Cuba Teliti! Apakah Yang Kita Tak Nampak Dalam Gambar Ini ?



Sambil membelek-belek gambar sebelum tidor , AS tertarik dengan gambar ni. Dilihat sekali pandang, memang nampak sayu seolah-olah seorang isteri solehah sedang memohon restu dan izin dari suami.

Tapi jika kita lihat dari skop lebih meluas, yang mana disini nampak ketara puak pimpinan PR, yang bersarban majoritynya, berhimpit-himpit lelaki dan perempuan bukan mahram dalam keadaan yang tak darurat maknakata dalam keadaan yang boleh dielakkan.

Yang nyonya pakai spek tu AS kenai, YB Chong Eng MP Bkt Mertajam dilihat terlalu rapat dengan seorang ostad, Wan Azizah pun dilihat terlalu hampir bersentuhan dengan pimpinan pas di belakangnya.

nampaknya dalam keadaan mereka begitu ghairah untuk berpolitik meraih undi, hukum halal haram dan perlakuan yang bulih menimbulkan syak diketepikan begitu sahaja oleh lobai-lobai pas.

3 comments:

Cucu said...

Saya perhatikan suami Mala dah aktif main politik sedangkan dia masih pegawai Kerajaan (seorang guru).Bila dah naik pentas politik,pakai pula baju warna lambang parti PAS,pakai selepang parti- tak berpolitik kah itu?

Anonymous said...

berenti saja lah dari guru..
politik betul2.
mengajar sekolah kerajaan...gaji dibayar kerajaan..
kakitangan kerajaan seharusnya mendokong dasar kerajaan.
kalau dah islam...jangan lah hipokret.

Johan bin Ramli said...

Guru seperti ini adakah menjadi guru yang baik? Lebih baik berhenti jadi guru kerana anda sememangnya tidak layak menjadi Cikgu yang sepatutnya neutral dan tidak mencampur adukkan hal-hal peribadi denga kerjaya. Patut ke dia kehulu kehilir mengikuri bininya yang sememangnya berkempen. Takut sangat bininya dikebas orang ke. Bila Mala jadi YB ko jadi apa...ha berhenti kerja cikgu, jadi drebar aje yang sesuai ye Mala....he he

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...