Mat Sabul Buat Hal Lagi! Tunku Abdul Rahman Bukan PM Pertama!


Timbalan Presiden PAS ni memang sudah mabuk! Mabuk kuasa! Mabuk Putar Sejarah! Selayaknya memang dia layak diISAkan secepat mungkin! Lagi diberi ruang untuk bercakap, selagi itulah dia bebas mengucapkan apa sahaja yang terlintas di hatinya tanpa memikirkan kesan dan natijah dari apa yang dicakapkannya itu.

Sejarah telah membuktikan yang Tunku sendiri bekerja keras untuk mencapai kemerdekaan hingga bergolok gadai untuk ke UK bertemu Permaisuri Elizabeth, pilihanraya Umum 1955 menunjukkan Tunku mengetuai parti Perikatan, maka sememangnya kerusi PM itu milik Tunku. Mat Sabu makin hari makin biadap.

Fitnah dan hasutan jahat dengan mengatakan menyambut hari merdeka sama seperti merayakan hari UMNO juga suatu tindakan yang melampau. Entahlah, sampai bila KDN/Penguasa Undang-undang nak berdiam diri terhadap petualang negara ini!
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mungkin berdepan kontroversi baru apabila berkata, sekiranya diadakan referendum atau pungutan suara sejurus selepas merdeka, Tunku Abdul Rahman tidak akan menjadi perdana menteri Malaysia yang pertama.

Ini kerana, tambahnya, pengaruh pejuang kemerdekaan sayap kiri – yang rata-rata dikehendaki British dan pertubuhan mereka diharamkan – amat kuat ketika itu.

“Kalau dibuat referendum antara Tunku Abdul Rahman, (pengasas Umno) Datuk Onn (Jaafar) dan (pemimpin kiri) Burhanudin Helmy, sudah tentu Burhanudin Helmy akan jadi perdana menteri Malaysia yang pertama.

“Tetapi mereka ini (golongan kiri) ditangkap, diburu dan pertubuhan mereka diharamkan,” katanya yang sebelum itu sinis apabila merujuk kemerdekaan tanah air sebagai “merdeka in bracket”.

Mempertahankan sumbangan golongan itu dalam menuntut kemerdekaan, Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, beliau tidak menolak pemimpin Umno dibariskan tetapi tokoh-tokoh lain juga tidak harus diketepikan.

“Perayaan merdeka ini sudah macam perayaan Umno. Cuba di televisyen letak sekali gambar Dr Burhanudin, Ahmad Boestamam, Mat Kilau... Barulah rakyat terpanggil merayakan hari kemerdekaan.

“Ini Umno saja raya,” katanya disambut gelak ketawa dan tepukan hampir 500 orang yang hadir dalam forum membincangkan perjuangan Mat Indera di Kuala Lumpur malam tadi.-Mkini-

7 comments:

Anonymous said...

Apa la punya malang mak hang meruah mai kat hang ni Mat Sabu!! Mulut macam juboq ayam...

Anonymous said...

Bercakap sedap mulut saja mat sabu ni , kalau zaman dulu2 elok diganyah dengan cili mulutnya tu . "sudipmerah"

Anonymous said...

Haa...ni memang patut di panggil ANAK HARAM si Mat Sabu ni. makin byk keluar dari mulut longkang dia makin byk kotoran najis.Jangan le jumpa kat aku si bangsat sekor ni mau dia masuk hospital bedah kepala dia kot nanti. Kasut boot aku dh siap dlm kereta nak hinggap kat muka Mat Sabu haram jadah ni. Tunggu terjumpa dia je ni.

Kem. Dalam Negeri...cepat le ambik tindakan tahan ke dakwa ke sebelum Mat sekor ni mati katak.Jangan PDRM salahkan kami rakyat kalau dia mampus nanti. Panas hati kami kerana kebiadapan dia ni...bukan apa tok, bapak aku dan lain2 anggota keselamatan yg berkorban nyawa dan jiwa raga kerana negara dia perlekehkan.Aku akan pastikan mulut dia tak boleh bercakap dah bila kasut boot tu singgah ke mulut gampang dia.Sekat dia atau dia dapat bahana nanti....

Anonymous said...

kalau ikut cakap si TENOK Mat Syabu yang BODOH, BEBAL,BENGAP DAN BANGANG tu... Tok Wan aku pun bleh jadi PM Malaysia yang Pertama!!!.. Apalah punya bangang dia ni ni merapu pun aku tak tau...

Anonymous said...

muahahaha... memang bebal mat sabun nih... agaknya semasa jatuh motosikal ari tu, otak dia jatuh sekali kot... ISA dia secepat mungkin...

Anonymous said...

Cakap banyak tak guna bro, Lu maki hamun sama itu Mat Sabun pun tak guna selagi itu menteri bahlul masih tidak ambil apa-apa tindakan, buang masa buang karan bro, lebih baik lu maki itu menteri lagi bagus....

budakkampong said...

ya allah ya tuhanku
kau berikanlah pertunjuk pada hamba yg suka menghina agama dan bangsanya ini ya Allah...

kalau dia berada dijalan yg benar,engkau sejahterakanlah dia,
namun sekiranya dia insan yg busuk hati,binsakanlah dia walau dengan nywanya ditukar ganti...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...