DAP Anjur Grand Sembahyang Buddha Di Stadium Bandaraya, Staf MPPP Muslim Jadi Balaci?

AS mendapat maklumat bahawa Kerajaan Negeri akan menganjurkan acara keagamaan Buddha secara besar-besaran di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang pada Ahad, 8 Mei 2011 nanti. Sebesar mana majlis itu AS sendiri kurang pasti. Tapi kalau buat di stadium, kita semua boleh agak la kan?

Namun berita yang malang dan menyedihkan sekali untuk umat Islam, pekerja-pekerja Majlis Perbandaran Pulau Pinang terutamanya di bahagian penguatkuasa dikhabarkan telah mendapat arahan/pekeliling agar untuk bertugas pada hari tersebut. Tugasan sebagaimana AS sendiri tak pasti namun yang penting mereka perlu membantu melicinkan perjalanan Upacara Keagamaan mereka tersebut.

Jika benar maklumat ini maka sungguh sadis sekali lah dimana saudara-saudara seagama kita kena bertugas untuk jadi pecacai agama lain. AS sama sekali tidak sedikit pun berniat mencetuskan isu perkauman/keagamaan disini, tetapi kenapa pihak atasan MPPP boleh mengarahkan staf muslim mereka bertugas pada hari tersebut? Ataupun mungkin ada tangan ajaib yang mengarahkan tugas tersebut?

Kenapa tidak saja gunakan khidmat Ikatan Relawan Malaysia (RELA) yang kita tau semua bangsa dan agama terlibat dalam badan beruniform tersebut? Hanya perlu keluarkan sedikit imbuhan kepada ahli-ahli RELA tersebut untuk mendapatkan khidmatmereka. Kenapa perlu perkudakan staf MPPP terutamanya yang beragama Islam untuk berkhidmat bagi mereka? Dimanakah maruah kita sebagai seorang Islam wahai Puan Patahiyah selaku YDP MPPP?

Mungkin DAP nak meniru cara Nik Aziz solat hajat beramai-ramai di stadium. Maklumlah, LGE musibat kan sorang kalipah?

Nampaknya makin hebat dan advance puak DAP cauvinist ni bermaharajalela di Penang nampaknya.. Puak melayu pakatan haram, pakat pikiaq dan tengok la sendiri bagaimana orang melayu diperkudakan....

3 comments:

Anonymous said...

Malik Itik akan jadi tukang suply colok sebab dia exco agama plural.

MPP said...

Salam bro. Ada perkara sikit gua nak bincang mengenai persiapan PRU13 untuk negeri Penang. Harap contact gua balik di unitmediapp@gmail.com. TQ.

Anonymous said...

itu strategi DAP, lepas ambil hati orang kristian, layan orang buddha pulak. Orang melayu islam yang bengap dalam PR dah lama mereka dapat, jadi lengkaplah komponen DAP untuk menjadi pemerintah selepas PRU 13 jika orang melayu masih pekak dan bisu.

Melayu Jati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...