Inilah Punca Kenapa Pengganas Tersalah Tembak MH17




Ukraine Tersalah Tembak MH17 !

Terkini, lidah rasmi Russia, RT News telah melaporkan bahawa pesawat IL-96 milik mereka telah melalui laluan yang sama dilalui oleh MH17 pada jam 16:21 waktu Moskow, manakala MH17 telah melalui laluan udara yang sama pada jam 15:44 waktu Moskow, iaitu sekitar setengah jam lebih awal berbanding IL-96.

Menurut sumber Russian Today, serangan ke atas pesawat MH17 itu sebenarnya mahu disasarkan kepada pesawat IL-96 yang terbang dari Brazil ke Russia.

IL-96 adalah sebuah pesawat khas yang membawa Presiden Russia, Vladimir Putin yang mana Putin ketika itu dalam perjalanan pulang dari Brazil ke Russia selepas menghadiri satu konvensyen berkenaan BRISC.

Menurut satu sumber yang tidak mahu disebutkan namanya, pesawat yang membawa Putin dan juga Boeing Malaysia telah bersilang pada satu titik yang sama.

“I can say that Putin’s plane and the Malaysian Boeing intersected at the same point and the same echelon. That was close to Warsaw on 330-m echelon at the height of 10,100 meters. The presidential jet was there at 16:21 Moscow time and the Malaysian aircraft - 15:44 Moscow time,” - Menurut sumber berkenaan.

Tambah sumber itu lagi, pesawat yang dinaiki Putin dan MH17 mempunya struktur yang hampir sama dan menggunakan warna yang sama. Hal ini mungkin telah menjadi kekeliruan kepada si penyerang.




Terkini, MH17 telah dilaporkan terhempas pada jam 12.14 pagi waktu Netherlands dimana ketika itu pesawat sedang melalui ruang udara Ukraine dalam wilayah Tokirez. Pesawat telah ditembak menggunakan "surface-to-air" missile, dengan menggunakan Buk missile launcher yang dikendalikan dari atas lori pengendali.

MH17 kemudiannya dilaporkan terhempas di ladang jagung di kampung Hrabove, Tokirez, Ukraine.

Laluan udara yang sedang dilalui oleh MH17 sebenarnya adalah dalam kawasan zon perang dan beberapa hari lepas, pihak Pejuang Pembebasan Ukraine telahpun mengeluarkan kenyataan melarang sesiapa sahaja yang melalui kawasan udara mereka dan mereka akan menembak jatuh apa sahaja yang melintasi ruang udara mereka.

Menjadi persoalan utama kepada kita semua,

MENGAPAKAH MH17 MELALUI LALUAN UDARA ZON PERANG???


Sama-samalah kita nantikan jawapan seterusnya daripada pihak berkuasa kita yang akan terus menerus memberikan informasi kepada rakyat Malaysia.

Ayuh, sama-sama kita berdoa agar yang terbaik sahaja untuk kita di Malaysia. Sesungguhnya ini semua adalah bala buat kita rakyat Malaysia, mungkin kerana kita terlalu leka dan alpa selama ini. Sesudah MH370, kini kita digemparkan lagi dengan MH17 di saat rakyat di Gaza sedang diserang dengan menggunakan serangan darat oleh askar Israel, manakala di Sabah pula sedang berhadapan ancaman gerila Sulu.

Semoga dengan keberkatan Ramadhan, kita semua diberi keampunan oleh ALLAH SWT seterusnya diberi laluan mudah untuk keluar dari segala kemelut yang sedang melanda kita ini.

Kita harapkan yang terbaik daripada pihak berkuasa kita dalam menangani isu MH17 dan juga isu di Sabah.

Semoga kali ini bukan lagi episod kedua bagi kecelakaan negara kita setelah kita gagal mengawal situasi dalam peristiwa serangan di Lahad Datu tahun lalu dan MH370 pada Mac yang lepas.
-viraliyat.com

3 comments:

Anonymous said...

Sebenaqnya banyak kapalterang Barat sendiri ikut flight plan sama sebelum ini – lihat di http://www.nst.com.my/node/14300 ,MH17: European airlines steer clear of Ukraine after Malaysian jet crash, 18 July 2014; dan di http://www.independent.co.uk/news/world/europe/malaysia-airlines-flight-mh17-why-was-a-passenger-plane-flying-over-a-conflict-zone-in-ukraine-9613412.html ,Malaysia Airlines flight MH17: Why was a passenger plane flying over a conflict zone in Ukraine? , Thursday 17 July 2014:

“It beggars belief that a large passenger aircraft could be brought down in this way,” said the aviation expert, Chris Yates. “There have to be questions asked of the European safety authorities and why they didn’t route aircraft further north.”…..

Dan di http://www.presstv.ir/detail/2014/07/17/371720/eurocontrol-closes-e-ukraine-airspace/ ,
Eurocontrol stops routing flights through east Ukraine, July 17, 2014:

Europe’s air traffic regulator, Eurocontrol, has announced the closure of eastern Ukrainian airspace until further notice after a Malaysian airline crashed in the area, killing all 295 people onboard…. the International Air Transport Association says the airspace was not subject to any restrictions…..

Jadi kalau betul “European safety authorities” terutamanya Eurocontrol dan ICAO, yg. bersalah dlm. hal ini dan juga media ZIONIS di Barat yg. memfitnah Malaysia/MAS berkenaan ini – mereka harus diSAMAN oleh MAS/K’jaan kita; sebab itu mesti ditubuhkan jawatankuasa yg. juga memantau media-media ZIONIS di Barat dan di Malaysia ini – yg. disyaki termasuk Reuters, BBC, Sky News, Al-Jazeera, CNN, Daily Mail, EvangeliSStar, MMail/MKini/MInsider dsbnya!

