Penyokong fanatik pakatan perlu mengambil iktibar atas kejadian di Mesir


ALEXANDRIA, Mesir (Reuters) - Sekurang-kurangnya 14 orang terbunuh apabila parti lawan dan penyokong Presiden Mesir Mohamed Mursi,digulingkan, bertempur selepas tentera mengumumkan penyingkiran pada hari Rabu, media negeri dan pegawai-pegawai berkata.

 Lapan orang dilaporkan mati berada di utara bandar Marsa Matrouh. Al-Anani Hamouda, seorang pegawai kanan keselamatan wilayah, berkata dua anggota keselamatan adalah antara yang terbunuh dalam pertempuran. Tiga orang terbunuh dan sekurang-kurangnya 50 cedera di bandar Mediterranean Alexandria, agensi berita MENA melaporkan.

Tembakan meletus sebagai batu-batu dan bata terbang semasa pertempuran, kata saksi. Salah satu mati di bandar ini adalah seorang wanita yang ditikam di perut, MENA berkata. Dua yang lain adalah orang-orang dilanda birdshot.

 "Kita berhadapan dengan keadaan ....
Kami telah dipanggil untuk bala bantuan keselamatan di kawasan itu," kata pegawai kanan polis Sherif Abdul Hamid. Tiga orang juga dibunuh di bandar Mesir selatan Minya, termasuk dua polis, MENA berkata. Ia berkata 14 orang cedera.

 Berpuluh-puluh lagi cedera dalam Fayoum, selatan Kaherah, di mana penyerang tidak dikenali memecah masuk ke pejabat-pejabat tempatan Kebebasan dan Parti Keadilan, sayap politik Ikhwan, MENA berkata.

Kesimpulan A.S mudah, kita kena hormati sistem demokrasi itu sendiri. Kita harus akur dan redha setiap keputusan yang diterima. Presiden Morsi dipilih secara rasmi di peti undi pilihanraya tetapi mengapa harus jadi gawat sebegini?
Buat puak pakatan haram, renung renungkanlah..

1 comment:

Malaysian said...

Sad to see what happened in Egypt. Have to respect the leader that been choosed by the majority.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...