Haron Din Sahkan Bahawa Suara Keldaian Suara Pemfitnah!

Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din menafikan ada mengeluarkan kenyataan bahawa membaca Utusan Malaysia sebagai haram dari segi Islam seperti mana yang dilaporkan oleh akbar Suara Keadilan.

Menurutnya, beliau langsung tidak menyentuh bahawa membaca Utusan Malaysia haram sebaliknya mengulas apabila ditanya mengenai berita-berita yang tersebar di negara ini.

"Saya diminta mengulas mengenai berita-berita yang kini tersebar dimedia massa dan elektronik. Sepanjang ulasan, saya langsung tidak sebutsecara khusus seperti dilaporkan Suara Keadilan membaca Utusan Malaysia adalah haram.

"Itu bukan perkataan saya, kita perlu adil kepada semua, saya sendiri baca Utusan, tak kan saya baca saya kata haram. Sebaliknya saya ulas soalan yang ditanya berasaskan kepada al-Quran," katanya di sini hari ini.

2 comments:

tobeng said...

Suara keldaian ni memang suara pemfitnah.Suka2 dia gunakan nama tokoh ulama untuk membela tuan dia.Sebiji macam anuwar gunakan nama syeikh yusuf qardhawi untuk alasan taknak bersumpah.

Anonymous said...

"Itu bukan perkataan saya, kita perlu adil kepada semua, saya sendiri baca Utusan,...."

"..saya sendiri baca Utusan,.."

Kafir DAP&MCA suruh jgn baca Utusan.

Tapi Ulama Islam baca Utusan.
jd, kpd org Islam semua, ikutilah ulama Islam.
jgn jd spt fanatik pas erdogan dan islam pkr yg sokong kafir DAP&MCA!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...