Gambar-Gambar Panas, Kedai-Kedai Melayu dirobohkan di Pulau Pinang dibawah kerajaan Diktator LGE

Operasi Perobohan Gerai Melayu di Seberang Jaya

Gambar yang menjadi muka hadapan utusan Malaysia hari ini

Gambar Semasa Kedai Encik Borhan dirobohkan


Gerai Rakan-Rakan Encik Borhan yang turut menjadi Mangsa



Juga Di Permatang Pauh




Sekitar Gerai Encik Borhan di Jalan Permatang Pauh berhampiran Politeksnik Seberang Perai





Gerai Ikan Bakar di Persiaran Sembilang berhampiran Tesco (Kedai Pak Chop)


Restoran Berhampiran Sungai Perai di Seberang jaya (tempat romantik masa AS berdating dulu) :(

Para pembaca nilaikan sendiri gambar-gambar yang AS paparkan ini. Ini tak termasuk kedai makan atas pokok Do Re Mi di Tanjung Bunga, diikuti Three N Ikan Bakar di Bukit Dumbar dan banyak lagi gerai peniaga Melayu yang bakal menerima nasib sama selepas ini.

Kerajaan negeri didesak menyatakan status gerai milik bukan bumiputera yang banyak beroperasi tanpa mengikut garis panduan ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) tetapi terlepas daripada sebarang tindakan. Gerai-gerai itu beroperasi tanpa dipantau sehingga menimbulkan pelbagai masalah termasuk kesesakan lalu lintas dan kotor.
AS hairan dengan sikap kerajaan negeri yang seperti tutup mata terhadap keadaan tersebut sedangkan gerai-gerai kecil Melayu yang tidak mengikut garis panduan dirobohkanPeniaga-peniaga ini juga memberitahu mereka selesa berniaga semasa Pualu Piang di bawah BN walaupun telah diberi amaran, namun sikap tolak ansur tetap ada pada masa itu.

“AS mahu kerajaan negeri beritahu kepada orang ramai kenapa gerai-gerai sedemikian tidak diambil tindakan,”
Cuba kita lihat lokasi peniaga-peiaga cina yang berniaga di bahu-bahu jalan sehingga mengganggu lalu lintas.
Malah terdapat juga penjaja yang membuang sisa-sisa makanan ke dalam longkang sehingga salurannya tersumbat sekali gus mencemarkan persekitaran. Antara kawasan-kawasan berkenaan adalah sepanjang Jalan Weld Quay, Lebuh Chulia, Lebuh Kimberley, Lorong Baru, Jalan Macalister, Jalan Burma dan Sungai Dua.

Dimanakah keadilan yang dilaung-laungkan selama ini lGE? Kalau nak runtuh, runtuh semua, nak halau, halau semua. AS akan membuat pendedahan terhadap penjaja-penjaja bukan bumiputera yang bermaharajalela di sekitar Georgetown terutamanya selepas ini.






4 comments:

aminarlisy said...

cilanat betui!!

LGE, hang pi tgk tu area Perak Road, bersepah letak meja mkn smpai atas jln..

kalau terlanggar skit tunjuk gengster plak puak2 cina ni!

ayuh rakan semuslim, masih butakah lg mata anda?

nak dihidangkan bukti apa lg?

betulla ini salah satu sbb yb zahrin melompat sgt!

Anak Bukit Hijau said...

Datuk Zahrain.
Sah apa yang Datuk katakan satu realiti.

Peniaga-peniaga Melayu dibenci sangat oleh LGE dan kelompoknya.

Kalaupun nak ambil juga tindakan biarlah adil dan tak berpilih-pilih.

Saudara-saudara ku itulah kesilapan kita.

Namun dengan niat baik semua kesilapan itu boleh dibetulkan.

PRU 13 dah tak lama.

Bersabarlah dulu. Kami hanya mampu lihat dari jauh.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

CIVIC said...

Pembuka blog takmau cerita ka time humno dulu surau pun kena runtuh..adil la sikit

Anonymous said...

itulah kalau hati dah buta, taksub dengan pr. tak semestinya umno robohkan surau dia kafir. kita kena fikir rasional. kalau satu tempat sampai ada dua tiga surau tapi tak penuh nak wat aper. biar satu tapi penuh sampai tak cukup tempat. tu lagi afdal. ada yang tersirat disebalik tersirat. tak semua orang boleh tahu. sama juga time ko tengah main ngan bini ko tak kan ko nak cakap ngan orang ko buat stail apa. lain ler kalau ko ni kaki kongsi macam si tut......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...