Must Read! Kisah Cashier Melayu Carrefour & Pemuda Cina


E-Mel Yang AS terima Dan Dikongsikan Bersama Para Pembaca Blog AS Yang Dirahmati Allah Sekalian. Benar atau tidak kejadian ini ada sesiapa boleh sahkan ??

Saya ingin berkongsi cerita in dengan anda semua mengenai sikap segelintir orang Melayu kita atau lebih tepat lagi orang Islam di Malaysia Kejadian benar ini berlaku di Carrefour Wangsa Maju beberapa hari lepas.

Seorang pemuda Islam yang berkerja sebagai 'cashier' di pasaraya tersebut telah menumbuk seorang lelaki cina. Ini berlaku kerana ketika pemuda cina tersebut sedang membayar harga barangan, pemuda Melayu ini telah menegur pemuda Cina ini mengenai gambar baju yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut. Gambar itu ialah seekor babi yang sedang memakai serban di samping seekor anjing yang memakai tudung lambang agama Islam. pemuda Melayu itu bertanya gambar apakah yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut.

Dengan rasa bangga dan tidak bersalah, pemuda Cina itu terus menjawab sambil menunjuk ke arah gambar bajunya dengan mengatakan babi yang memakai serban itu ialah Muhammad dan anjing yang memakai tudung itu ialah Khadijah Mendengar jawapan lelaki tersebut, pemuda Melayu ini dengan tidak disangka2, menumbuk muka si Cina tersebut. Huru hara lah suasana di carrefour itu. Kemudian pemuda Cina itu memaki hamun lalu datanglah Manager Carrefour yang juga beragama Islam lalu memecat lelaki Melayu tadi.

Apa yang di lakukan oleh Manager Carrefour tadi adalah satu etika yang patut di contohi kerana, menumbuk org sesuka hati memanglah salah...Tapi malangnya, Manager tersebut bukan hanya memecat pemuda Melayu tadi yang sedang mempertahankan akidah agama Islam, tetapi turut memaki hamun pemuda Melayu itu dengan kata2 kesat.

Pemuda Melayu ini pulang dengan keadaan hampa. Bukan kerana di pecat, tetapi turut di maki hamun oleh saudara seislam yang di sangkanya akan turut manjaga maruah orang Islam selepas dihina oleh laki Cina tadi. Sekarang ni pemuda Melayu ni sedang menunggu untuk disaman oleh Cina tersebut.

Beliau bukan takut malah tidak sabar2 untuk menunggu disaman oleh Cina tersebut kerana beliau ada alasan yang kukuh kerana bertindak demikian.Pengajarannya, sikap pemuda Melayu tadi memang patut di contohi kerana ingin menegakkan agama Islam.

Pada anda, berhati2 la..kerana saya percaya, tshirt yang di pakai oleh Cina tadi adalah salah satu strategi orang2 kafir untuk menjatuhkan maruah Islam. Sebarkan kepada saudara2 Islam kita..!

1.Jika anda orang Islam sila sebarkan email ini..!! 2.Jika anda orang bukan Islam, diingatkan jangan sesekali bermain dengan api di negara malaysia islam ini

10 comments:

Anonymous said...

Bro, kalau betul la, pemuda cina tu nak saman lelaki melayu itu, saya harap bro tlg sebarkan info. Saya percaya satu malaysia, org beragama Islam akan mempertahankan pemuda melayu tersebut.

Reza aljunaid Post said...

anak jantan tu. cina tu boleh didakwa di bawah akta hasutan!

ANAK BUKIT HIJAU said...

Insya Allah aku dan kawan2 bersedia.

