Lepas 8TV, Iklan TV9 Pula Dijadikan Sasaran Pelacur Politik Murahan. (2 Video Iklan)

AS bawakan iklan yang mendapat kritikan hebat dan minta ditarikbalik dari siaran TV9 yang didesak oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Sembilan.

Dalam iklan pertama tersebut telah mengisahkan dua orang yang berjiran, seoarang lelaki dan seorang perempuan, telah bersaing secara bersungguh-sungguh memasak makanan untuk persediaan sahur di mana penghujung iklan tersebut memaparkan bahawa si lelaki tidak sempat bersahur kerana telah berkumandang azan Subuh manakala si perempuan jirannya pula sedang membasuh pinggan dan berasa gembira kerana berasa pasti si lelaki jirannya tidak sempat bersahur.

Nampaknya pemuda hamPAS terus mencari publisiti murahan. Benda kalau kita tengok dari sudut negatif, maka negatiflah jadinya. Kenapa kita tidak melihat iklan ini dari skop positif dan lebih terbuka tanpa disempitkan dengan agenda politik untuk menghentam media prima?

Iklan yang membawa maksud nasihat secara tersirat ni memang sahlah puak-puak hamPAS macam DPPNS ni tak paham kerana hati mereka buta untuk melihat kebaikan orang lain selain dari PAS. Buat benda lainlah kalau nak cari publisiti..

Maka jika kita tarik nafas dan fikirkan secara mendalam, maka kita dapat lihat mesej iklan ni adalah bersahurlah dengan elok-elok dan jangan berlumba-lumba memasak sehingga mengabaikan waktu imsak.Iklan ni dibawakan dalam bentuk komedi saja. Cuma yang kita tak nampak unsur-unsur kepentingan dan shafaaat bersahur.

Pandangan AS yang jahil ini, iklan ini tidak pun menghina atau memperlekehkan syariat dan ajaran Islam. Cuma si pelakonnya tidak menutup aurat. Itu saja.
Lainlah jika si oportunis seperti DPPNS yang mengambil peluang ini untuk menjadi ruang mencippta publisiti.Wallahualam..



Kenapa tidak dikomen iklan kedua pulak? Apa yang salah di iklan kedua?
Tidak nampakkah moral yang dibawa agar tidak membazir dan perempuan itu berniat baik utk bersedekah di masjid.
lelaki itu yang berfikiran kurang baik..beriri hati..

Kenapa tidak dipuji dalam iklan kedua ini?
Biasalah manusia, silap orang saja nampak, benda baik sengaja ditutup mata.

5 comments:

Anonymous said...

Isu ini bukan siapa salah atau benar tetapi jelas menampakkan satu pihak ini sentiasa mahu mengatakan bangsanya jadi sasaran rasisme dan sentiasa mahu dakwaannya itu diterima sebagai benar dan ditangani.

Ia diburukkan lagi apabila pihak pak angguk dan pak jungoat mengiakan semua dakwaan pihak berkenaan. Lalu jadilah permohonan maaf sahaja bagi kesalahan yang tidak ujud itu tidak memadai buat pihak yang mendakwa.

Chinglot

taf4 said...

Rupanya kamulah yang pelacur politik murahan. 8TV menarik balik iklan bantahan pelacur murahan. Hebat memang hebat. Dah tak de modal lagi.

Anonymous said...

Lepas ni kalau iklan raya cina, hanya cina saja terbabit.

Kalau raya melayu maka melayu saja terbabit dan seterusnya.

Ia bagi mengelak persepsi rasis. Cumanya siapa nak pantau iklan kat penang?

Anonymous said...

Bila isu begini jadi modal politik makanya banyaklah batu api muncul dalam blog LKS minta lebih dari permohonan maaf. Akhirnya pihak yang mendakwa mereka dimangsakan telah pula bertukar menjadi pemangsa (terlalu rasis dalam reaksi mereka)!!! kah kah kah 2x5

Anonymous said...

Yang terang terang rasis tu tak pulak di buat sesuatu.... Kewujudan sjkC dan SJKT tu..... terang terang dah jadi kandang membiak haiwan haiwan rasis... kenapa dibiarkan terus beroperasi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...