Terjah! Gambar-Gambar Bukti Kegagalan Kerajaan Negeri Menangani Masalah Sampah Di Nibong Tebal!

A.S nak ajak korang terjah tengok masalah sisa pepejal yang makin kronik di kawasan Nibong Tebal.. Dah nak sama teruk dengan satu lagi negeri pakatan iaitu Selangor.
Katanya duit MPSP banyak sangat la ni?
Mana pi? Kalau duit banyak, belanjalah untuk rakyat. Untuk keselesaan rakyat. 
Takat duit banyak nak peram nak tunjuk kemas nak tipu rakyat baik tak payah!
 
LOKASI : BELAKANG KOLEJ KOMUNITI NIBONG TEBAL BERDEKATAN DENGAN PASAR BASAH BANDAR TASEK MUTIARA
TARIKH : 27 FEBRUARI 2012
MASA : 3.00 PM

LOKASI : BANDAR TASEK MUTIARA
TARIKH :  27 FEBRUARI 2012
MASA : 10.00 PAGI


LOKASI : BANDAR TASEK MUTIARA
TARIKH : 27 FEBRUARI  2012
MASA : 10.15 PAGI


LOKASI :  BANDAR TASEK MUTIARA
TARIKH : 27 FEBRUARI 2012
MASA : 10.35 PAGI
LOKASI : TAMAN BERSEBELAHAN  MASJID KEPALA GAJAH ( FASA 9 KATA KAWAN BK)
TARIKH : 27 FEBRUARI 2012
MASA : 11.00 PAGI


TERTERA TEMPAT MEMBUANG SAMPAH TAJAAN YB MAKHTAR YANG DAH ROBOH. TERNYATA TIDAK BERKUALITI SEBAB TAK SAMPAI SETAHUN KATA KAWAN BK DAH ROBOH. ADA MAKAN PERSEN KOT, CUBALAH PROJEK NI UNDER UMNO, SAH SAH KENA BALUN. LAIN KALI BUAT BENTENG SAMPAH BIAR GUNA KONKRIT

LOKASI : BERSEBELAHAN SMK SG ACEH (TAPAK PARKING BAS)
TARIKH : 27 FEBRUARI  2012
MASA : 12.00 TGH

Jom kita terus pergi ke Bandar Tasek Mutiara , yang terletak di bawah DUN Sg Bakap iaitu di tadbir oleh adun PKR bernama Ust Makhtar. Ternyata Ust makhtar GAGAL dan kerajaan negeri juga turut gagal. 

Amat menjijikkan keadaan di Nibong Tebal rupanya dibawah kelolaan MPSP. Sampah dibiarkan berhari hari sehingga anjing pun turut cari makan. Pulau Pinang ialah negeri PR kedua selepas selangor yang kotor dan gagal dalam menguruskan sisa pepejal.

MPSP selaku badan induk yang telah memberi kontrak kepada syarikat bertanggungjawab ternyata gagal. Semasa menemui beberapa individu di lapangan yang menyatakan waktu kutipan sampah ialah pada hari sabtu, selasa dan khamis antara jama 8.00 hingga 10.00 pagi. tapi sejak kebelakangan ini ( dah hampir 3 minggu ) pengurusan sampah nampak gagal. 
 
Taman enggang yang berdekatan dengan bandar tasek mutiara juga gagal di urus dengan baik. Tinjauan yang dilakukan di kawasan sekitar DUN jawi dan sg aceh. masalah yang sama juga turut berlaku.


Selama ini guan eng dok laung penang bersih la..penang tarikan pelancong la dan pelbagai lagi. slogan guan eng ni sama seperti siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama lama mencuri. ada yang menyatakan, masalah pengurusan sampah ini berlaku disebabkan kontrak sedia ada akan di tamatkan dan sekarang sedang berlaku peralihan kontrak. apapun itu bukan masalah rakyat. rakyat nak tahu, kenapa guan eng tak tinjau tengok masalah yang berlaku. ohhh!!!! mentang mentang dah jadi ketua menteri, dah tak mau cium bau busuk dengan rakyat.

kegagalan PKR Sg Bakap yang di pimpin oleh ustaz makhtar harus dijadikan kayu ukur untuk menukarkan beliau dengan dr pripal. seronoklah anwarinas kerana ustaz makhtar dah gagal dan ada alasan untuk menukarkannya. 
 
sumber gambar dari  BADARSUCI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...