Info: Lepas Telur Tiruan, Beras Plastik Pula Dari China?

Media Singapura melaporkan bahawa China sedang mengeluarkan beras palsu.

Perusahaan makanan China telah terlibat selama bertahun-tahun pelbagai skandal yang melibatkan barang palsu atau tercemar. termasuk skandal susu pada 2008 juga isu hangat susu ditemui mengandungi racun melamin. 290,000 orang mangsa yang jatuh sakit dan 11 kes kematian.

Sekarang ada laporan dari media Singapura bahawa China sedang mengeluarkan beras palsu, yang dikatakan sangat berbahaya.

Menurut Bahasa Korea “Hong Kong Weekly” (juga dari rujukan website Vietnam), Media Singapura menyatakan bahawa beras palsu sedang dihasilkan di kota China Taiyuan, di daerah Shaanxi. ”Nasi” ini merupakan gabungan dari kentang, ubi dan plastik.

Ia dibentuk dengan mencampur kentang dan ubi kayu ke dalam bentuk biji beras, kemudian menambahkan lagi bahan sintetik industri.
Pejabat Restoran China Association mengatakan bahawa makan tiga mangkuk nasi palsu ini seperti makan satu kantung plastik. Kerana masalah ini sangat serius, ia menambah bahawa akan ada penyelidikan kilang dijangka mengeluarkan beras. Sementara itu, kos yang rendah beras palsu adalah menyebabkan peniaga untuk membuat keuntungan yang besar.

Di Vietnam, telah berbagai laporan di media dalam negeri tentang makanan tercemar, sehingga ramai orang khuatir tentang jaminan keselamatan makanan.

Berikut Videonya :

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...