Lihat pembaca-pembaca yg. membantah PENIPUAN Daily MailJAHANAM tu - MAS/K'jaan kita mesti ambil serius PENIPUAN ini kerana disyaki penipuan ini bertujuan utk. membenarkan MAS diSAMAN amat besar, sedangkan "European safety authorities" termasuk EuroControl akan terlepas dari bertanggungjawab lansung!

Lihat di- http://www.dailymail.co.uk/news/article-2696321/Why-MH17-flying-warzone-European-safety-watchdogs-warned-against-flying-Ukraine-April.html , Was MH17 flying through warzone to save fuel? Other planes shown steering well clear of disupted area, 17 July 2014:

The comments below have not been moderated:

bill, nuneaton, moments ago
Shame on you blaming the airline.

ealistq, London, United Kingdom, 20 minutes ago
It did not go through the 'no fly' zone. Get your facts straight

Peace train, Singapore, Singapore, 1 hour ago
We were on BA flight from Singapore to London last Saturday and we flew over Ukraine too. Stop speculating DM. It's irresponsible. RIP passengers & crew.

ant36au, Thurgoona Australia, 2 hours ago
Absolute rubbish DM,do you have no shame? The plane was 3 thousand feet above the no fly zone,and flying in a very common,and well used route to asia

Maclaw, Liverpool, United Kingdom, 2 hours ago
The aircraft's flight route was declared safe by the International Civil Aviation Organisation

Mffnm4n, Milton Keynes, United Kingdom, 3 hours ago
Shut up DM so eager to get a spin on a disaster. Sick.

Kahonen, Durham, 4 hours ago
The DM really needs to find reporters that understand what they are talking about so they stop publishing BS every time something like this happens. First, EASA did NOT warn pilots to stay away from Ukraine. They issued an Advisory Notice which is fundamentally different: 5 minutes on the EASA website using a sensible search will allow anyone to find it and read it. Second, aircraft fly in clearly defined corridors - they are not allowed to simply fly where ever they want to save fuel. If the corridor they used had been closed, it would have been flagged when they submitted the flight plan and they would have had to replan. The reason that aircraft are now being diverted is because a warning has now been issued......

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Dan kalau Presiden Putin benar yg. disasarkan, lagi mustahil pemberontak Russia yg. terlibat - aku memang syak betul KEGANASAN buas ini perbuatan si ZIONIS-Israel-HAIWAN BUAS dan penyokong Baratnya serta ejen tempatan dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM! Kerana si PENGGANAS ZIONIS-KEPARAT/Israel-NATO dah menguasai rejim Ukraine tu serta juga UN – sebab tu PM ZIONIS UK mahu UN yg. menyiasat supaya disyaki, Russia dpt. dipersalahkan dan NATO boleh beroperasi secara rasmi di Ukraine (lihat di http://www.intrepidreport.com/archives/12495 , Ukraine and Latin America: Same neocon cabal behind political disruption, By Wayne Madsen, March 24, 2014)!

Si rejim PENGGANAS Ukraine/Barat-NATO serta media ZIONIS memang cuba memanipulasi dan menyalahkan kumpulan pemberontak pro-Russia itu, tapi General pemberontak pro-Russia; Igor Girkin tu bukan maksudkan MH17 dlm. videonya, tapi kapalterbang tentera Ukraine, An-26! Disyaki MH17 ditembak jatuh oleh rejim Ukraine-NATO selepas kapalterbang tentera Ukraine AN-26 itu ditembak – dan ejen rejim Ukraine-NATO yg. MENYAMAQ masuk dlm. kumpulan pemberontak Russia itu, kemudiannya MENIPU Gen. Igor yg. tidak sendiri berada di tempat kejadian (lihat transkrip telefon antara Gen. Igor dan Kolonel Russia itu yg. kononnya dirisik rejim Ukraine), selepas MH17 hilang, kononnya MH17 yg. ditembak olehnya!

Lagipun dilapurkan rejim Ukraine kononnya serpihan MH17 adalah di beberapa tempat jarak jauh - jadi mungkin satu tpt itu adalah serpihan AN-26 - tapi sudah dibersihkan rejim Ukraine! Jadi disyaki, kumpulan Pemberontak pro-Russia ini telah diPERANGKAP – asalnya akan dituduh membunuh Pres. Putin (untuk menghancurkan kerjasama Russia dan kumpulan pemberontak ini) tapi bila rejim Ukraine tersalah tembak MH17 kita, maka mereka tetap menuduh kumpulan pemberontak ini utk. MENGHANCURkannya dan juga Russia yg. menyokongnya; serta penglibatan NATO secara rasmi dlm. Ukraine.

Makcik Sambal Belacan.

tokbelang said...

Satu lg klu kata diorg sasar sebenarnya pesawat putin logik ke tentera russia nk tembak pesawat presiden diorg sendiri padahal tentera russia paling syg dgn putin(sebab putin la org yg pulihkan kerosakan dlm russia selain putin tu sendiri bekas pegawai perisik soviet union). Klu kita tgk secara dekat apa yg berlaku pada mh370 turut ada kaitan dgn permusuhan amerika-china sebab dlm mh370 tu byk rakyat china. Pastu tgk balik kenapa amerika berani kecam korea utara tp tak kutuk pun korea selatan sebabnya korea utara x sekutu dgn amerika tp korea selatan ye sekutu amerika siap amerika ada tempatkan tentera diorg kat salah satu pulau di korea selatan.



Perbaharui cukai jalan dan insuran disini

Renew Roadtax Malaysia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...