Panas! Pemimpin Pakatan Haram Suruh Bagi Bantuan RM500 Kepada Ahli UMNO Saja!


Mesej dari pemimpin pakatan haram adalah seperti berikut:

'kami pemimpin pembangkang tidak setuju pemberian bantuan rm500 yang bakal diberi kepada pengundi yang pendapatan kurang rm3000 kerana rasuah politik dan duit haram" kalo nak beri kat ahli umno sahaja"

A.S tak mau dedahkanlah sapa dia..
Cuba nak tanya, apa komen hangpa bila membaca kenyataan di atas?

Tidakkah jelas membuktikan mereka takut sangat bahawa rakyat mungkin akan suka kepada kerajaan BN atas usaha murni ini?

Kenapa pabila Guan Eng beri RM100 SETAHUN kepada warga emas dan bayi baru lahir kepada yang BERDAFTAR PENGUNDI SAHAJA di P.Pinang tidak dinamakan duit haram dan rasuah politik?

Begitu juga apa jua pemberian wang dan insentif lain di negeri tadbiran Pakatan Haram seperti Selangor kepada rakyatnya walaupun tak menyeluruh?

Jelas terserlah sebenarnya mereka dah ketaq dan kecut dengan usaha kerajaan membantu meringankan beban rakyat Malaysia.
Oleh yang demikian, puak hamPAS, Parti Koyak Rabak dan DAPig A.S mohon jangan buat kalut nak tuntut RM500 ni! Boleh?

6 comments:

ajai62 said...

Assalam Bro

Kalau tak caya, tenguk borang permohonan dari kumpulan mana yang terramai... Mesti puak mereka ambil juga sebab berpegang pada fatwa Nik Aziz... mereka beri ambil tapi undi PAS... wakakakkaaa... Haram dia orang ni...

Anonymous said...

seperti biasa la kalau wali dari DAP buat confirm puak toyol akan kata ni adalah pemberian yg ikhlas...

kalau umno/bn kasi semua toyol bangsat ni akan kata rasuah,lobi undi dan macam2 lagi...

wei anjing hijau putih!!!

korang penah pikir ke tak nasib rakyat???terutama sekali golongan toyol yg miskin keparat sebab selalu menderma kat ceramah korang atas nama kebajikan...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Takut-takut nanti orang2 pakatan haram ni dulu yang first-first anta borang...hu..hu..

Anonymous said...

Elok la...Haram kalau ambil sesuatu yang bukan hak kita.

Anonymous said...

KALAU IKUT TAJUK ...YANG BUAT PENULIS ..BERLAGAK MACAM HAKIM .. MENGHARAMKAN NAMA KUMPULAN.(PAKATAN HARAM)..YANG SAYA TAHU..UMNO PERNAH DIHARAMKAN PADA TAHUN 1988...baca ini.
Implikasi pengharaman UMNO

UMNO diharamkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 4 Februari 1988 oleh hakim Datuk Harun Hashim ...
Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri tidak menyangka parti UMNO akan diharamkan kerana beliau berdiam diri buat beberapa hari.

Anonymous said...

Jgn la Umno buat cerita Fitnah je.. takda siapa ckp mcm tu ehhh... Malu la aku org ckp kat aku Umno ni suka buat cerita... sampai diorg kata nasib Umno ni kat lubang punggung Saiful... sebab buat fitnah kat anwar.. utk selamatkan umno...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...