Wardina termalu pabila Ustaz Don tampil memberi penjelasan sebenar..


Semalam Wardina atau nama sebenarnya Safiyyah Fadlullah Wilmot, 35, menggunakan media sosial menghentam Ustaz Don Daniyal dengan memuatnaik video yang telah diedit kononnya dikatakan tidak membuat rujukan terlebih dahulu sebelum membuat ceramah.

Hari ini Ustaz Don Daniyal tampil untuk menjawab segala tuduhan yang dilemparkan oleh Wardina 
Fadlullah Wilmot terhadap dirinya.


Ustaz Don mengatakan adalah tidak adil dengan memuatnaik video yang telah diedit daripada ceramah-ceramahnya kemudian menggunakan video tersebut untuk menghentam dirinya.

Menurut Ustaz Don, Wardina pernah membuat kenyataan supaya pemilik media sosial supaya tidak memuatnaik perkara-perkara yang dilarang melalui media sosial tetapi beliau sendiri yang melakukannya.

"Apakah niat sebenar Wardina memuatnaik video yang telah diedit sekerat-sekerat itu kemudian menghentam saya, adakah bertujuan baik atau sebaliknya, kebiasaannya video sekerat-sekerat ini hanyalah untuk tujuan propaganda", kata Ustaz Don

Wardina disarankan supaya berjumpa ustaz atau alim ulama bukannya menggunaka ustaz goggle, facebook atau twiteer. Apakah video itu menjadi satu dalil kepada Wardina untuk menghentam orang lain.

Ustaz Don saran supaya Wardina hadir dalam ceramahnya bukannya hanya mengambil daripada video sekerat-sekerat supaya wardina tahu sepenuhnya apa yang beliau inginkan sampaikan itupun jika beliau ikhlas.

Siapa yang buat video sekerat-sekerat ni, apa tujuannya selain daripada untuk tujuan propaganda, jika mereka ikhlas kenapa perlu edit video tersebut.

Saya juga tidak kata saya betul semua, saya manusia biasa dan semua manusia tidak sempurna tetapi ada orang yang memilih-milih dalam menghentam jika orang itu tidak dalam ahlinya atau sekutunya. Mungkin saya selalu kerap keluar di TV Alhijrah menyebabkan ada orang yang tak senang duduk. Saya Redha dan saya buat dengan penuh ikhlas.

Ustaz Don hairan kenapa wardina memilih individu untuk dihentamnya, apabila kafir menghina Agama Islam kenapa Wardina diam.

Saya tak kenal pun dengan orang yang buat video itu, tak kan saya tak buat rujukan dalam setiap ceramah saya. Sebagai seorang penceramah sudah semestinya saya membuat rujukan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang ceramah.

Saya tak pernah cari pasal dengan sesiapa pun, antara bahan rujukan saya tentang Bani Tamim adalah saya membuat rujukan dengan Ustaz Badlishah.

Pendapat dan teori memang ada dikalangan ulama mengikut hadis-hadis. 

Saya teringat satu kisah Juraij yang telah difitnah oleh seorang pelacur yang sangat cantik berkata, 'Jika kalian menghendaki, aku akan memberinya fitnah.'

Sebab utama Wardina mengecam Ustaz Don adalah kerana ada staf dalam TV Alhijrah yang tidak senang apabila ustaz Don mendapat surat jemputan ke United Kingdom dan staf tersebut mungkin ada sedikit sakit hati, kemudian staf tersebut dikatakan mengedit video itu dan meminta Wardina menghentam Ustaz Don Daniyal melalui video tersebut...Wallahualam...

Ustaz Don Daniyal menasihati, kepada sesiapa yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai ceramah saya sila berjumpa dengan saya, saya sentiasa menerima sesiapa sahaja dan pintu pejabat saya sentiasa terbuka dan bukannya dengan melihat hanya pada video yang diedit sekerat-sekerat kerana itu merupakan propaganda untuk menjatuhkan seseorang.

Selepas ini jika ada lagi orang mempertikai ceramahnya Ustaz Don tidak akan menjawab lagi kerana ini akan mengundang pelbagai persepsi negatif.

