6 Gambar Yang Pernah Menggemparkan Dunia

Berikut adalah enam foto tragedi-tragedi paling sadis yang terjadi diberbagai tempat didunia, dan paling menggemparkan dunia pada masa itu :-

1.Biarawan Terbakar
Thích Quảng Đức seorang biksu Buddha Vietnam yang membakar dirinya sampai mati di persimpangan jalan Saigon yang ramai pada 11 Juni 1963, sebagai protes terhadap penganiayaan umat Buddha di Vietnam.

2.Tentera Iraq
Foto yang menunjukkan seorang tentera Iraq yang terbakar di depan tingkap trak yang hancur.

3.Penguburan Seorang Anak
Salah satu korban dari bencana industri terburuk di dunia yang dikenal dengan tragedi gas Bhopal, terjadi di sebuah kilang Union Carbide di kota Bhopal, India pada 3 Disember 1984. Kilang tersebut mengeluarkan gas dan racun yang memberikan impak ke lebih dari 500.000 orang.

4.Kanak-kanak Sudan
Seorang kanak-kanak Sudan diikuti oleh seekor burung pemakan bangkai di dekatnya. Sangat jelas bahawa anak itu hampir mati kelaparan, sementara burung nasar dengan sabar menunggu anak tersebut mati sehingga mendapat makanannya. Tak seorang pun tahu apa yang terjadi pada anak tersebut, yang merangkak ke arah sebuah kem makanan PBB.

Fotografer Kevin Carter memenangkan Pulitzer Prize untuk gambar yang mengejutkan ini, tetapi akhirnya dia bunuh diri tiga bulan setelah dia mengambil foto tersebut. Mungkin ia tidak tahan dengan hinaan orang sekelilingnya.

5.Korban Mutilasi Taliban
Gambar tragik seorang perempuan muda Afghanistan berusia 18 tahun, Aisha adalah korban kebiadaban Taliban, hidung dan telinganya dimutilasi, dipotong oleh suaminya sendiri./BK

6. Tiga watak utama dalam bershit 2.0 yang menjadi petualang negara MalaysiaGambar adaptasi dari cerita hantu kak Limah balik rumah ini membabitkan 3 individu utama yang menjadi penganjur bersih 2.0 yang bikin Malaysia jadi perhatian dunia. Sikap biadap dan tidak patriotisme 3 individu ini yang memburukkan negara Malaysia di antarabangsa amatlah dikesali.

Masing-masing 3 orang ini hebat dalam wayang dan lakonan mereka yang tersendiri! Yang kiri sekali dengan insiden dilanggar land rove menjadi dilanggar waja, yang tengah dengan trademark 'buat teruk' memakai pendakap leher dan terbaring nak mati di hospital dan yang kanan sekali paling bahaya, mempunyai agenda jahat berlakon baik dengan Islam walhal dia bersedia menawarkan servis percuma kepada siapa yang mahu murtad!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...