Menipu Itu satu Ibadah dari Kacamata PAS


CIKGU MENIPU??

Memalukan!!! Tidakkah para pendidik berasa malu dengan seekor keldai yang telah memalit taik kepada profesion perguruan???

Amat memalukan seorang yang bergelar pendidik yang sepatutnya menjadi contoh yang baik kepada anak murid, pelajar dan komuniti telah menipusakit tapi boleh ke hulu ke hilir mengiringi isterinya?

Katanya parti yang disertai memperjuangkan Islam, dan tentunya dia faham akan dosa dan pahala serta haram dan halal. Jadi kalau menipu sakit sedangkan yang sebenarnya tidak sakit, apakah hukum memakan gaji yang diterimanya semasa tempoh dia ambil cuti sakit tersebut???

Orang sakit biasanya akan terlantar di rumah atau hospital atau mungkin di Hospital Tanjong Rambutan atau Hospital Tampoi.

Jadi golongan seperti inikah yang dikatakan berjuang kerana Islam atau diangkat menjadi pemimpin ynag menipu dan mendusta.

Seorang cikgu menipu kerana isterinya . Wajarkah???

5 comments:

Anonymous said...

Bravo Cikgu Mala…. Engkau pendidik, pejuang, pemimpin masyarakat .. mentauladani semangat umulmukminin ‘Aisyah RA & kakaknya Asma’ Abu Bakr serta yang lain………………

Kita lenyapkan gelagat keangkuhan "TUAN BESAR” umnoAPCO nih .... yang anggap bukan umno tu bertaraf 'hamba sahaya' @ 'paria' saja ... yang paksa orang melayu & bukan melayu mesti sembah takzim kepada umno.... kalau tidak nahas nanti!!! ... lawan lagi la teruk kena belasah.... hehehehehe

Berjuang, berjihad dan bersabarlah Cikgu Mala, Srikandi Islamis & rakyat ..... kita lawan khurafat taksub umnoAPCO mazhab mahathirisme ni…. bagai Asiah isteri Firaun membela Musa AS & Agama Allah dan bagai kecekalan iman Masitah dizaman keangkuhan Firaun … kita lakukan perubahan.. kita harap redha Allah...

Untuk Cikgu Mala & para perjuang kebenaran & keadilan ….

“Sesungguhnya dari dahulupun mereka telah mencari-cari kekacauan dan mereka mengatur pelbagai macam tipu daya untuk (merusakkan)mu, hingga datanglah kebenaran (pertolongan Allah) dan menanglah agama Allah, padahal mereka tidak menyukainya.”[ At-Taubah:48]
“Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat” [Al-Baqarah: 214]
“ Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan”[ An Nasr :1]

Anonymous said...

Hek hek hek.Tu cikgu cibai

Anonymous said...

Hang dah check ka klinik tu kata pa? Kan doktor siti tu dah buat penafian. Memang betui suami chegu Mala sakit. Demam ngan selsema.. disamping mengalami kemurungan. Hang ingat macam hang ka dok pi beli MC kat Klinik Dr Fadil?

anti bohmau said...

sudahla! nak samakan mala dgn 'Aisyah R.A.??? jauh bagai langit dgn bumi anon oi!!! mala tak layak dijadikan contoh...mana ada YB yg berkepit dgn suami 24jam? yg menghambakan ibu sendiri? yg menyombong dgn orang kampung tapi baik hanya dgn geng muslimat dhj...siapa yg suka dia ni? nampaknya suami dia sajala yg suka sgt sampai sanggup ambil cuti sakit hati 21 hari......

dlm etika kerja, jika cuti sakit yg diambil TIDAK MENUNJUKKAN penyakit yg membuatkan pesakit tidak dapat bekerja dgn cergas, terlantar demam, sakit perut memulas, muntah2 mcm ibu mengandung ke dan berbagai lagi simptom penyakit yg sedia kita ketahui bila berpenyakit, barulah kita tahu yg lain2 alasan sakit hanyalah AUTA.

tapi 'depressive' ka kalau dia sendiri ke sana kemari tersenyum simpul dgn isteri ikut berkempen, berjumpa orang ramai,meredah banjir, menerima pelawaan bersama isteri ke mana shj; apakah boleh kita terima cikgu ni "mood" dia tertekan? but HAPPY NAMPAK!!!

orang yg mengalami 'depression' mana ada masa nak berseronok ikut bini berkempen? boleh tersenyum simpul, berjumpa orangramai, mendengar bunyi riuh rendah, apa lagi ceramah2 yg penuh dgn isu2 berat & apa lagi menerima kecaman2, tohmahan2 & cerita2 belakang tabir yg sepatutnya tidak timbul jika dia duduk diam2 bila mengaku sakit? inilah manusia yg bijak memanipulasikan keadaan supaya memihak kpdnya...

kata sorang anon pencacai pas tu, mati pun takpa cikgu maarok ni semasa berkempen ni!!!

Masyaallah!! macam mana nak jawab nanti kalau ditanya apa urusan dia dlm kempen ni? kerja dia yg sebenarnya apa? pengiring isteri masa berkempen tu termasuk dlm bidang kerja dia ka selama 21 hari cuti AUTA dia tu? siapa yg menzalimi diri sendiri di sini? berhenti sajalah jadi guru jika dah tak larat nak pikul tugas tu. ramai lagi orang yg ikhlas nak jadi cikgu & cintakan kerjaya GURU...

Anonymous said...

Babi punya statement!
nilai2 kesyaitanan sudah melanda PAS.
memang PARTI AJARAN SESAT!!!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...