Anonymous said...

bagus patut tumbuk manager melayu tu skali,,,,sabar rezki allah yg bgi bukan laknatullah yg bagi,,,,,, pas binatang taktau ke bob lokman ,,,SEBENAR DIDLM MSIA NI
ORG MELAYU YG BAGI MKN ORG CINA

anti bohmau said...

berita/cerita ni dah lama berlegar2 dlm laman maya ni. tak silap ambo, 2 tahun lepas ambo dah baca & ambo komen tp tak ingat web/blog mana...

walaupun recycle cerita lama, namun kita boleh ambil iktibar iaitu ramai muda-mudi hari ini baik bukan Islam mahupun yg Islam sendiri semakin berani mempertikaikan hal2 yg berkaitan dgn agama Islam & kenyataan bahawa Islam adalah agama resmi negara ini. yg Islam tu mungkin hanya pada nama dlm i/c sbb tok nenek, mak bapak adik beradik pun hanyut...

Anonymous said...

Presiden MCA kata mereka akan menimbang semula kedudukan dalam BN selepas keputusan PRU ke 13 nanti.Bangsa Melayu patut mendesak mereka keluar sekarang dari BN tanpa perlu menunggu PRU 13.Sebelum dia tikam kita dari belakang,kita tikam dia dulu dari depan.Apa pahlawan Melayu dalam UMNO berani?Tak perlu soal lagi Kesetiaan mereka Kepada Raja dan Negara!Tak perlu 'make believe' yang mereka ini ada ketaatan.Sah mereka adalah pengkianat yang tamak haloba.Agenda politik mereka tidak sah kerana bersifat SUBVERSIF.Mereka berniat merampas Tanah Melayu.Ini bukan politik lagi sebenarnya.Ini adalah dengan niat menawan,menjajah dan memiliki selama-lamanya.Mati kita menentang mereka adalah syahid.Ya Allah,kenapa tidak ada seorang pejuang pun yang sedar akan hal ini sedangkan ianya sangat jelas lagi benar?Apa sudah jadi dengan politik Melayu ni?Asyik berdialog sahaja dikalangan NGO Melayu tanpa tindakan tidak akan membawa kita kemana.13 Mei kedua tidak akan memenangkan kita.Apa yang patut dilakukan ialah menekan mereka secara ekonomi seperti mereka lakukan terhadap kita,PULANGKAN PAKU BUAH KERAS.Kuasa ditangan kita,amat bodohlah jika tidak berani menggunakannya secara bijak demi ugama,bangsa dan tanahair.Apakah selama ini kita menindas mereka?Anak-anak cina yang belajar di luar negara menyebarkan cerita kononnya mereka ditindas oleh orang Melayu di Malaysia ini.Ironinya,macam mana yang ditindas lebih kaya raya?Mereka ini adalah jenis bangsat yang tidak akan menetap di tempat yang tidak boleh buat untung setinggi gunung.Mereka jenis penindas,contohnya jelas seperti di Pulau Temasik dan Pulau Pinang.Tidak salah jika kita nyahkan penyamun dari bumi tercinta ini.

usin said...

pembetulan. yg pakai serban tu ialah manager tersebut. mengaku islam tp aqidah mcm babi. saman la kalau berani, x pasal2 ramai lg yg akan kena penumbuk!!!

Anonymous said...

Selepas PRU 13 pada 13 Mei 2013..... kita tunggu apa akan jadi!!!

hangkedee said...

Kesan daripada Melayu melayu kutuk terlebih berkawan dan bergantung Undi dengan CINA kafir Harbi.UMNO peneroka,dituruti PAS +PKR raja segala Raja Pembohong.Sejarah R Menduliar dan kitol berulang kembali.Generasi sekarang pekak bin bisu sejarah.

Aszira Yessy MahSury said...

Berjuang menegakkan agama Allah..!!!! tiada sesiapa yang boleh menghina Nabi Muhammad dan Siti Khadijah! Sikap pemuda melayu tu memang patut dicontohi untuk mempertahankan agama kita! Ya Allah! Allahu Akbar! Semoga pemuda melayu tu dirahmati Allah...
sebagai orang Islam, manager carefour tu memang seteruk2 manusia sebab tak nak mempertahankan agama sendiri! Fisabilillah!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...