Tun M Kata Gerakan "1Melayu, 1Bumi" Tidak Baik Untuk Negara

Tun Dr Mahathir Mohamad pada Jumaat berkata idea gerakan "1Melayu, 1Bumi" yang dicadang Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) adalah tidak baik untuk negara.

"Saya harap ia tidak berlaku. Jika kita laksanakan juga, akan terdapat sistem dua parti dalam politik, jika satu dikuasai oleh Melayu dan satu lagi oleh Cina, ia akan membawa mala petaka kepada negara," katanya ketika ditanya mengenai perkara itu selepas melancarkan Perdana Global Peace Foundation dan Jelajah Keamanan 2011 di sini pada Jumaat.

Pada Khamis Perkasa mengumumkan gerakan "1Melayu, 1Bumi" akan menjadi sebahagian daripada 'Perhimpunan Melayu' yang akan diadakan pada 30 April ini di Stadium Sultan Abdul Halim di Alor Setar.

Dr Mahathir turut menasihatkan rakyat untuk memikirkannya secara mendalam mengenai sistem politik perkauman dan menegaskan bahawa ia akan menjadi mala petaka kepada negara jika berlaku.

3 comments:

berbulumatahitamku said...

BUAT JE 1MELAYU, 1 BUMIPUTERA, SI BANGSAT MATA SEPET BUKANNYA KENANG BUDI APA YANG MELAYU DAH BAGI KAT DEPA, DEPA NAK PIJAK MELAYU LAGI ADALAH. SEBELUM MELAYU KENA PIJAK BAIK PIJAK DEPA DULU. PEGI MAMPOS SIBANGSAT MATA SEPET YANG KAPIR.

Unknown said...

satu melayu satu bumi seolah olah melayu x suka bergaul ngan kaum lain

Anonymous said...

Kita aje yang terhegeh hegeh, kaum cina sendiri yang menjauhkan diri dari kita. Lebih dari itu nak pijak kita pula. Kalau cina boleh bersatu, kenapa kita bumiputera tak boleh? ORANG JUAL...KITA BELI LAH.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...