34 comments:

Anonymous said...


ini lanchau punya perempuan,kenapa najib pilih dia,

Anonymous said...

PM pilih dia sebagai apa ye?

Anonymous said...

PM tenguk paras rupa kot...

abu zar Khazali said...

Pm tu Apa dia reti? Pilihan dia Kebyakan semua.... Fikir sendiri la.. Jawapan² oleh menteri pilihan dia..

abu zar Khazali said...

Pm tu Apa dia reti? Pilihan dia Kebyakan semua.... Fikir sendiri la.. Jawapan² oleh menteri pilihan dia..

Anonymous said...

Kes ni melibatkn Ustaz Don dgn Wardina. Knp lh korang ni babitkn PM. Tahniah..brtmbah dosa ko arini krn memfitnah. Baik ko baca doa utk idola ko yg baru mninggal tuh

Anonymous said...

Allah jadikan rupa cantik tapi hati busuk.

Anonymous said...

WARDINA INI SEBENARNYA ORANG BODOH BANGANG TAPI NAK TUNJUK PANDAI. SEDARLAH AWAK TU HANYA BEKAS SEORANG ARTIS. JANGAN BERLAGAK SEBAGAI SEORANG BEKAS ARTIS AWAK PANDAI SEGALA-GALANYA. PANDAI BERCAKAP TAK SEMESTINYA PANDAI DALAM HAL-HAL KEILMUAN. CERMIN DIRILAH WARDINA..LAGI BANYAK KAMU BERCAKAP LAGI BANYAK KAMI MENYAMPAH..KALAU KAU KELUAR DALAM RANCANGAN2 TV SELALUNYA AKU SWITCH OFF SAJA TV TU ATAU AKU TUKAR CHANNEL LAIN.

khozari othman said...

Ta mim = tanah melayu adalah tafsiran melampau dan mengelurukn

khozari othman said...

Ta mim = tanah melayu adalah tafsiran melampau dan mengelurukn

Johan said...

jikalau tak tau, lebih baik diam.

Anonymous said...

Dulu dia hentam Datuk Bandar KL lepas tu malu sendiri pasal fakta dia tak betul. Sekarang hentam ustaz Don pulak pun fakta tak betul. Mmg pendek akal perempuan nih.

AwangLiku said...

muka lawa tapi hati busuk serupa " bangkai "

Anonymous said...

Alangkah baik jika kita doakan yang baik2..

Anonymous said...

tak sangka si wardina seburuk ini hatinya... mmbuat tuduhan melulu..jgn berlagak alim la... tahu agama sikit dah nk berlagak... ajar ank2 dan suami kat rmh...sudaaahhhh..

Anonymous said...

Yer asal usul xtau mane..sibuk nk ckp psal agama..hentam plak para ustaz yg mmg terddik ilmu agamanya..apada ini pompuan...

Anonymous said...

apa pun si wardina ni dah buat, kalau betul la dia yang salah, dia akan tanggu dosanya dengan Allah nanti. tapi yang alim2 belaka banyak dok comment kat sini dengan caci maki semua tu elok sangat la perangai kan. Islam ajar macam tu ke? kutuk2 orang lain dan guna kata2 kesat tak tentu hala? sudah2 lah tu. insaf la.

Anonymous said...

"tak sangka si wardina seburuk ini hatinya... mmbuat tuduhan melulu"

kau tu tuduh dia buruk hati tu, bukan tuduhan melulu? kau personally kenal ke hati budi wardina tu? kalau tak, tahniah, tu namanya tuduh melulu.

Anonymous said...

Bagusnya akhlak dan perkataan para pendokong ustaz Don..mungkin inilah hasil tarbiah n kuliah ustaz Don selama hari ini..Allah telah menunjukkan wajah dan hikikat sebenar guru dan anak murid..wallahu'alam...

baby syezzreen said...

Allah hanya beri sedikit saja ilmu..bangga ,sombong & riak. Jgn satu hari nnye kamu pula diaibkn dgn seaib2ny. Kitab kamu yg dulu pn blh tahan sumbangny..mashaallah.

baby syezzreen said...

