Suspek curi tabung masjid dibelasah hingga mati!


Seorang remaja lelaki maut akibat dipukul empat lelaki yang berjaya mencekupnya ketika sedang mencuri wang tabung di sebuah masjid di Pandan Indah awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 5 pagi itu, mangsa berusia 20 tahun dikatakan cuba melawan untuk melepaskan diri, namun berjaya ditangkap.

Hasil soal siasat dilakukan penduduk, mangsa mengaku cuba mencuri wang menggunakan dawai sebelum dipukul sehingga setengah mati.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, sejurus menerima maklumat berhubung kejadian 10 minit kemudian, sepasukan anggota unit peronda polis (MPV) dikejarkan ke lokasi dan menahan mangsa selain turut merampas dawai yang dipercayai digunakan untuk mencuri.

“Sebaik tiba, polis mendapati mangsa sudah tidak berdaya dipercayai dipukul.

Pemeriksaan lanjut oleh pasukan forensik yang tiba telah menemui sebatang kayu dipercayai senjata digunakan untuk memukul mangsa.

“Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Ampang bagi rawatan dan disahkan meninggal dunia pada jam 11 pagi hari sama akibat kecederaan parah di kepala, badan dan tangan serta kaki dipercayai dipukul menggunakan objek tumpul,” katanya.

Amiruddin berkata, polis turut menahan empat penduduk terbabit terdiri daripada dua lelaki tempatan masing-masing berusia 27 dan 39 tahun, manakala dua lelaki warga asing berusia 19 dan 20 tahun bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

ps/: mempertahankan harta masjid memang tanggungjawab semua masyarakat islam,tapi tak perlu sampai membunuh.

18 comments:

Yb Raz said...

nasib rr..sapa suh mencuri

Anonymous said...

Kok sampe mati.

Anonymous said...

Kalau perut kenyang tiada siapa mau mencuri..takkan ada orang mencuri saja saja..orang kaya mencuri sebab suka suka dan tamak ..orang miskin mencuri sebab lapar..masalah orang kita yak tau menuduh memang syok membunuh jawablah sendiri..tak pasal pasal dapat gelaran banduan..tuhan bayar cash ..

Anonymous said...

Undang-undang hutan ke?

Cahaya Al Majid said...

Salam. Inilah ajaran Islam yang dianuti olih manusia masa kini. Hilang pertimbangan, hilang iman. Hudud Islam pun tak menjatuhkan 'hukuman mati' kepada si pencuri'.
Disebebkan kebebalan dalam agama, nantikanlah 'hukum mati' pula dimahkamah manusia.

cakarla said...

Inilah akibatnya bila manusia hilang akal pertimbangan. Perlukah dipukul hingga mati?? Mana sifat kemanusiaan kamu sebagai orang Islam?? Sungguh memalukan perangai jelek kamu.

cakarla said...
This comment has been removed by the author.
AntiHipokrit said...

Ini namanya ikut perasaan. Kalau Gereja wak rasa, lelaki tersebut akan diberi makan, dan diberi wang saku lagi.. Apalah nak jadi dgn Institusi Masjid kita ni.

Labu8455 said...

Pastikan tuduhan membunuh tanpa niat dikenakan. Apaperlu dipukul sampai teruk cam tu ?

Anonymous said...

Amat menduka cita kan
a. mati di pukul hidup hidup.
b. mati di dalam karangan masjid.
c. mati kerana dhaif miskin tiada saudara mara.
d. mati kerana hendak lari dari 4 orang syaitan tempatandan RAJA BAPAK SYAITAN warga ASING.
Amat menyedihkan:
1.tiada siapa nak hulur bantuan relai kan ?
2.tiada siapa nak tanyakan khabar insan ini ?
Amat marah:
1.Di mana kah Hidayah kasih sayang Faith for All ?
2.Di mana kah letak kelembutan hati Nabikita ,yang sering di khutbah kan Olih Imam Imam masjid yang sangat rapat dengan YB Samad Iskandar EXCO Selangor ?
3.Di mana kah perjuangan islam pas,? dalam bilik Pejabat Iamam, terpampang ves warna hijau pantulan ber lambangkan pas ?
4.Di mana kah belas kasihan yang di bawa olih Nabi kapada umat nya ?
Wahai ahli AJK pengerusi,kamu batu kayu tunggul dah tiada ati perrut,rasa sayang kapada semua insan ? Ta ambik tau ? dah ada CCTV cukup ke ?
5.Di mana kah Imam Zia Ul Haq yang berceramah ber tazkirah yang ber tilawah Al Quran berkhutbah SOlaat JUmaat jadi panel perdana?
6.Di manakah orang kuat masjid ini,rasa kan hebat dengan jubah dll datang solat dengan kete mewah ? Amat sakit hati:
a.Masjid ni bangga dengan pungutan Jumaat 15,000rm !
b. Mengapa duit itu tak dapat menolong insan yang malang ini?
c. nak simpan duit dalam akaun bank islamiK,RM60,000 sebulan:
buat apa ,masuk simpanan tetap ke / dapat 3.25 % bonus ,payung free, keraiaan free ,makan minum free.
Amat geram:
Kita tak amal ajaran agam sendiri !
Kalau macam ini punya hal,kita ambil undang undang apa ?
SAMSENG Masjid?
SAMSENG Banglal/Pakistan /Indon ?
Amat memalukan:
a.bila warga negara sendiri pukul warga negara,apa bila warga asing masuk pukul rakyat malaysia melayu ?Tiada maruah punya bangsa Malaysia ?
b. lihat lah lah gambar, kaki kaki warga masjid itu, tuan punya kaki semua tonton tubuh yang tak bermaya itu.Tengok orang INDON jual ubat kat chow kit?
Siapa pun tak papah nya .
Siapa pun tak selimut kan nya ?
Siapa pun melihat insan dengan berdiri rasa bangga lebih sombong angkuh? Solat fardu subuh kamu macam mana ?
Siapa sebenarnya yang malang di sini ?
1.Insan yang mati di pukul ?
2.2 orang warga malayia yang pukul dan membantu warga asing pukul sa orang rakyat msia ? 2 orang malaysia mesti melayu kan, bukan cina iban india kristian ?Yang warga asing tu 2 ekor, aku yakin mereka orang pakistan/bangla sebab ramai bangsa pakistan dan bangla solat kat situ,warga pakistan tu kaya raya ,ada kenderaan mewah,mesti banyak duit hasil kegiatan yang tak pasti halal di pandah Indah.
3.Imam,khatib,Ustaz, tok siak dan nazir ?
4.AJK/Pengerusi ?AJK Kecil/Pengerusi kecil ?
5.YB samad Iskandar Arkitek /Town planner/pas adun/exco selangor (naik gaji tak tolong orang susah ke ) ?
6. Anak qariah Pandan IndaH ?
7. Para jemaah solat subuh pagi itu ?
8.Rakyat Malaysia melayu Islam ?
9.Rakyat Selangor ?
10.Exco Selangor in change Agama Islam ?
11.JAIS ?
12.DYMM Raja Raja Melayu ?
Kalau AJK/Pengerusi/dan lain lain yang pegang amanah terima jawatan masih rasa Islam nya tebal ,undur lah ,demi arwah ni,keluarga arwah ni,dan seluruh umat Islam.
Alfatihah di hadiah kapada arwah. .semoga Allah izin nya syahadah sebelum pergi mengadapNya
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

