Aduhai.. Keterujaan gadis gadis melayu berbuka puasa di Restoran Fatty Crab..

Gambar gambar dan sebahagian kandungan artikel telah diedit bagi memenuhi permintaan pembaca yangkurang senang dengan artikel ini. AdMin mohon maaf.
Melihat kegembiraan para gadis melayu menyambut juadah berbuka / santapan moreh di Restoren Fatty Crab Sdn. Bhd.

Aku tak pasti kebuluran apakah yang sedang melanda ?
Bukan isu perkauman yang aku cuba ketengahkan.
Cuma isunya dimana tahap sensitifnya kita sebagai orang islam dalam memilih makanan yang Halal Lagi Baik. Apatah lagi sebagai hidangan berbuka puasa,

Kedai restoren makan Islam melayu dah tak da lagi ka hingga terlalu hadap kedai cina yang kita sendiri tak tahu tahap kebersihan dan status halalnya ?

25 comments:

Anonymous said...

Sodaapppp....campur dengan lemak babi dan arak pakai buat goreng.

Tu yang rasanya berlemak(fatty) tu...

Anonymous said...

mungkin kat situ ada tulis, babi percuma (pork free), tu yg bersungguh nak makan. tapi kalu tengok rupa, bertudung, tapi agama tak pasti lagi tu. mungkin ajaran agama oleh ustaz di malaysia ni perlu ditambah nilai lagi. bukan setakat tazkirah antara solat terawih, tetapi juga di tempat-tempat terbuka seperti di restoran di atas dalam bab makanan halal untuk orang islam. mungkin tak dapat duit kot kalu bertazkirah kat situ.

Anonymous said...

Melayu liberal.. puak macam ni la nampak gedik, makan kedai cina tapi sokong pas.

anti bohmau said...

sebab tu ambo kata..bertudung tak semestinya 'alim' atau baik ilmu agama mereka!!
dah tahu kedai cina kaper, offer babi lagi tp masih nak bersubahat makan makanan yg diragui status halal harram nya!!!
TANGGUNG AMBIKLA!! MAKBAPAK PUN SAMA!!!

Anonymous said...

Waaahhhh...nampaknya kempen BCL/ABC tak sampai pada mereka ni, harap-harap ada yang promote kat facebook diorang.

Anonymous said...

Sejak bila makanan laut dianggap tidak halal? Lain lah kalau juga di hidangkan benda-benda tak halal.

Sejak bila orang nak makan kat mana pun jadi Isu politik perkauman?

Kan rasis!

Anonymous said...

Anon 11:15 - Dia ni paham ke idak definasi Halal yang betul mengikut syariat Islam ke idak ni? Cakap macam tak berapa nak paham jer...

"Strictly no Pork" tu tak semestinye halal weii...

Anonymous said...

tukang masak cina lepas main2 dengan anjing , pegang daging babi lepas tu pegang lak udang ..buat goreng kunyit ..lepas tu melayu makan hasil gorengan tadi..terbaik katanya ...geli der...

Anonymous said...

memang la "strictly no pork"~ halal la konon, tp kalo masakan ada taruk wain ke , kaki katak ke, x ke haram tu?? kalau boleh elakkan lah pi makan kedai makan yg yang syubhah & meragukan...

Anonymous said...

bodoh la budak2 melayu sekarang ni...perempuan pulak tu apa nak jadi la bengap betui la!! kedai melayu berlambak p la kedai melayu yang nak p kedai cina buat apa??? kalau kata tak ada babi pun yang bodoh p caya wat apa??? bengap2 bengap2 bengap2

Anonymous said...

Wang ringgit yang simpan kat kocek tu halal ke?

Memang wang tu jugak yang terkena percikan darah Babi, minyak , air liur anjing dsbnya.

GRO siap jilat halal ke?

Hipokrit betul pemblog Dan pengampunya.

Anonymous said...

tudiaaaaaaa... siap label bengap, gedik, dan pelbagai bende negatif.. tudiaaa orang mlayu kite! free2, awk bagi dorang pahale.. kotla dorang tu dah insaf ke, dah bwat solat taubat ke, mintak ALLAH bela dorang di akhirat nanti caner awk2 yang negatif nie nak jwb ea..?

sye xdela nak bekap dorang..kesian kot..1 salah dorang, beribu korang nak kutuk.. share pulak tu gmba,. kalo niat nak mendidik sesame Islam, alangkah baiknye awk blurkn gmba tuan admin ku yang baek?nie mcm sjee je nak aibkan..xpela, niat awk, awk explen dkat ALLAH je nant ye.. dorang yang terniaya, ikot dorang la nak claim caci maki awk2 dkat akhirat.. papepon, sye doakn dorang insaf..tak memandai2 aplod gmba dkat pesbuk..igt agama.. :) semuga ramadhan membuka mata, telinga, hati manusia2 yg jahil dan tidak sedar jahil.. wallahualam.. :)

Linda Linda said...

Aik...sampai ke sini ke..?tak sudah2 lagi ke..?tak cukup ke apa yang awak buat kat forum cg tu..?ape yang awak nak sebenarnya..?tak salah saya rasa nak tegur diorang..betul diorang buat silap,tapi tegur secara elok la...hai makin banyak la diorang dapat pahala ye atas caci maki anda sekalian...

Anonymous said...

