Guan Eng! Malulah Sikit. Sampai Bila Nak Tipu Rakyat Penang!

Apa punya jenis manusia lah apek ni! malu betul A.S dapat CM perangai macam ni. 
Asal ada ruang untuk buat modal politik walaupun palsu, semua dia bedal! 
Dasar muka tak tau malu! 
Nak menipu rakyat Pulau Pinang pun agak-agak la. 
Rakyat Penang tak bodoh untuk dipermainkan dengan angka dan fakta yang menipu!
Lu dah kantoi menipu!
Lu mesti minta maaf kepada semua orang penang terutamanya melalui buletin sampah yang lu guna wang rakyat untuk diedarkan merata tempat!


Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng disarankan agar tidak memalukan dirinya sendiri lantara menyebarkan dakwaan menyatakan kononnya beliau telah berjaya melangsaikan hutang Kerajaan Negeri itu sebanyak RM630 juta kepada Kerajaan Persekutuan baru-baru ini. 
 Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim berkata, Guan Eng sebenarnya tidak pun membayar hutang tersebut sebagaimana yang digembar-gemburkan sebelum ini dan menjelaskan bahawa hutang tersebut hanya dialihkan kembali kepada Kerajaan Pusat. Menurutnya lagi, hutang sebanyak RM630 juta itu telah diambil alih Kerajaan Pusat ekoran satu perjanjian berhubung penyusunan semula sistem bekalan air di negeri itu yang dibuat sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri Pulau Pinang pada Mac 2008.  
Penyusunan semula itu menetapkan kerajaan negeri perlu membayar faedah sewaan bekalan air sebanyak RM14.6 juta setahun bagi tempoh 45 tahun. Donald berkata, kenyataan Guan Eng tersebut jelas mengelirukan dengan mendabik dada kepada rakyat kononnya pentadbirannya yang cekap telah melangsaikan sebanyak 95 peratus hutang kerajaan negeri itu.  
“Guan Eng sebenarnya tidak mampu menjana pendapatan sebegitu tinggi untuk membayar hutang yang besar dalam tempoh yang singkat,” kata Donald yang dipetik dari akhbar online TheStar hari ini. Selain itu, Donald menyifatkan kenyataan Guan Eng itu sebagai taktik politik murahan untuk memancing undi rakyat.  
Blogger terkenal, Outsyed the box, turut membidas kekeliruan yang sengaja ditimbulkan Guan Eng itu di blog miliknya dengan menyifatkan sebagai ‘helah murahan’.“Sudahlah Guan Eng. Sangat memalukan untuk mengelirukan orang ramai macam ini. Ini adalah satu helah murahan,” katanya yang petik dari blog miliknya di sini hari ini.-mynewshub

2 comments:

Anonymous said...

dia nak tipu melayu (melayu ke? hitam macam org sebelah sana aje) p.pinang
sebab dia tahu melayu disana bodoh2 belaka. sejak dari dulu lagi pemimpin mereka telah berjaya memperbodohkan mereka. bila parti lain memerintah baru mereka tahu mereka tu bodoh, tapi masih tak mengaku bodoh. bodoh sombong lah katakan.

Jeffry said...

TU LER NAMENYA AMIK KESEMPATAN..ORG LAIN BERCUCUK TANAM DIA YG PUNGUT HASILNYE..HARAMZADER PUNYE KETUA KOMUNIS! HARKKK PTUIHHHH!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...