Dari Pembantu Klinik ke Seorang YB-Calon PAS

Bukti seorang calon Pas di PRN Sarawak bekas graduan UITM yang tak sedar diri kerana UITM lah kilang yang melahirkan graduan melayu berdasarkan kelebihan UITM sebagai IPT yang melahirkan kaum melayu yang berjaya dalam pendidikan. Kali ni bersekongkol dengan parti yang mahu menghapuskan keistimewaan kaum bumiputera di UITM.

Cita-cita tinggi dari seorang pembantu klinik ingin menjadi YB. Dasar PAS yang mana sebelum ini perempuan diharamkan menjadi calon/pemimpin semuanya tinggal kenangan. semuanya dilacurkan untuk membuktikan bahawa sentimen agama yang dimainkan pas adalah sekadar retorik semata.

Calon wanita ini, Nani Sahari berangan nak merampas kerusi Dun Tanjong Datu daripada penyandang kerusi ini, Adenan Satem daripada BN-PBB.Nani berhadapan dengan pertandingan tiga penjuru apabila menentang Adenan yang mengekalkan kerusinya selain seorang lagi calon bebas, Gilbert Asson ak Kulong.


Nani, 42 berasal daripada Kampung Pula, Petrajaya, Sarawak merupakan seorang graduan UiTM pada tahun 1993.

Nani yang bertugas sebagai pembantu klinik di Sarawak merupakan bekas Ketua Wanita PKR Sarawak pada tahun 2009 sebelum menyertai PAS tahun lalu-Haprak Daily
.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...