Kebaikan dan sumbangan Allahyarham TS Jamaluddin Jarjis yg baru ku tahu..


Untuk sekian kalinya...sejak sekian lama, saya ingin memberitahu...inilah rumah anak yatim di Pulau Nias, Sumatera Utara Indonesia yang dibantu Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis 'secara senyap-senyap' sejak hampir 10 tahun lalu. 

Saya adalah orang yang akan dihubungi secara direct melalui telefon bimbit oleh Tan Sri untuk membawa sejumlah duit zakat peribadi beliau untuk anak-anak yatim mangsa gempa bumi ini terutama menjelang musim lebaran. Selalunya akan ada dua tiga orang kepercayaan beliau akan bersama saya dalam setiap misi bantuan ini 

Selain daripada anak yatim mangsa gempa bumi beragama Islam, Tan Sri atas dasar kemanusiaan juga pernah mengarahkan kami menyalurkan sumbangan kepada anak yatim mangsa gempa bumi beragama Kristian di pulau itu.

Kali terakhir saya membawa wang zakat Tan Sri ke sini ialah kira2 empat bulan lepas...dan utk pengetahuan semua, bukan ini saja sumbangannya malah byk lagi terutama di dalam negara tetapi semua dibuat tanpa media dan publisiti. 

" Selagi saya hidup tak payahlah cerita benda ni, " kata beliau. Itu yg sering terngiang di telinga saya sehingga ke hari ini .

Semoga Allah merahmati beliau...Al Fatihah...saya kehilangan kata-kata...

SAK: Tan Sri damailah di sana...hajat dan amanah Tan Sri telah kami tunaikan...doa kami bersama Tan Sri...selamanya..

Kredit: Syahril Abd Kadir

2 comments:

maae said...

he..he..aku ingat sakmongkol tadi (sak juge..)

Apa-apa pun amal ibadah kita untuk bekalan akhirat. Puasa dan zakat untuk Allah SWT...

agathos y daemon said...

memang banyak jasa arwah jj lepas ni bn akan tumbang dirompin dlm prk akan datang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...