Isteri menteri ditemui mati di hotel 2 hari selepas dedah hubungan sulit suami.


NEW DELHI - INDIA. Dua hari selepas beliau membuat pendedahan tentang kemungkinan suaminya menjalin hubungan sulit dengan seorang wartawan Pakistan, isteri Menteri Pembangunan Sumber Manusia India Shashi Tharoor, ditemukan meninggal dunia di sebuah bilik hotel mewah di sini pada Jumaat malam.

Walaupun Sunanda Pushkar disyaki membunuh diri, namun tiada nota tentang perkara itu ditemukan, lapor The Times of India.

Bagaimanapun sumber polis lebih berhati-hati lewat malam tadi apabila mereka berkata kematian Sunanda mungkin "kematian biasa atau kematian luar biasa".

Mayat wanita berusia 52 tahun ini dilaporkan ditemukan Tharoor apabila beliau pulang ke hotel itu selepas menghadiri mesyuarat Jawatankuasa Kongres All India pada Jumaat malam.

Polis dimaklumkan tentang kejadian itu oleh S Abhinav Kumar, setiausaha peribadi Tharoor.

Pasangan itu dikatakan tinggal di hotel berkenaan kerana banglo rasmi Tharoor sedang dicat semula.

Tragedi berlaku ketika laman Twitter dibanjiri kemarahan dan perbincangan orang ramai tentang Tharoor, Sunanda dan wartawan berkenaan yang dikenali sebagai Mehr Tarar.

Mereka yang berbual dengan Sunanda dua hari lepas menyifatkan beliau berada dalam keadaan amat terganggu dan tidak keruan berhubung dakwaan suaminya menjalin hubungan sulit dengan Tarar.

Terdapat juga laporan bahawa Sunanda pernah menyebut tentang perceraian, tetapi perkara itu dinafikannya pada Khamis.

Polis berkata siasatan sedang dijalankan dari pelbagai sudut, termasuk bunuh diri, keracunan atau serangan jantung. Sebuah pasukan forensik pergi ke hotel berkenaan dan seorang majistret dipanggil untuk menyoal siasat Tharoor serta setiausahanya.

Tidak terdapat kecederaan pada mayat Sunanda, yang ditemukan pada pukul 8 malam apabila Tharoor masuk ke bilik. Menurut laporan, Sunanda dilihat kali terakhir berada di lobi hotel berkenaan pada kira-kira pukul 3.30 petang.
* *
Autopsi mungkin dijalankan di All India Institutes of Medical Sciences (AIIMS) hari ini.

Tharoor, yang meninggalkan Pertubuhan Bangsa Bersatu selepas gagal dalam pemilihan bagi jawatan setiausaha agung, kembali ke India pada 2008.

Tidak lama selepas itu, beliau bercerai dengan isterinya, seorang diplomat dari Kanada dan berkahwin dengan Sunanda pada 2010, perkahwinan ketiganya.

Tharoor mempunyai dua anak lelaki hasil perkongsian hidup dengan isteri pertamanya, Tillotma.

Media India melaporkan Tharoor, yang mengadu mengalami sakit dada dan palpitasi pada Jumaat malam, kini dipindah keluar dari Unit Rawatan Rapi AIIMS ke wad biasa. Kini, beliau berada dalam keadaan stabil. - Bernama

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...