Video kenderaan penguatkuasa JPJ secara terang-terangan melanggar kesalahan jalanraya tersebar..






Wajarkah di mata masyarakat,kenderaan Penguatkuasa JPJ (WRD7785) dengan sewenang wenangnya melanggar lampu isyarat merah tanpa membunyi sebarang amaran siren? Tanpa ada bukti bahawa mereka sedang dalam operasi ataupuntugasan penting yang menunjukkan dalam kecemasan.

 Jika berlaku kemalangan siapa yang kena bertanggungjawab? Pakcik tua yang naik motor tu pun menegur " apalah JPJ ni melanggar lampu isyarat merah" Habis...teladan yang "baik" ni pun diikuti oleh motosikal-motosikal lain.

Punca ni yang menyebabkan kemalangan dan kadangkala melibatkan nyawa yang tidak berdosa boleh terkorban. Sedarlah wahai staff agensi kerajaan. Apa jua perilaku kamu yang negatif membawa kepada persepsi masyarakat terhadap kerajaan memerintah iaitu Umno Bn.

Aku tegur kerana aku sayang kerajaan sekarang ini yang selalu menjadi punching bag puak pembangkang setiapkali ada benda tak elok berlaku walaupun kadangkala ia dilakukan oleh kakitangan awam yang tak sedar diri menjadi machai tegar pakatan. Ia termasuklah laporan audit negara yang dikeluarkan kelmarin.

2 comments:

Anonymous said...

JPJ (WRD7785)...
gua Jilat Puki Jer...
wakaka...

Anonymous said...

Buang saja kakitangan yang pro pembangkang kalau kerja ok tak apa lah, ni yang kerja sambil lewa aje atau malas. Najib pun kalau tak jaga
Malaysia sila turun dengan hormatnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...