Ooo.. Sekolah PAS Rupanya!

KANGAR: PAS Perlis memohon maaf kepada rakyat Malaysia berikutan kematian seorang pelajar tujuh tahun kelmarin yang dikaitkan dengan tindakan hukuman seorang ustaz di Sekolah Rendah Islam Al Furqan kelolaan parti itu di Jejawi dekat sini.

Pesuruhjaya PAS Perlis, Hashim Jasin, berkata pihaknya juga memohon maaf kepada guru berhubung peristiwa yang telah mencalar imej dan persepsi umum terhadap warga pendidik.

Saiful Syazani Saiful Sopfidee meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar kelmarin selepas dipercayai dipukul seorang ustaz yang juga warden asrama sekolah itu pada Khamis lalu ketika menyiasat kes kecurian.”Kejadian ini sesuatu yang amat memeranjatkan setelah lebih 25 tahun mengelola institusi pendidikan milik parti,” katanya selepas menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri Perlis di sini hari ini.

Hashim yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sanglang berkata, PAS Perlis berharap proses siasatan dan perbicaraan dilaksana secara rapi dan mendalam bagi menegakkan keadilan kepada semua pihak terbabit.

Pengerusi Lembaga Tadbir sekolah itu, Rus’sele Eizan, berkata pihaknya telah mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan semua institusi pendidikan milik parti itu beroperasi dalam suasana pembelajaran yang selamat dan lancar.

Ketua UMNO Bahagian Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim, pula berharap sekolah agama rakyat seperti itu melantik hanya guru bertauliah bagi mengelak kejadian seumpama itu daripada berulang.“Setiap guru yang dilantik perlu melalui proses latihan perguruan meskipun mereka memiliki kelayakan akademik yang tinggi,” katanya. – BERNAMA

AS: Sampai Mati Budak Tu Dikerjakan Oleh Cikgu Sekolah PAS Yang Hilang Kewarasan Yang Perangai Macam Setan Tapi Berselindung Di Balik Imej Warak Lakonan Mereka. Ganas Betul!

Ada tauliah ke Tak Cikgu Tu? Kalau didapati bersalah bagi je hukuman mati sebagai pengajaran kepada yang lain. Cuba bayangkan pelajar tu anak kita atau sedara-mara kita? Apa perasaan anda?

9 comments:

Gerakan Anti Najib/Rosmah said...

Takkan kerana seorang lu hendak hukum semua. lu yang bertaraf pemimpin pun boleh tulis macam tak ada akal jer, malulah sikit bro. Bagaimana pula dengan rasuah pemimpin umno, bolehkah gua nak hukum semuanya terlibat. Bagaimana dengan pembunuhan yang dilakukan oleh pemimpin umno, patutkah gua nak hukum semuanya terlibat. Sedangkan ia adalah kes terpencil jika hendak dibandingkan dengan apa yang umno lakukan.

anak sufi said...

Anak Seberang tak payahlah layan orang yang tak berhati perut macam GAN/N ni. langsung tak da perasaan kesian kat budak tu. yang dia tahu nak kaitkan dengan pemimpin UMNO pula. apa kaitan? apapun i mohon Anak Seberang linkkan blog i di blog AS sebab i baru je nak blajar berblog. tq.

mus said...

Maaf senang dilafaz tetapi Pas juga yg terlepas dimana nak cari ganti,sianak yg dah mati ditangan orang tak ada hati budi kecuali bersandarlah pada dua Q dihati..

Anonymous said...

pas tu taliban malaysia agaknya...

Anonymous said...

lain kali kalu nk hantar anak2 ke tbk tgok2 dulu,cikgunya mcm mana.jgn hanya krn pasti kononnya lebih islamic tp akhirnya,jadi korban kerakusan gurunya.ini lah salah satu sbb tbk kemas xamik guru lelaki!

potonglancau said...

Woi PAS. Lu memang cilaka. Bila Beng Hock mati ...lu tuduh UMNO. Bila Kugan mati di lokap ....u tuduh UMNO. Bila Aminul Rashid ditembak mati...u fitnah UMNO. Pemimpin lu berzina...lu kata konspirasi UMNO. Kini SEORANG BUDAK KECIL YG BELUM BALIGH, MASIH SUCI SPT KAIN PUTIH MATI DIBUNUH OLEH USTAZ PAS....APA TINDAKAN KORANG?
MANA HUDUD PAS BILA AHLI MU MEMBUNUH??? MANA HUDUD PAS BILA PEMIMPIN MU BERZINA??? Korang hanya seperti burung kakatua yang pandai menyebut...QAZAF

potonglancau said...

pas itu bukan taliban malaysia tapi YAHUDI ZIONIS MALAYSIA

dinGBK said...

GAN/R : kalau anak kau mati kau akan buat apa..senyap aje ker....jgn ckp mcm bengap...gunakan akal no...buka minda itu bdkkkk..faham takkkk....

Anonymous said...

apa kna mengena plk....dah nama pon ajal...xkira la mana pon, smua tu ketentuan Allah....jgn sbb politik ko dah terpesong...mengucap skt anak seberang....ingat Allah dlm apa juga yg ditulis...nnt mulut xdapat jawab, tgn yg menulis yg akan cita suma salah kita di dunia ni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...