Gelombang penolakan kaum cina terhadap DAP di Pulau Pinang sudah bermula?


Malam tadi Persatuan Chew Jetty di Weld Quay, Pulau Pinang menganjurkan majlis sambutan Tahun Baru Cina. Pada dua Pilihanraya Umum yang lalu penduduk-penduduk Chew Jetty memberikan sokongan padu kepada DAP.

Namun begitu pada malam ini, Chew Jetty tidak menjemput Ketua Menteri Pulau Pinang dan lain-lain wakil rakyat DAP ke majlis mereka. Malah gambar Ketua Menteri Pulau Pinang yang sebelum ini tergantung di dinding dewan Chew Jetty telah diturunkan dan dicampakkan ke tong sampah. 

Tetamu kehormat pada majlis malam ini adalah Teng Chang Yeow Pengerusi Gerakan Pulau Pinang dan YB Datin Paduka Chew Mei Fun Pengerusi MCA Pulau Pinang. 

Kredit - Azizi Safar

20 comments:

Anonymous said...

wayang opera aje.i love pm.akhirnya kena kencing.kah..........

Zassi Zass said...

tak boleh ku lupakan sebelum PRU dulu,, hehehe jangan kena kencing dua kali

Anonymous said...

Gimik..mereka ada dua buku akaun.. Satu utk kerajaan ( utk tipu cukai) satu utk yam seng new year

penang-iklan said...

kenapa pemimpin melayu kemaruk sangat undi kaum cina walaupun dah kena kencing yg terlalu hancing. talam 2 muka memang perangai DAP!

Anonymous said...

aku mmg dan x percaya langsung akan sokongan kaum cina kepada BN...
Depa mmg wayang. Masa PRU depa akan undi sebelah sana.....

Anonymous said...

Makan ttp mkn..mbuk same2...undi lain2 lorrr....

-TipahKotaKemuning

Anonymous said...

Mkn free mmg diorg pg.. Pastu undi Dap.. Puih..

AwangLiku said...

cina tetap cina..yang aku percaya cuma cina yang dah mati saja..

Anonymous said...

"cina tetap cina..yang aku percaya cuma cina yang dah mati saja."

Saya percaya Cina Muslim sahaja.

Anonymous said...

Cina yg mati pun belum tentu bolih percaya ke tidak..tengoklah kubur mereka. Yg betul dan lurus pada cina cina ni cuma rambut mereka saja. Tapi nak buat macamana PM Najib masih berharapkan cina lagi..kalau tidak sapa nak bayar semua bil bil yg Rosmah shopping kat luar negera. Brothers cuba intip pula siapa pula cina yg selalu ikut rombongan PM keluar negara.

Anonymous said...

Cina....bak kata British masa dulu2, the only straight about china man is their hair. Sudah sudah la BN,jgn kena kencing lg dan lagi dan lagi.

Anonymous said...

Dah mula dah opera....bukan stakat 1x..malah bkali kali daaaahhhhh....

Anonymous said...

tuan tanah..toksahlah dok fokus n publish sgt benda nih..depa ni semua wayang saja..tq

Anonymous said...

Bagi aku ,daripada cuba nak pujuk orang Pas,biarlah bodek orang Cina,kerana mereka ni lebih mudah berubah dari orang Pas.Bandingkan keputusan PRK Sg Pinang di Kedah dan PRK Teluk Intan sebagia bukti.Di Sg Pinang Pas tetap menang, tapi di Teluk Intan DAP tewas.Ini kalau kira berkaitan dgn Piliharaya,tapi kalau berkaitan dgn penyatuan bangsa ,kalah piliharaya pun tak apa itu lainlah ceritanya.

Anonymous said...

Aku tak rasa wayang. Orang cina penang sudah mula meluat kat Guan Eng kerana sibuk cari duit komisyen untuk cepat kaya, nak jadi billionaire. Penyangak dari Melaka ni mempergunakan sokongan padu orang cina penang untuk menjual tanah2 kerajaan Negeri dan mendapat komisyen yang lumayan. Begitu juga komisyen dari kontraktor2 dan pemaju2. Oleh kerana ada hidden cost harga unit kediaman jadi mahal. Rakyat penang tak mampu beli. Kalau mampu pun terpaksa ikat perut. Lepas tu dinaikkan pula assesment (cukai pintu) dan caj air. Cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Cina tidak menipu yang mereka memang mengundi DAP untuk mendapat kuasa memerintah Malaysia tetapi mereka tertipu yang tanpa mereka majoriti Bumiputra masih boleh mengekalkan kuasa pemerintahan.

Anonymous said...

Secara positif mereka bersatu kerana tahu ini bumi Malaysia yang memberi mereka kekayaan, boleh hidup senang dan akan menjadi negara maju.
Apabila mereka menyokong perjuangan rasis DAP menuntut perubahan dasar dan memperlekeh perlembagaan maka terserlah wajah sebenar mereka siapa mereka.

Anonymous said...

Sikap tamak itu la mjadikan mreka bgini.

Anonymous said...

Next PRU cuba letak calon Melayu bertanding kat Pulau Pinang. Rasanya diorang akan sokong x? Jangan tertipu dengan wayang opera.. :-P

Anonymous said...

Ini semua lakonan wayang opera cina ja pun...wayang dan wayang...hak tuih....sudah2 lah....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...