Renungan buat Anwar 28hb ni..


(Dengan ingatan tulus ikhlas buat DSAI & rakyat Malaysia)

Rakyat Bukan Hakim Negara.

Allah hakim yg sebenar2nya.. hakim rakyat, hakim negara, hakim seluruh makhluk.

Dato seri, mintalah Allah sebagai hakim bukan rakyat. Rakyat tak memberi bekas sebab rakyat bukan hakim yg hakiki.

Tak perlulah kali ini  menganjurkan rakyat berhimpun sana sini, demo sana sini..cukuplah bersendirian atas tikar sembahyang dikala kegelapan berseorangan dgn hakim yg Esa. Doa itu senjata org mukmin, terutama org yg teraniaya dan dizalimi..sgt mustajab !

Apakah perlu kita himpunkan seluruh manusia, andainya kita yakin diri kita dizalimi ? Cukuplah kita seorang diri menghadapinya, selagi kita bergantung kpd makhluk (manusia) selagi itulah DOA dan TAWAKAL kita terhijab..tak dimakbulkan oleh Allah.

Cuba dato seri lihat sirah Nabi Yusuf a.s dan Saiditina Aisyah r.a yg terkena fitnah itu, adakah mereka LAWAN HABIS-HABISAN ? Suara mereka hanya dihadapkan kpd Allah shj, tidak bersuara sana sini.. senyap dlm diam mengharapkan pertolongan Allah, berdoa dan bertawakal.

Begitulah mereka menghadapi fitnah..senyap diam berserah pd Allah semata-mata..bukan lawan habis-habisan dan jauh sekali lawan tetap lawan !

Beginilah yg kita mahu utk kes Liwat II, usahlah dilibatkan rakyat lagi. Hadapilah kes ini sebagai rakyat biasa bersendirian demi meraih pertolongan Ilahi.

Apa perlu kita gentar jika kita yakin kita dizalimi ? Yakini diri..doa org dizalimi mustajab. Selagi dato seri bergantung kpd makhluk dan slogan2 kosong yg merosakkan keimanan kita, selagi itulah masalah dato seri tak akan selesai. Kembalilah kpd Allah dgn sepenuh jiwa dan raga dengan menafikan campur tangan makhluk dlm kes kali ini, seperti yg ditunjukkan dlm sirah Nabi Yusuf a.s dan Saiditina Aisyah r.a.

Andainya dato seri dipenjara, redholah..itu kehendak Allah. Bersyukurlah kerana Allah sendiri ingin menjemput dato seri bersendirian dgnNya dipenjara..jauh dr manusia, jauh dr dunia..tapi diberikan kesempatan utk dekat denganNya. Tidak kah penjara itu akan menjadi nikmat yg bes
ar bagi org beriman yang punya matahati ? Jgn pedulikan rakyat..pedulikan diri sendiri. Tak mengapa.. kerana rakyat ada tuan yg menjaganya. Ya kita perlu HABIS-HABISAN dengan Allah dlm mentaatiNya dan redho dlm semua kehendak dan ketentuanNya.

Allah hakim sebenarnya bukan rakyat.

5 comments:

Anonymous said...

usaha, ikhtiar...doa... tawakkal..
lawan kemungkaran dan kezaliman...
so lawan tetap lawan....
nabi yusof dipenjarakan selama 7 tahun...

Anonymous said...

Sah Anon 9.52 buta matahati...ada akal tak digunakan kejalan yang benar

Anonymous said...

Konpom anom 9:52 ini lahir selepas tahun 80. Spesis yang tidak mengetahui sejarah siapa ANWAR BRAHIM al Juburi..yang dia tahu kononnya manusia lahanat ini di aniaya oleh kerajaan..tetapi adakah pernah dia mengakui bahawa beliau lagi banyak mendatangkan bencana di malaysia ini dari dianiayai...
Dalam dua bulan lepas terdapat seorang suami didapati bersalah kerana MELIWAT isterinya, dan terus dipenjara...tetapi mengapa si lahanat ini dah berapa tahun terbukti meliwat SAIFUL tapi masih bebas kesana kemari..Buka lah mata hati kamu wahai anom 9:52 cari lah fakta dan jangan percaya auta silahanatullah itu.

Anonymous said...

betul kata anon 1:43
suami lewat bini terus kena penjara, tapi anwar liwat macam macam bukti yang diminta.
kalau ikutkan kes tu sama,..benda tu masuk lubang jubur, yang kena buat lapuran, dibicarakan untuk keadilan kedua dua pihak, sah benda tu masuk lubang, jatuh hokum,,tetapi melaun ni macam macam kerenah, cuma kita orang ramai berdoa sajalah supaya allah beri balasan pada melaun anwar ni..agaknya berapa banyak file ada berkaitan kes ni..satu lori????

Anonymous said...

tangguh tetap tangguh sanpai tak tertangguh dsh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...