BUDAK NI DIHUKUM SEBELUM DIADILI
MUNKIN DIA SALAH TAPI YG MEMBUNUH LEBIH BERSALAH .

TANGKAP TANYADULU -LIHAT DIYOUTUBE
DI USA - DI 7/11 BAGAIMANA PENCURI NAK ROMPAK CASHIER - CASHIER ORG ISLAM PEROMPAK - KAFIR
CASHIER AMBILSENAPANG - PEROMPAK KETAKUTAN -CASHIRE TANYA KENAPAMENCURI SBB ANAK BINI TAKDA MAKAN LALU DIBUNGKUS MAKANAN DAN BAGI DUIT
TAK BERAPA LAMA CASHIRE DPT SURAT BERUPA WANG YG DIBAYAR BALIK OLIH PEROMPAK TADI
ORG JAHAT JADI BAIK ORG BERIMAN BERTAMBAH IMAN

Anonymous said...

Jangan kaitkan sikap manusia dengan kesucian agama Islam dan masjid. Yang buat salah tu manusia. Ni siap buat perbandingan pulak dengan kepercayaan lain. Kononnya mereka lebih berlaku adil.

Anonymous said...

Astagafirullah,

Tidak adakah seorang pun di kalangan jemaah yang mampu menahan haiwan-haiwan yang membelasah budak ini supaya menghentikan perbuatan mereka dan menanti sehingga polis sampai?

Takkanlah semua yang berjemaah di situ bukannya manusia?

Budak ini mungkin bersalah, atau sememangnya bersalah kerana mencuri. Perbuatan yang dilakukannya mungkin boleh dianggap hina. Tetapi lebih hina manusia yang mengaku beriman, bersolat dan berwirid, namun tidak mampu mengawal amarahnya. Lebih hina lagi kerana tindak tanduk mereka memalukan umat Islam lain; maka berkatalah orang bukan Islam, beginilah buruknya perangai orang Islam!

Anonymous said...

ASTARAFIRULLAH AL ADZIM.....Apakah mereka tak sedar DOSA MEREKA INI LEBIH BESAR DARI orang yang dibunuh itu!!! Walaupun pencuri itu telah lakukan kesalahan tapi harus dihukum setimpal dengan dosa yang dilakukan ....pukul sampai mati tak selaras dengan hukum Islam.

Anonymous said...

kenapa kat malaysia pun ada undang-undang rimba macam ni..x der hak kita untuk pukul dia..dah tangkap serahkan pada polis.harap kes macam ni x kan berlaku lagi

Anonymous said...

Mati kerana LAPAR??? Ha..Ha..Ha... MATI KERANA NAK BELI DADAH DUIT TAK ADAE... CURI duit tabung masjid...

usin said...

sampainya hati. masuk berjemaah dalam masjid tetapi dalam hati masih wujud ciri2 jiwa kejam dan hitam. apa bezanya sipencuri dan sipembunuh? lagi besar dosa sipembunuh kerana membunuh sebelum suspek diadili. rajin berjemaah di masjid adalah rutin terpuji, namun adalah lebih baik jika diiringi dengan hati yang bersih,lembut, penyayang, pemaaf dan memberi hak kepada yang hak. beri keadilan walaupun kepada sipencuri.

Anonymous said...

huhh !!
Labu8455
panjang lebar komen mu.. i like !!

Yb Raz...
akak ko yg suruh !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...