan kroni.Ketika Dr Mahathir menjadi PM anak-anak beliau tiada yang mmegang jawatan penting.Selepas bersara barulah Datook Mukhriz menjadi calon Jerlun dan berjaya menjadi menteri.

PAS ternyata mengamalkan kroni apabila MB Kelantan melantik menantu jadi CEO perbadanan Kelantan milik kerajaan negeri.

12.UMNO punca Melayu miskin.

UMNO telah berusaha memajukan bangsa Melayu dan terbukti ramai berjaya.
Ketika Dr Mahathir menjadi doktor beliau seorang sahaja anak Melayu menjadi doktor.Bila beliau jadi PM,juta2 doktor Melayu dilahirkan.Juta2 Melayu jadi pakar dalam pelbagai bidang dan mendapat penddikan baik.

Melayu miskin adalah sikap mereka sendri bukan salah UMNO.UMNO dah bagi pancing,pandai2lah pancing....

13.UMNO menghancurkan kuasa Raja.

Imuniti raja dihapuskan demi kesejahteraan rakyat dan menghalang Raja dan kerabat melakukan sesuatu yang bertentangan dengan undang-undang.

14.BN anaktirikan sekolah agama rakyat.

Sekolah agama rakyat menunjukkan tiada kemajuan dan hanya menjadi markas PAS dalam menwar2kan kebencian kepada kerajaan.Adalah wajar kerajaan tidak membantu.
Kerajaan melalui kementerian pendidikan mempunyai sekolah agama yang lebih moden dan berdaya saing sesuai dengan kehendak kejayaan dunia dan akhirat.


15.BN abaikan rakyat.

Sepanjang BN berkuasa ia telah berjaya memajukan negara dan rakyat.BN tidak pernah abaikan rakyat.PAS dan pembangkang yg banyak mengabaikan rakyat sbgmana PAS perintah Kelantan 20 tahun tiada kemajuan.

2 comments:

akupedulikhape said...

bro...izinkan ku letakkan post mu ini di blog ku..sungguh menarik nukilan mu...trimas..

Anonymous said...

SALAM BRO AKU NAK TAMBAH PASAL...TUM M...TUN TELAH DIIZINKZN ALLAH MASUK KE DALAM KAABAH...BUKAN MUDAH..UNTUK MASUK KE SANA TANPA...KEIZINAN...KALAU HATI KOTOR PENUH MAKSIAT...ALLLAH TAK AKAN BENARKAN ...HAL TERSEBUT TERJADI...WALLAHHUALAM....NIK AJIS ADA MASUKKAH...TIDAK SEMUA PEMIMPIN DIBENARKAN MASUK DALAM TU...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...