Allah bagi baru sedikit ilmu..dh sombong dan riak. Ukur dulu dibadan sendiri sblm menghakimi org lain. jgn smpi kitab lama wardina org lain edit plk..fikir2kn.

Anonymous said...

Rasanya yg saya baca pasal nih dekat blog2 lain, xde pulak ustaz don tujukan pada wardina. Tak de pon ustaz don sebut wardina. Tp kt blog nih setiap satu perenggan ada nama wardina. Pelik sungguh. Betul2 propaganda. Dah macam main telefon karat, sana cakap lain, smpai kt orang lain tokok tambah. Video tu pulak, bukan ke wardina tu share orang punya video ke? Apesal pulak yg jadinya wardina pulak yang upload dan buat video? Mungkin niat wardina tu baik, cuma cara je yang salah. Sepatutnya di tanya tuan punya badan, bukan di share je pape kat fesbuk tanpa usul periksa. Facebook boleh percaya ke? Banyak fitnah je sekarang kt facebook.baca boleh, percaja jangan. Ambik iktibar jelah.. Dunia dah akhir zaman. Tak perlu menambah dosa dengan memaki hamun orang.

Mohd Izuan Azmi said...

Siapa kita nak.menghukum seseorang yg melakukan kesilapan sedemikian???? Korang tuhan ka nk nilai org mcm tu sekali sampai dok maki2... beringat laa.... ustaz don pon xdak dok maki2 serupa lagu tuh... la nie sapa yang kena hentam nie???

munz sad said...

Tak baik ckp mcm tu! Klau kmu ckp cm ni,kmu lbh jhat lbh jahil drpda dia..

zex kay said...

Kuliah subuh pg td.. Ustaz ramai nak jadi artis.. Artis ramai nak jd ustaz/ah

zex kay said...

Kuliah subuh pg td.. Ramai ustaz nak jd artis.. Ramai artis plak nak jd ustaz..

izam Ijam said...

Sebab kawin ngan laki alim dia jadi gitu.. terlajak alim!!! dulu punya la seksi kat siaran mtv.. kalu elok dari dulu lagi dah betudung lingkop.. x pelik la dia nak hentam ustad don sedangkan diri wadina sendiri tu leh nampak hipokrit..

Anonymous said...

Ckp org.. kau 2 plak mcm mne..alim ke kau..tah2 kau pn hati bsuk jgak

Azura Awang said...

Betul la kan, saya tgk video kat youtube. Kata2 tu mmg mcm yg ustaz don cakap, tp ustaz don sebut tuan-tuan. X de tuju terus ke wardina.

Zabid9897 said...

Usah maki2,kita Tak tahu pengakhiran kita mcmlah kita boleh pastikan kitamati dlm Islam? Dan org yg kita maki tu keayurga.. Kita ke neraka(",)

Anonymous said...

Engkau mesti puak wahabi

Anonymous said...

NAK TAU APSAL U.DON KENA HANTAM....PASAL GURU HARUN DIN TERIMA LAWATAN PM DI IJN...NAK HENTAM GURU DIA DEPA TAKUT...JADI DAPAT HANTAM ANAK MURID PUN JADI LA.... YANG KATA2 NIK AZIZ YG AMAT SESAT TU DEPA SENYAP JE..MAT SABU PENDOKONG SYIAH PUN DEPA BUAT X TAU JE... INI LA CARA PAKATAN RAKYAT...

PAS (PARTI AJARAN SYIAH)

Anonymous said...

Underneath that tudung, she is a BITCH with political bias because she belongs to the PKR clan. Stay in Australia and please don't EVER come back.

theoleo buzz said...

Ape laa.. mcm kurang aqal je semua... kaji selidik dan beri pendpt positif la skit.. x perlu hemtam2.. cuba fikir panjang skit.. soal hukum menghukum org.. kata mengata.. sabar tuan2.. kita bukan bagus sgt.. dan ilmu x setara mana.. istighfar byk2 dan selawat pd rasul..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...