Kenapa MP DAP Segambut Perlu Tunjuk Belang Rasis Dalam Insiden Di KFC?

 
Dari awal-awal lagi semasa aku muatkan video ni dalam entri aku sebelum ini di SINI aku dah ingatkan jangan babitkan isu rasis di sini.
Ia hanya membabitkan isu ketidakpuashatiandiantara pekerja kfc dengan pelanggan kfc yang biadap dan kurang ajar.

Namun bila si YB Lim Lip Eng cuba menjadi hero dalam cerita ini, ini sudah pelik!
Kalau ia pun mangsa yang dipukul itu nak mengadu sekalipun, membuat sidang media bukan cara yang terbaik.
Isu ini seharusnya diselesaikan dengan cara tertutup.

Adakah Lip Eng nak jadi jaguh untuk orang cina dengan menuduh krew KFC yang berbangsa melayu itu telah menganiaya bangsanya?
Jikalau si customer tu setakat marah ayam dah habis, aku yakin takdenya krew KFC nak ngamuk hingga tahap itu! Pasti ada perkataan yang 'membakar' hati dan jiwa krew KFC terbabit yang mendorong dia berbuat demikian.

Jika setakat nafi, sapa pun boleh!
Lip Eng jelas membela orang yang salah! Cuba tegakkan benang yang basah.
Bila ahli politik masuk campur dalam isu ni, ia akan jadi isu politik.Tambahan pula kenapa si customer memilih jalan politik menggunakan parti DAP, bukannya MCA atau Gerakan?

Ini satu bukti SS dari utube video terbabit yang mendakwa si customer itu keterlaluan!


Lepas ni A.S nak guna bahasa AKU/SAYA/GUA, ok kot?
A.S rasa macam AS! Cam nama pompuan la plak... Ada membe teguq!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...