Guan Eng! Memang lu bodoh pun! #ubahpenang

GEORGETOWN - Ketua Menteri, Lim Guan Eng dukacita dengan kenyataan Timbalan Pendana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan permintaannya adalah satu kerja bodoh berhubung gesaan beliau supaya rakyat memakai baju warna tertentu untuk menghadiri majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional (BN) pada 11 Februari ini.

Menurutnya, beliau kesal dengan serang peribadi Muhyiddin didakwa menggunakan bahasa kurang sopan.“Saya berasa dukacita bahawa Timbalan Perdana Menteri menggunakan bahasa yang tidak senonoh terhadap saya.

“Saya tidak mahu buat serangan peribadi (seperti) dibuat Timbalan Perdana Menteri khususnya berkaitan persembahan artis porpular Korea, Psy pada hari Isnin ini. Saya tidak mahu menjawab (membalas) dengan nada yang sama,” katanya pada sidang media di pejabatnya, semalam.

Kelmarin, Muhyiddin sifatkan Guan Eng terlalu ghairah berpolitik sehingga sanggup meminta rakyat memakai baju mengikut warna dalam maksud tertentu pada Majlis Sambutan Tahun Baru Cina BN Pulau Pinang yang dijadualkan diadakan di Sekolah Tinggi Han Chiang.Beliau berkata serangan peribadi akan diserahkan kepada rakyat sendiri untuk menilai perkataan bodoh yang digunakan Timbalan Perdana Menteri.

“Saya tidak pernah mendengar perkataan bodoh dilemparkan Muhyiddin ketika membuat lawatan negeri Pakatan Rakyat yang lain seperti Kedah, Kelantan dan Selangor, biarlah rakyat sendiri menilai kenyataan Timbalan Perdana Menteri itu.“Kalau Barisan Nasional (BN) nak menang, biarlah ditentukan oleh rakyat. Biar rakyat memilih sebuah kerajaan yang berprinsip lebih mulia dan mempunyai dasar yang baik yang memberikan manfaat kepada rakyat,” katanya.

Muhyiddin juga meminta Guan Eng menghormati program perpaduan rakyat seperti itu dan bukannya mencampuradukkan dengan politik.SH

Published with Blogger-droid v2.0.8

1 comment:

Anonymous said...

mmg betul pown, udah la berpolitik lebih-lebihan, kan sambutan rumah terbuka, sempena Tahun Baru Cina, kenapa nak diseru rakyat pakai baju tertentu mengikut agenda politik tu.....dah kena atas batang hidung, nak buat la muka sposen minta simpati....kehkehkehkeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...