Kerajaan DAP Menganiaya Peniaga Pasar Ramadhan Di Sungai Acheh!


Kerajaan DAPig sekali lagi menunjukkan belangnya bila memerintah.
Kisahnya berlaku di Pekan Sungai Acheh, Nibong Tebal.

Untuk makluman pasar ramadhan di Pekan Sungai Acheh sudah 18 tahun menggunakan tapak di perkarangan Dewan Perda Sungai Acheh (tapak pasar malam) dengan tiada sebarang masalah bagi para peniaga.
Tanah tersebut adalah milik PERDA yang mana dibawah kerajaan pusat.

Namun kali ini kerajaan DAPig melalui si kitol Pakatan yang 2-3 kerat di Sungai Acheh mula menunjukkan kukunya untuk menganiaya peniaga.
Lebih malang lagi yang membuat kacau mengenai isu ini ialah orang luar iaitu Pengerusi JKKKN Sungai Chenaam dan bukannya Sungai Acheh!

Untuk makluman seperti biasa penganjur pasar ramadhan telah mengemukakan permohonan lesen kepada Majlis Perbandaran Seberang Perai bagi tujuan tersebut dan malangnya ditolak. Permohonan kali kedua juga ditolak. Oleh yang demikian, disebabkan tiada pilihan dan sudah biasa dengan persekitaran disitu, mereka berniaga seperti biasa.

Sebenarnya dalang di sebalik penolakan lesen ini adalah pihak JKKKN yang dibawah kerajaan negeri. Mereka buka tapak baru di sebelah situ disepanjang jalanraya dan mendapat permit disebabkan penyalahgunaan kuasa mengarahkan MPSP meluluskan permit tersebut dan menghasut MPSP agar tidak meluluskan permit kepada pemohon di tanah PERDA dibawah anjuran JKKKP.

Disebabkan sambutan peniaga dan pembeli di bazar ramadhan anjuran JKKKN sangat hambar, penganjur sana bertindak membuat laporan kepada MPSP agar turun menyaman peniaga yang berniaga di tapak kelolaan JKKKPersekutuan. Maka kelmarin terjadilah perang mulut dan hampir mencetuskan pergaduhan diantara peniaga dengan penguatkuasa MPSP yang telah bertindak mengeluarkan saman kepada semua peniaga yang berharga RM150 setiap saman dan mengarahkan agar peniaga terbabit mengosongkan tapak niaga mereka dalam masa 24 jam.

Lihatlah, kerajaan negeri telah bertindak zalim terhadap peniaga. Mereka hanya mencari rezeki dan tidak sepatutnya menjadi mangsa terhadap dendam kesumat politk haprak pakatan haram.
MPSP telah menjadi anjing suruhan DAPig untu memecahbelahkan orang melayu yang selama ini aman di Sungai Acheh dan menindas peniaga yang berniaga mencari rezeki yang halal.

6 comments:

Anonymous said...

padan muka org2 sg acheh tu....depa yg dok junjung sgt al juburi.....la ni baru tau beza antara permata dan kunyit busuk...

Unknown said...

yg duk junjung anwar di Sg Acheh 2-3 kerat saja, majority tolak pakatan haram disini.

usin said...

setiap kesilapan haruslah ada hukuman. terimalah hukuman kerana kesilapan anda memilih pemimpin anda dahulu. perasaan sakit hati, benci yg bersarang dlm hati sewaktu pru12 dahulu anda dh terjemahkan dlm bentuk undi. kini masa yg terbaik menilai bahawa kebencian anda dahulu wajar @ satu kesilapan. terimalah seadanya & jangan merungut. sendiri pilih sendiri tanggung.

diklee said...

doa orang2 yg dizalimi tiada hijab dengan Allah... bersabar & berdoalah semua... marilah kita bersatu padu untuk mengajar puak2 yg xberhati perut ni...

Remy said...

Pembetulan.....DUN Sungai Acheh di bawah UMNO-BN.. Datuk Mahmud.. org Sg. Acheh tak sokong Al-Juburi..

Remy said...

Pembetulan.. DUN Sungai Acheh dibawah BN-UMNO..Datuk Mahmud.. Puak PKR mmg 2-3 kerat je.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...