Orang zaman sekarang tak tahu hujung pangkal,terus tembak orang mcm tu..mesti ada sebab kenapa diorang makan kat situ ke,entah2 boss diorang belanja ke.? Kita tak tahu jangan nak pandai2 buat andaian sendiri,tokok tambah nak sedapkan cerita..hukum orang ikot suka hati sendiri.. memurtadkan orang ikot cara sendiri....ape ni..?ni ke cara seorang muslim...?

Linda Linda said...

Aik...sampai ke sini ke..?tak sudah2 lagi ke..?tak cukup ke apa yang awak buat kat forum cg tu..?ape yang awak nak sebenarnya..?tak salah saya rasa nak tegur diorang..betul diorang buat silap,tapi tegur secara elok la...hai makin banyak la diorang dapat pahala ye atas caci maki anda sekalian...

Linda Linda said...

Aik...sampai ke sini ke..?tak sudah2 lagi ke..?tak cukup ke apa yang awak buat kat forum cg tu..?ape yang awak nak sebenarnya..?tak salah saya rasa nak tegur diorang..betul diorang buat silap,tapi tegur secara elok la...hai makin banyak la diorang dapat pahala ye atas caci maki anda sekalian...

Anonymous said...

kepada cik,tuan, ncik, puan admin, bolehla delete entry nie. bukan ape. bulan puase patot kite tmbah2kn pahale. bukan tambah2kan dose. bukak aib orang nie,mngumpat nie, tmbah dose kite. kutuk lg. tambah laok lg. tuan tanah byk yg kne tnggung tu. sye skadar igtkn. yg lepas tu doakn2la dorang berubah. bukan mengaibkan dengan cra mcm nie. ALLAH nmpk, malaikat catat, manusia melihat. nak ke kite makan daging saudara kite sendri nant? cube kite pk balik, skali kite malukn orang, org tu mintak ampun nanges2 dekat ALLAH, mintak dorang balas ape yg kite bwat, mampu ke kite hadapi? :) kite belom tntu hidup ntok esok atau minit lepas ni. jdi jgn tmbh saham neraka kite. tmbhla saham syurga kite. :) in sha ALLAH. :) maafkan saya kalo menegur dgn tidak betul.

Anak Seberang said...

Slm my blog readers
Ayat di atas tiada niat utk aibkan jauh sekali nk menghina tiada sekelumit pun niat nak malukan mana2 pihak
Mohon maaf jika terasa
Ini sbg teguran dr sdr semuslim, kalau tak boleh terima tak apa lah..
Saya pun dh selesai tjawab saya..
Pohon maaf skali lg.
Sy dh ltk artikel baru artikel ni dh tenggelam.. kalau siapa yg baca sbg peringatan shj..
Beribu kemaafan dipinta jika ada pihak yg terasa..

Anonymous said...

Alhamdulillah tuan tanah...trima kasih lah coz bagi kami pahala free...truskan mengutuk dan memaki kami...Alhamdulillah. .ALLAH sahaja lah yg dpt membalasnyer..tima kasih sgt2..kami redha ini ujian kami...maaf zahir dan batin la andai KAMI AD BUAT SALAH KAT KORANG...wassalam

Anonymous said...

Ye...macam tu la...tegur secara beradab..bkn letak muka orangnya kat situ..maaf ye encik bloger..mana gambar makanannya..?yang ada cuma gambo gadis2 je kat situ..mesti encik blogger pon tak tau cerita sebenar..elok la didelete..pada yang buat onar kat forum carigold(cg) tu.. terima kasih banyak2 sebab menyebarkan berita yang belum pasti..kita ni tak layak nak hukum orang..sedar diri kita ni siapa dulu baru menghakim org..

Anak Seberang said...

Artikel ni xde niat nk kutuk dan maki. Si pengomen saya tak tapis saya x dpt kawal. Maaflan mereka ye. Saya takut di sana nanti x jmpa sdri2 nk minta maaf.

Anonymous said...

Alhamdulillah trima kasih sgt2....selagi pic kami ni di pertontonkn insyaallah pahala kami semakin bertambah...truskan membuka aib kami...ALLAH maha mengetahui ap yg terjadi...bukan kabar agin di sebalik gambar yg x sahih...Alhamdulillah. .

Anonymous said...

bolehla delete entry nie. takpon buang gamba. sbb slagi gmba nie ade, slagi tu dose bjalan..ha, dose spe? wallahualamm.. tpi eloklah buang gmbanye.. sian dorg.. slagi tuan tanah ade bnde nie, slagi tu org dok komen..komen baek, komen buruk..mane tau lekat dose2 tu dkat tuan tanah..tempias org kate.. :) sye knal sorg dr budak tuh. orgnye baek2. yelah, mayb ade silap die jgk sbb trikut. tpi xbermakne die xbole mintak ampun dgn ALLAH.. :)

Anonymous said...

salam...tolong di delete lh blogger ini...bkn apa benda x pasti ada kh betul mereka2 ini makan benda bukan halal...jangn suka nk mengaip kn orang...besuk lusa tuhan akan balas balik apa yg kita buat pada orang...klu tuhan tu nk balas kena pada keluarga kt apa yg kita rasa...klu tuhan nk balas sekejap aje...pada blogger ank seberang tolong lh delete...pasal benda x sahih...

Anonymous said...

MOHON DELETE GAMBA INI!!! NK NASIHAT KN ORG BOLEH.. TAPI JGN SMPAI JADI BIADAP !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...