Kisah Sedih Agen Insuran Gunakan Gambar Arwah Adik Faris Untuk Melariskan Jualannya.. (Pics)

 Kisah seorang Agen insuran yang menggunakan gambar Adik Faris Nur Daniel yang baru sahaja meninggal dunia semalam demi untuk melariskan jualan insurannya untuk dipaparkan di FB
.
Aku juga berasakan perbuatan ini amat tidak beretika.
Bagaimanakan perasaan ibu bapa arwah jika terlihat gambar di wall Azman Boyak ini?

Memang benar hidup mati semuanya atas ketentuan ilahi, namun sekarang bukannya masa yang sesuai menggunakan 'modal kematian' ini sebagai umpan melariskan jualan insurannya.

Untuk makluman, printscreen dibawah telah dipadam setelah mendapat kritikan ramai.
Untuk melihat printscreen Azman yang lain sila ke SINI.

Bagi mendapatkan kisah sebenar kematian Arwah Faris, sila baca blog mazidul.



3 comments:

Anonymous said...

Bangsat mangkuk ni, jangan berniaga menggunakan simpati orang lain, jangan berniaga guna kesempatan terhadap kesedihan orang lain, jangan berniaga menggunakan kesusahan orang lain... Syarikat insuran sepatutnya memecat agen mcm ni! takde etika... semoga ibu bapa budak ni ambil tindakan undang2...

Anonymous said...

Aku pun agen takaful gak tapi tak da lah gunakan gambar mangsa seperti ni...patut pun boyak..melariskan jualan atas kesedihan orang lain..memang bangsat anak boyak ni.!!!

Unknown said...

Iktibar untuk semua, dalam apa juga urusan termasuk perniagaan seharusnya ada sensitiviti yang perlu diambil kira. Strategi pemasaran perlu disesuaikan dengan budaya bangsa sendiri, yang berhemah, berbelas kasihan dengan penderitaan orang lain; bukan terbawa-bawa dengan pendekatan pakai redah.

Semoga Tuhan tidak menutup pintu hati kita terhadap erti perikemanusiaan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...