Fatwa Terbaru Nik Aziz-Mereka Yang Tak Undi PAS adalah Orang Jahiliah

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, semalam menyifatkan mereka yang tidak mengundi PAS sebagai orang jahiliah.

Beliau merujuk demikian ketika ditanya mengenai peluang PAS pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang dengan berkata: “Peluang terletak atas orang sini (Tenang) atas pengundi. Dia (pengundi) nak kekal dengan jahiliah ke hendak terima Islam.

“Kalau nak kekal jahiliah apa boleh buat. Sekarang ada dua…. ada jahiliah, ada Islam… tolak jahiliah ambil Islam, itu yang betul dunia akhirat,” katanya yang juga Menteri Besar Kelantan pada sidang media di Kampung Redong, di sini semalam.
Nik Aziz berkata, peluang calon PAS, Normala Sudirman ini terletak kepada pengundi di kawasan berkenaan.

“Macam mana Allah Taala buat Islam, kemudian kita tolak sedangkan kita orang bijak… kita pun berkawan dengan orang bijak,” katanya.

Dari segi bahasa, jahiliah berasal daripada perkataan ‘jahala’ atau kata terbitan ‘jahlun’ bermaksud bodoh dan sesat atau jahil yang merujuk kepada masyarakat Arab jahiliah di Semenanjung Tanah Arab lebih kurang 1,400 tahun dulu ketika mereka masih mundur dari segi akhlak dan moral.


AS: Sudah-sudahlah tu wahai Nik Aziz menyesatkan orang Islam..
Tidakkah individu itu lebih jahil dan berdosa besar sekiranya dia masih isteri orang dan menduakan suaminya dengan curang bercinta dengan lelaki lain?

Tidakah dia jahil bila suaminya (Maaqop Sintok)bagi dia dan anak-anaknya makan sumber rezeki haram dengan menipu majikan mengatakan sakit selama 21 hari walhal suaminya sihat walAfiat boleh kesana kemari?

Ini hanya 2 bukti paling nyata dan hangat padamasa kini yang membuktikan PAS memang sememangnya sejak azali dah jahiliah. Ni AS tak hurai panjang lebaq lagi macam-macam bukti kejahiliahan PAS yang lain!

3 comments:

Anonymous said...

nik aziz disaran menukar ugama kepada budhha atau kristian atau hindu kerana di boleh mendpat petunjuk yg baik..dia telah menjadi ulamak kat malaysia di hina kerana memberi pendapat dan mempermainkan hukum tuhan...masjid dibabi kan..kafir mengkafir sesama islam..bala sesama islam..dgn menjadi paderi atau sami budhha atau hindu baru dia dpt melihat mcm mana mereka ni tidak pernah mengutuk sesama penganut mereka............tapi bg saya nik aziz nik mat ni sebenar bukan islam lagi dh pun...org islam tak buat keje bodoh mcm nie

Anonymous said...

bro ni takkan tak kenal nik ajis lagi kot??

usin said...

gua x heranpun nikki nk ckp apa. jahil ke, kafir ke, haram ke.. bg gua sume kelaut. xde satupun bole pakai. selipar diapun dh reput & berlubang. suka ati ko la nikki!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...