Biadap! Lawyer PKR Gelar Penjawat Awam Monyet!

Untuk makluman korang, Si Derek ni merupakan seorang peguam yang juga merupakan pemimpin PKR. Derek juga merupakan seorang ahli Majlis MBPJ yang pernah dikaitkan dengan salahguna kuasa dimana firma guamannya telah menjadi Panel untuk kerja undang-undang dibawah MBPJ sendiri. Klik SINI.


Aku nak pesan kat Derek, cakap siang pandang-pandang. Cakap malam dengar-dengar.
Kesabaran orang melayu ada hadnya. Bila hang menggelar penjawat awam sebagai monyet, bermakna hang juga mengatakan orang Melayu sebagai monyet kerana majority besar penjawat awam adalah orang melayu. 

Jangan terlalu angkuh dan biadap bila baru dah ada kuasa sebagai ahli majlis. Itu bukan lesen untuk hang bersikap kurang ajar! Aku cukup sensitif bab-bab macam ni!
Pecacai pakatan, hangpa teruskanlah sokongan kat pakatan haram tu!
Biar orang hina dan pijak orang melayu pun takpa kan?

Cuepacs menuntut ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Derek Fernandez memohon maaf secara terbuka atas kenyataannya yang mengibaratkan penjawat awam sebagai 'monyet' ketika mengulas isu pertukaran Datuk Bandar MBPJ.
   
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, Cuepacs kesal dan memandang serius kenyataan itu dan  mahu ahli MBPJ itu membetulkan kenyataan itu dalam masa terdekat kerana telah menghina dan menjejaskan imej perkhidmatan awam keseluruhannya.
   
"Kalau betul apa yang disebut oleh saudara (Derek Fernandez)..kita mahu beliau memohon maaf secara terbuka kepada seluruh penjawat awam dan dia juga kena buat pembetulan ayat itu.
   
"Kalau dia tidak minta maaf maka Cuepacs akan memanggil satu mesyuarat tergempar dan kita akan buat piket di hadapan bangunan di mana beliau bertugas... kita kesal kerana belum pernah berlaku seorang ahli majlis menyebut penjawat awam sebagai "monyet'," katanya pada sidang media di Kompleks Bersepadu Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan di Kepayan, dekat sini hari ini.
   
Omar mengulas kenyataan ahli majlis MBPJ itu berhubung pemilihan calon Datuk Bandar MBPJ oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bagi menggantikan penyandang Datuk Mohamad Roslan Sakiman yang dinaikkan pangkat ke jawatan baharu.
   
Fernandez dipetik sebagai berkata dalam akhbar Malay Mail, "let’s see who the candidates are. If they are going to nominate some monkeys, we will reject" (mari tengok dulu siapa calonnya. Jika mereka nak calonkan 'monyet', kami akan tolak").
     
Omar berkata, ini adalah kenyataan "biadab" kerana beliau "tidak sepatutnya mengelar siapa sahaja pegawai yang datang sebagai "monkey" kerana ia adalah di bawah bidang kuasa pihak JPA untuk menghantar pengganti yang sesuai.
   
"Bukan maknanya dia datang tak sesuai dan ditolak atau bila diganti dikatakan ‘monkey’...ini satu perkara yang tidak boleh terima," katanya sambil berharap perkara seumpama itu tidak berulang. - Bernama

7 comments:

PokNik Soh said...

Yang aku hairan apasai terlalu ramai lawyer yang terlibat dengan politik di Malaysia sekarang ni?? Kalau kat India diorang ni kerja penggilap kasut tepi jalan jer...memang keturunan ular ni ramai jadi lawyer disebabkan kehidupan dan lidah putarbelit..Cukuplah beri muka pada ketuurunan ni. Lingkup negara kalau dibiarkan mereka bermaharajalela, dan jangan anggap peguam itu tak lut undang2.

Anonymous said...

"Fernandez dipetik sebagai berkata dalam akhbar Malay Mail, "let’s see who the candidates are. If they are going to nominate some monkeys, we will reject" (mari tengok dulu siapa calonnya. Jika mereka nak calonkan 'monyet', kami akan tolak").

In other words he himself is a bloody monkey as well , being involved in that establishment in MBPJ, heck no I think they think they are baboons, thats why they cannot accept a monkeys!

Anonymous said...

""Kalau betul apa yang disebut oleh saudara (Derek Fernandez)..kita mahu beliau memohon maaf secara terbuka,,,,KALAUU???ITU TAK CONFIRM LAGI KA???Jadi jangan lah glogger sipengkomen dan pembuat berita kalut2 jadi bangangg

Anonymous said...

ada je geng anjing pr backing pemimpin anjing pr lain kutuk orang melayu Islam kan....

bodo pnya anjing pr

Anonymous said...

Derek Kerek, you watch your mouth bro...my father, mother, brother and sisters not monkey just bcos they work with government. I very2 marah you know.

Anonymous said...

Rasanya kalu dia kata kakitangan kerajaan adalah Monyet..dia tu siapa?...Chimp or Ape..hahahaha or Berok Mat Yeh....

Your face looks like that kind of animal la...

Anonymous said...

Look at what "little power has turned you into!" you are perhaps the biggest of all monkeys, because "it takes a monkey to recognize one!"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...