Macai DAP laknatullah memang sial hidup dalam fitnah



Kelmarin DS Rosmah diserang pembangkang kerana melancarkan gimik pelancaran Kapal Perang.

Faktanya ini adalah perkara biasa kebanyakan negara di dunia malah Tun Siti Hasmah pun pernah melakukan perkara yang sama.

Jika dulu serangan sebegini kurang dipatahkan.Hari ini serangan pembangkang macam ayam berak kapor..

Ini upacara pelancaran kapal baru APMM di Port Klang pada Rabu 15.3.2017.

Dalam dunia perkapalan tidak kira mana2 negara upacara pelancaran sesebuah kapal baru atau gimik melepaskan kapal ke laut akan dilakukan oleh wanita. Itu dah kira wajib. Jika ada lelaki yg merasmikan itu dah dikira songsang.

Dalam dunia perkapalan, kapal diistilahkan atau diibaratkan sebagai wanita. Sebab itu kapal dirujuk dgn panggilan SHE/HER/MOTHER VESSEL/SISTER VESSEL.

Ramai rakan2 saya di Port Klang atau mana port lain,  yg menjadi ejen perkapalan menjalankan perkhidmatan yg dipanggil SHIP HUSBANDRY. Husband itu suami. Manakala ship itu WIFE.

Apabila kapal memasuki pelabuhan adalah menjadi tugas suami memenuhi apa saja keperluan yg diperlukan oleh sang isteri (kapal). Sebelum kapal alongside, ejen (suami) dah kena tercegak tunggu di wharf. Turun saja gangway , si suami (ejen) jadi org yg pertama naik jumpa isteri. Bertanya khabar dan keperluan. Perlu makanan, minuman, wang, kelengkapan itu ini dan sebagainya. Jika suami (ejen) gagal sediakan atau ada buat silap, maka sang isteri (kapal) boleh mengadu kepada pejabat kadi (ship owner).

Cubaan mereka utk fitnah gagal...sila cuba lagi di masa akan datang..

Kita ni buat kerja masing-masing..Kerja penggali kubur buat kerja sebaga penggali kubur..Jangan kita sembang benda yang kitq tak ada pengetahuan tu sebab nanti terserlah kebodohan kita nanti..

Terus terguling dan berbuih mulut kawan aku si polong tu..
-tak paham takpa
#Ilmuperkapalan
#senyum
#KekalNajib

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...