Zed Zaidi pula hentam kenyataan jahat dan fitnah Abby Abadi..


Presiden Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN), Zed Zaidi menyelar kenyataan pelakon dan penyanyi Abby Abadi yang menuding jari kepada Umno sebagai punca golongan selebriti tempatan mengabaikan tanggungjawab sebagai umat Islam ketika memberi ceramah di Kampung Dulang Kecil, Yan, Kedah Sabtu lalu.

“Soal agama adalah hak individu dan ia langsung tiada kena mengena dengan parti politik dan setiap umat Islam tidak kira sama ada mereka artis atau golongan biasa perlu tahu tanggungjawab kepada agama dan bukannya menuding jari kepada pihak lain.

“Politik tidak boleh mempengaruhi seseorang untuk melakukan ibadat ataupun tidak dan saya tidak faham mengapa politik disalahkan dalam konteks artis tidak mengamalkan ajaran agama Islam dalam ceramah yang dia sampaikan,” ujarnya..

Zed atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil turut mempertikai dan mempersoalkan perjuangan Abby dalam parti Pas yang dilihat tidak ikhlas selain menabur fitnah.“Saya tidak faham dengan sikapnya kerana secara terang-terangan dia bukannya memperjuangkan Islam tetapi hanya untuk kepentingan politik dan jelas isu yang dia bangkitkan ternyata tidak masuk akal.

“Ia bersifat kebudak-budakkan dan ingin saya tanya di sini, di mana Abby ketika isu seperti penggunaan kalimah Allah hebat diperkatakan sebelum ini? Abby hanya muncul dan lantang bersuara pada ceramah-ceramah untuk membantu pilihan raya parti itu dan bukannya memperjuangkan Islam,

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...