Kelantan Juara!


HIV Tertinggi Di Kelantan

Saya petik berita dipaparkan Berita Harian semalam berhubung kenyataan Mursyidul Am Pas juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

"Saya doa tadi ramai-ramai minta Allah SWT perbetulkan pemikiran Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak), biar dia beri (royalti minyak), kalau tak, kita doa supaya Allah musnahkan masa depan dia, parti dia, kumpulan dia, proksi dia semua akan musnah, tak mustahil benda ini akan berlaku”

Lebih baik tokoh agama dihormati terbabit berdoa agar bilangan rakyat Kelantan dijangkiti Virus Kurang Daya Tahan Penyakit Manusia, HIV, berkurangan. Menurut Kementerian Kesihatan, negeri pimpinan Nik Aziz mencatat jumlah jangkitan HIV tertinggi di Malaysia tahun lalu, 749 kes berbanding Johor, 501 dan Selangor, 441 kes.

sumber :-http://mazidulakmal.blogspot.com/2009/11/hiv-tertinggi-di-kelantan.html

komen blogger :-

Puncanya orang bijak pandai agama tak tahu apa itu islam yang sebenar,mereka hanya tahu sebut dan baca dalam kitab.Mereka baca quran dan terjemah dalam bahasa melayu,itu sahaja kerja mereka.

Bila sebut islam maknanya selamat.

Kalo dah berdoa mintak bala pada satu kaum,itu apa?

Ketika Nabi Musa di kejar tentera Firaun dia tak berdoa Tuhan lingkopkan tentera firaun.Dia minta selamatkan dirinya dan pengikut2 dari bala firaun.

Apa salahnya Nabi Musa berdoa bala pada firaun,tak payah2 nak lari sana sini...

Itu beza orang yang benar faham islam sejati,bukan stakat baca kitab pastu ulang2 tanpa memahami kaedah islam itu sendiri.

dan ini contoh doa bala nukilan sapa tah...

"Ya Allah musnahkan Najib dan konco2nya hingga pecah perut" :(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...