Org cina jangan marah dengan lahirnya ekstrimist melayu kerana DAP adalah penyebabnya


JOM BACA DAN SEBAR

Saya selalu dikhabarkan bahawa ramai rakan-rakan Indonesia yang berbangsa Cina diberi amaran tentang kegelapan Parti DAP. Malaysia adalah sebuah negara yang indah, aman dan harmoni, mengapa DAP berniat memusnahkannya?

Saya percaya kita pasti tidak mahu senasib dengan kaum Cina di Indonesia. Walau bagaimanapun, jika kaum Cina terus menyokong DAP akan dapat mengelirukan kaum Melayu. Demi kebaikan kaum mereka, percayalah mereka tetap akan bersatu.

Selepas Suharto  menyedari monopoli kaum Cina mengenai isu-isu ekonomi, Indonesia mula mengambil langkah-langkah untuk meminggirkan etnik Cina di Indonesia.

Kerajaan Indonesia menafikan hak kaum Cina bagi mempunyai nama Cina dan memaksa mereka menukar nama ke dalam nama  Indonesia.

Sementara itu, sekolah-sekolah Cina juga ditutup, pengucapan yang tidak dibenarkan di tempat-tempat terbuka, meningkatkan cukai pendapatan untuk kaum Cina di Indonesia, meningkatkan kesukaran untuk memohon lesen perniagaan, dan lain-lain pelaksanaan bagi menyulitkan kaum Cina.

Rumusan:

DAP adalah parti jahanam, Malaysia sekarang aman dan damai kalau terus ikut cara DAP kita Cina akan hancur seperti dahulunya di Indonesia apabila orang Cina dibunuh dan dihalau.

DAP hanya nak menolak BN yang mengamalkan kesederhanaan dan GE13 telah membuktikan bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat membawa orang Cina ke arah yang kita tidak ingini.

Terus membantah UMNO tiada manfaat tetapi hanya akan menyebabkan UMNO menjadi lebih cara lebih ekstreme terhadap orang bukan Melayu.

3 comments:

Anonymous said...

Ramai Cina Malaysia yang bersyukur terutama diluar bandar hidup aman damai, dibandar, lain hidung masing masing tinggi mengalahkan KLCC macam Malaysia ni dia yang punya terutama yang ada cable dengan org politik..rakyat bawahan aman cuma Cina gila kuasa yang menidakkan hak orang lain..jangan bagi melayu AMUK sudah..kita sabar ada hadnya kan..

Anonymous said...

Masih ada sinar harapan bagi negara kita ini sekiranya masih ada lagi rakyat Cina yang berfikiran waras macam Arthur Sim.
Walaubagaimanapun, teruskan dengan kempen "Buy Chinese last" selagi orang Cina menyokong terus DAPig yang berpegang kepada prinsip anti-Melayu/anti-Islamnya.

Anonymous said...

saya sokong buat macam indonesia no chines school

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...