Ok Je Sembelih Kat Sekolah! Ada Masalah Ke? Pikir-Pikirkanlah!

Gambar atas contoh majlis korban yang diadakan di perkarangan sekolah / tempat awam.
A.S tak nampak sebarang masalah pun!
Lepas ni gamaknya, atas dasar menjaga hati dan kesamarataan yang diperjuangkan oleh pakatan rakyat, mungkin tak dapat dilihat lagi senario seperti diatas.

Ini semua mungkin gara-gara bukan Islam menjadi kurang ajar dan tak hormat sensitiviti orang Islam adalah disebabkan anwar.
Anwar perlu
juga sedikit sebanyak dipersalahkan dalam hal ini kerana dialah yang cuba menyamaratakan hak dan keperluan rakyat dalam segala hal.

Kalau non-muslim yang faham keadaan ini, mustahil mereka akan keluarkan kenyataan mendesak seperti ini.

Kalau ye pun nak sensitif, ia hanya terpakai untuk penganut hindu sahaja, apasal penganut agama lain pulak yang lebih-lebih masuk campur? Ada masalahkah? orang islam sedikitpun tak pernah pertikaikan atau campur tangan dalam apa jua upacara keagamaan kaum lain!

Perasan tak hangpa?
Permintaan dan desakan bukan-bukan ini datang dengan drastik selepas PRU 2008 berlangsung? Kenapa tidak sebelum itu?
Kenapa? Pikir-pikirkanlah?

"Menjelang sambutan Aidiladha,Majlis Perundingan Bagi Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia (MCCBCHST) menggesa pihak berkuasa supaya tidak meneruskan amalan menyembelih lembu-lembu di perkarangan sekolah dan tempat-tempat awam.

Dalam kenyataan yang ditandatangani oleh pemimpin-pemimpin majlis itu, MCCBCHST menyuarakan kebimbangan bahawa upacara mengorbankan lembu - yang dianggap sebagai binatang suci oleh penganut Hindu - akan menyinggung penganut agama itu".
-Mkini

Macamana pula jika hukuman Hudud seperti pancung kepala, potong tangan, rejam, sebat dilaksanakan di tempat awam di Malaysia?
Apa pula reaksi puak-puak ni??

1 comment:

dinbangi said...

Langkah mereka menegur aktiviti-aktiviti Muslim memang tidak wajar. Mereka menjadi begitu berani sejak akhir-akhir ini.

Adakah ini kerana PAS mengajar mereka untuk berbuat begitu?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...